Bab 11

222 20 1
                                    

Kring kring kring

Bunyi loceng menandakan waktu balik , waktu yang ditunggu setiap pelajar .

"Korang boleh balik . Nah ." Cikgu Fandi menghulurkan surat amaran pertama kepada Izz .

Izz dan Zul tanpa berlengah terus keluar dari bilik disiplin itu . Kawan kawan Izz dan konco konco Zul menanti di luar bilik .

"Acane? Cikgu cakap ape?" Tanya syah kepada Izz .

Izz hanya menghulurkan surar amaran tadi pada syah . Mereka semua berjalan menuju ke tempat parkir moto .

"Zul pun kene amaran pertama ke ?" Tanya Nabil memecahkan kesunyian .

"Tak . Dia kene gantung ." Ringkas .

"Ohh bagus lah . Pi mampus dia ."

Mereka menghidup kan enjin motor masing masing dan terus meluru ke rumah masing masing .

Tiba di rumah

"Haa balik dah . Meh sini makan . Mama masak makanan favourite Angah ." Mama nya tersenyum melihat Izz yang baru balik .

Dia nampak adik nya , Fariz sudah mencekik dulu .

"Lah mama tak pergi butik harini ?" Tanya Izz hairan melihat mama nya di rumah .

"Tak . Mama nak luangkan masa dengan anak anak mama harini ." Mama nya tersenyum manis .

Mama nya memang muda , sangat cantik dan pandai bergaya . Umur baru 35 manakala papa nya 37 . Jika lihat Izz dan mama nya berjalan di mall pasti orang akan sangka mereka adik beradik .

"Ohhhh gituu ." Sengaja Izz memanjang kan O .

"Dah pergi makan cepat . Lepastu adik , Angah dengan kakak pergi siap . Teman mama shopping ."

"Ar yela ." Acuh tak acuh jawapan dari Izz .

Kakak nya yang baru pulang dari dating masuk ke rumah . Dengan muka yang berseri seri . Orang tengah bahagia memang macam tu . Hahaha .

"Kakak dah makan ?" Mama nya menyapa kakak nya yang baru pulang itu .

"Belum lah ma . Ni ha kakak beli cake je ." Dia menunjuk kan kotak cake dari secret resepi .

"Ohh kalau macam tu pergi lah makan . Kejap lagi kene ikut mama pergi mall ."

"Okay . Mama belanja kakak tau . Hurmm nak beli baju banyak banyak lah ." Kakaknya memberi senyuman nakal .

"Eleh kau . Keje malas !" Izz menjeling kakak nya .

"Biar lah ! Kau sebok je!" Kakaknya menjelir lidah .

"Ehh dh dh takyah nak gaduh gaduh ."

Selesai makan , mereka semua pergi ke bilik masing masing untuk bersiap . Izz naik ke biliknya untuk membersihkan diri . Diberus gigi nya menggunakan ubat gigi fresh and white , di sapu shampoo clear man berduta kan Cristiano Ronaldo , dibuka air pancut dan mencurah curah air keluar membashi badan Izz . Selesai mandi dia terus mengelap badan sehingga kering , dia mengenakan seluae jeans berwarna hitam , baju kemeja berwarna merun , dilipat lengan baju itu sehingga ke siku , dia mengeringkan rambut nya yang berwarna coklat itu , lalu disapu pomade jadioc dan dia memakai jam jenama G-shock .

"Angah dah ke belum ? " Mama nya separa menjerit memanggil dia .

"Yee dah dah ."

Dia menuruni anak tangga , dan adik kakak dan mama nya sudah berada di ruang tamu menunggu dia .

"Ish siap macam perempuan lah kau ni!" Kakak nya mengejek dia .

"Eleh kau tu yang siap cepat sangat . Entah mandi ke tidak tu ." Izz memandang tajam pada kakak nya .

Jangan lupakan saya (TAMAT)Where stories live. Discover now