Maaf ye sebab bab 31 pendek namatey 😂 ada masalah teknikal (act author malas nak type kahkahakh!) .
Teragak-agak Izz nak pegang bungkusan tu , tangan kiri nya masih sakit . Farisya merampas kembali bekas polestrin itu dengan lembut ,
"Tangan tu kan sakit . Dah .. bukak mulut tu .." Farisya menyuapkan nasi goreng daging merah itu dalam mulut Izz . Fuh nasi goreng daging merah fav tu , Farisya tinggalkan sikit untuk author ye kalau tak nanti author singkirkan watak Farisya muahahahahaahha(ketawa jahat)!
"Asal kau ni baik sangat dengan aku hah? Aku layan kau macam sampah kot.." Izz bersuara setelah menelan nasi itu .
Farisya manarik nafas dalam sebelum bersuara .
"Betul awak tak ingat pasal saya?" Tanya Farisya perlahan namun masih boleh didengari oleh Izz .
"Aku tak ingat pun siapa kau ." Jawab Izz selamba .
Keluhan berat dikeluarkan Farisya .
"It's okay . One day you will remember who am i ." Kata Farisya sambil tersenyum kelat .
Pintu diketuk beberapa kali dan dibuka dari luar . Kelihatan mama Izz masuk ke dalam sambil tersenyum kepada mereka berdua .
"Angah.. tadi mama dah uruskan semua nya . Dah pergi tukar baju pastu kita gerak." Kata mama Izz .
Izz mengangguk dan terus ke bilik air .
"Dia dah ingat Farisya?" Tanya mama Izz teruja .
Satu lagi keluhan berat dari Farisya .
"Belum." Sayu suara nya .
"InsyaAllah satu hari nanti semua nya akan kembali pulih . Farisya berdoa banyak-banyak ye ." Pujuk mama Izz .
Farisya tersenyum nipis sambil mengangguk .
___________________________
Sampai di rumah , Izz terus keluar dari kereta mama nya dan dengan bertongkat terus dia menerpa ke arah motor sikal nya .
"Huh rindunya kat babyblue." Kata nya sambil memeluk motor nya .
Act tu moto author 😂 tkpe anggap je moto Izz 😂 (kedipkan mata) .
Mama nya menggeleng kan kepala melihat gelagat Izz tu . Farisya pula tersenyum .
Mereka masuk ke dalam rumah banglo itu .. Nampak kelibat mak Nor yang sedang membersihkan rumah .
Farisya menolong Izz untuk duduk di sofa kat ruang tamu dan dia mengambil tempat di sebelah Izz ."Farisya takpe ke singgah sini dulu ni? Nanti ummie Farisya marah pulak ." Tanya mama Izz yang duduk di sofa bertentangan mereka .
"Entah. Menyemak je ." Izz menyampuk .
"Tadi Isya dah call ummie bagitahu." Jawab Farisya .
Mama Izz mengangguk dan tersenyum ..
••••••••
Sudah beberapa hari berlalu , Izz sudah boleh jalan seperti biasa . Tangannya juga sudah tak sakit .Dia sedang duduk dalam bilik nya bermain xbox game GTA V , tiba tiba pintu biliknya dibuka dari luar ,
"Angah , malam ni kita ada dinner . So pergi cepat siap ." Ujar mama nya .
"Hah? Dinner ? Dengan sape pulak niii." Rungut Izz .
"Kejap lagi angah tahu . Dah pergi cepat siap !" Arah mama nya dan berlalu pergi .
Izz dengan langkah malas nya mengambil tuala dan terus ke bilik air .
Selesai mandi , dia mengenakan baju kemeja biru gelap dan seluar jeans hitam . Dia memakai sedikit perfume .Dia turun ke bawah , nampak nya mama dan papa nya sudah berjalan ke arah kereta Toyota Velfire milik papa nya , diikuti juga Fariz dari belakang sambil bermain telefon . Oh ya kakak dia dah sambung belajar kat london . So jangan tanya mana kakak nya sebab author bukan bf nya kahkahkah!
"Smart boy !" Gurau Fariz sambil menoleh ke arah Izz .
"Aku hari-hari smart . Tak macam kau !" Izz menyelekeh kepala Fariz .
Mereka berdua ketawa .
Masuk sahaja di dalam kereta , mama nya dan papa nya tersenyum memandang Izz .
"Anak mama ni dah bujang dah ye . Handsome dah ni ." Ujar mama nya sambil tersenyum manis .
"Alah awak ni . Tengok bapak dia lah kan hahahaha." Papa nya menyampuk .
Izz hanya tersenyum bangga . Ceh bangga ! Puih hahahah.
Mama dan papa nya memang masih muda , mama nya pula sangat cantik dan nampak macam masih 18 tahun ! Author saje bodek kot kot dia hulur rm100 ke hahahahaah! Bapak dia pulak , ceh BAPAK , kuajo author ni hHaha . Papa dia pun muda lagi n still smart . So padan lah dapat anak macam ni hohoohohoh.
Sampai sahaja di sebuah restoran mewah , mereka disambut oleh pelayan yang menunggu di luar . Mereka berjalan masuk ke dalam dan terus menuju ke sebuah meja yang agak besar , muat untuk 2 family . Sampai di meja , kelihatan Datin Norida , Dato Risham , Aliya dan Farisya sedang duduk . Izz agak terkejut . Tak sangka dia akan dinner bersama mereka . Tapi author lagi terkejut sebenarnya , kenapa diorang tak ajak author ! Tkpe nanti author singkirkan watak diorng muahahahahahah !
Izz menyalam tangan dadie dan ummie Farisya . Dia langsung tak pandang Farisya . Farisya ada juga tersenyum manis pada nya tapi dia buat derk je . Sesekali dia curi pandang Farisya , malam tu gadis ini lagi kelihatan cantik . Blouse nya yang berwarna biru , dan sedikit make up dan bibir nya yang berwarna pink . Fuh sesiapa yang tengok pasti akan stim ! Author yang sedang menaip ni pun pasti akan stim !!
Mereka duduk dan meneliti menu . Izz memesan daging stik , papa dan mama nya memesan lamb chop manakala Fariz hanya memesan desert .
Mama dan papa nya berbincang dengan daddie dan ummie Farisya . Izz tidak menghiraukan pun sebab dia bukan kesah ! Tiba tiba mama nya menyapa nya .
"Izz ni kami dah bincang ni ." Kata mama nya .
"Huh? Bincang? Bincang ape?" Sambil menggaru belakang kepala nya . Huh blur lah mamat ni ! Hahaah .
Farisya ketawa kecil melihat Izz .
"Macam ni . Nanti kitorang ada kerja kat Australia , pasal papa dengan Uncle ada bukak bisnes kat sana , mama pun kene ikut sebab nak tengokkan butik mama yang kat sana tu . Izz kene balik kampung duduk kat sana dalam 2 minggu macam tu . " Terang mama nya .
"Ohhhhhh boleh je ." Jawab Izz selamba .
"Tapi Farisya dan Aliya pun akan ikut sebab diorang takde orang jaga ." Sambung mama Izz .
Terus tersedak Izz .
"Ohh aaa okay okay ." .
Selesai dinner , mereka terus bersalaman dan terus pulang ke rumah masing masing .
Haa amacam bab ni? Sorry ya sebab bab 31 pendek namatey . Klau ada typo mohon paham lah ye ! Hahaha .
YOU ARE READING
Jangan lupakan saya (TAMAT)
Teen FictionCinta ? Semua orang akan jatuh cinta . Jika kau ikhlas menerima dia , kau akan bahagia . Tapi bila dah mula sayangkan seseorang , pasti akan timbul satu perasaan lain . Perasaan takut kehilangan dia . Kau terlalu sayangkan dia sampai bila dia dah pe...