Bab 24

205 10 9
                                    

Pagi itu seperti biasa akan bersiap untuk ke sekolah . Cuma yang beza nya , sekarang hari hari dia dipenuhi dengan kegembiraan . Tiada lagi Izz yang muram . Tiada lagi Izz yang loser. Tiada lagi Izz yang sedih . Dia kembali seperti dulu .

"Uh malas pulak nak naik motor . Jalan licin ni." Gumam nya sendiri .

Yela baru lepas hujan , jalan licin .

Dia mencapai kunci kereta yang tergantung di dinding ruang tamu rumah nya . Dia segera ke kereta Audi R8 milik papa nya , dia membolos kan diri nya ke dalam kereta itu . Perlahan lahan dia memandu untuk keluar dari perkarangan rumah banglo nya , dia nampak Pak Mat sedang bermain telefon pintar miliknya , main game Clash Royale mak kau hijau! Level 12 lagitu ha bukan calang Pak Mat tu !

Dia turunkan tingkap kereta itu ,

"Pak Mat cakap kat papa Izz pakai kereta ye ." Pesan Izz kepada Pat Mat .

"Haa okay okay . Haa ni Izz Pak Mat dah pro main game ni . Nanti kita lawan ya !" Sempat dia menunjukkan game Clash Royale itu pada Izz .

"Eleh Pak Mat . Izz kalau bab bab game ceni heh dah khatam lah ." Izz ketawa kecil .

"Okkk kalau kalah belanja secret recepie ya ." Pat Mat tersenyum nakal .

"Takde hal lah hahahah . Okk lah Izz gerak dulu . Asalammualaikum." Izz terus meluncur keluar dari perkarangan rumah banglo itu .

___________________________

Sekali lagi dia nampak Alya sedang berjalan kaki memakai uniform sekolah . Dia berhenti di bahu jalan sebelah Alya berjalan , diturunkan tingkap sebelah penumpang , dia sedikit tunduk ,

"Haa harini sebab ape jalan kaki?" Perli Izz sambil tersenyum menunjukkan gigi nya yang tersusun rapi .

"Err heheh." Alya hanya tersenyum malu sambil menggaru belakang kepala nya .

"Dah naik ." Izz mempelawa Alya untuk naik .

Alya mengangguk dan terus masuk ke dalam kereta mewah itu .

Izz bernyanyi kecil mengikut alunan nyanyian muzik lagu Segalanya by Haqiem Rusli .

"Best suara awak ." Alya membuka bicara dengan memuji nyanyian Izz .

"Biasa biasa je ." Izz merendah diri .

"Eleh biasa konon ." Alya menjeling Izz sambil tersenyum .

"Hehehe." Izz menggaru belakang leher nya .

"Kaya eh awak , haritu kereta lain . Harini kereta lain . " Alya memuji Izz lagi .

"Bukan saya yang kaya . Mama dengan papa yang kaya ." Jawab Izz selamba .

"Oooo. Mama awak kerje ape?" Tanya Alya .

"Mama ada butik ." Jawab Izz sambil mata fokus pada jalan raya .

"Oooo hehe sorry banyak tanya ." Alya sudah sedar akan ketelanjuran nya bercakap . Oi bukan telanjur tut tut eh ! Jangan fikir bukan bukan sepak nanti kang hahaha .

"Sokay ." Ringkas .

Sampai di sekolah , Izz dan Alya keluar dari kereta . Ada mata mata yang memerhati mereka . Pelajar junior pun ada untuk KOKO .

"Woo abang idola dah ada girlfriend"
"Sweet siot"
"Secocok bhai
"Izz makin handsome doh"
"Jeles ahh"

Suara suara yang menyambut kedatangan mereka . Izz hanya membuat tak tahu . Dia dah biasa dengan Fans nya yang agak sporting . Tapi Alya sudah tertunduk malu , tidak pernah dia jadi perhatian sebegini membuat muka nya sedikit merah .

Jangan lupakan saya (TAMAT)Where stories live. Discover now