Bab 6

208 20 1
                                    

Farisya hanya menuruti apa yang Izz arah . Dia keluar dan turun ke bawah , ruang tamu . Dia ternampak di atas meja ada beberapa gambar Izz dan seorang perempuan yang tk dikenalinya .

Dia melihat satu per satu gambar itu , dalam gambar itu Izz kelihatan sangat gembira , senyum dan sweet dengan perempuan yang tak dikenali Farisya tu .

"Hm lain benor dia yang dalam gambar , dengan dia yang kat atas tu . Dalam gambar ni senyum happy riang suka gembira dan yang sejenis dengan gembira . Yang kat atas tu dingin je . Nyampah ." Farisya membebel sendiri .

Dia nampak dua beradik Izz sedang tengok tv . Dia mendekati mereka , dia tahu mereka takkan nampak dia .

"Hm kau rasa sampai bila Izz tu nak sedih je eh ?" Tanya putri sambil makan potato .

"Entah lah . Dah dekat sebulan dia macam tu . Asyik berkurung dalam bilik je ." Fariz membalas pertanyaan Putri .

"Dulu dia lah yang paling bising . Aku ingat lagi mase dia bawak Liyana datang rumah jumpa mama , happy je tengok muka Izz tu ." Putri mengimbas kembali saat gembira adiknya tu .

"Haa tulah . Hmm"

Farisya hanya mendengar perbualan mereka . "Ohh dalam gambar tu kot liyana ." Gumam Farisya sendiri .

Dia naik ke bilik Izz

"Awakk!" Farisya sengaja meninggikan suaranya supaya Izz terkejut .

"Ye . Pesal?" Balas Izz dengan muka selamba sambil membelek telefon nya .

"Emmm , boleh tak awak datang hospital haritu pastu melawat saya ? Em saya sedih la tengok ummie saya tu asyik nangis siang malam ." Dia cuba memujuk Izz yang hati sekeras batu tu .

"Emm . Ummie kau bukan kenal aku pun . Nnti dia kata aku ni beruk sesat tetiba datang kat wad kau cmne ?"

"Alahhhh awak cakap la awak kawan sayaa . Pleasee please pleaseee" farisya membuat muka comel sambil mengenyitkan matanya .

"Aih yelah yelah . Esok kite pergi ." Izz akur .

"Yeayyyy !!" Farisya melompat gembira .

"Dah takyah nak lompat sangat , bising . Orang marah ."

"Ish mana ada orang bole nampak saya ! Dengar pun tak bole ." Farisya mencebik .

"Oh lupa HAHA ." Izz tersengih sengih tengok kecomelan gadis itu .

"Awak petang petang memang tak keluar ke ?" Farisya pelik tengok Izz yang jarang keluar siang .

"Em malas ." Ringkas jawapan nya .

Haa okkk tak bab ni ? Please vote n comment .

Jangan lupakan saya (TAMAT)Where stories live. Discover now