Bab 26

191 11 3
                                    

Mereka masuk beriringan ke dalam rumah Farisya , hanya Izz yang membontoti mereka . Dia melihat Farisya dengan penuh geram , depan ummie nya bukan main berani . 'Sabor jelah' gumam nya sendiri .

Sampai di dalam , sudah ada daddie dan adik Farisya di meja makan .

"Ehh abg Izz . " Sapa Aliya mesra .

Izz hanya tersenyum .

"Abg kepala hotak kau ." Farisya menjeling Aliya .

"Eleh suka hati aku lah nak panggil ape . Jeles lah tu." Aliya menjeling Farisya .

"Eih korang ni asyik gaduh je . Dah dah haihh bertuah punya anak ." Ummie nya mengeluh sambil tersenyum .

Mereka duduk di meja , Farisya mengambil tempat di sebelah Izz .

"Eleh nak duduk sebelah-sebelah bagai , takut pakwe lari lah tu ." Aliya mengusik .

"Ei sebuk lah kau !" Farisya mencebik .

Izz menggeleng kepala melihat dua beradik ni .

Selesai makan , Izz duduk di luar rumah di gazebo di rumah Farisya . Dia duduk sambil membelek telefon pintar nya , Farisya datang duduk di sebelah Izz .

"Untung awak family meriah ." Izz tersenyum .

"Tulah . Tapi tadi lagi meriah sebab ada awak . " Farisya menyandar di lengan Izz .

"Kenapa? Family awak tak meriah ke ? Mesti lagi meriah kan sebab awak ada kakak , ada adik ." Farisya memandang Izz hairan .

"Heh macam mana nak meriah kalau masing masing sebuk dengan hal masing masing . " Izz tersenyum kelat .

"What do you mean?" Tanya Farisya hairan .

"Dulu kitorang rapat sangat , meriah je . Tapi jadi macam ni sebab saya ." Tenang suara Izz tapi dari riak mata nya sudah boleh agak dia sedih .

"Lah kenapa pulak sebab awak?" Datang sudah blur minah ni hahahah .

"Banyak tanya lah dia ni . Blur betul !" Izz menolak lembut kepala Farisya sambil ketawa kecil .

"Aduhh . Eyy orang tanya betul-betul lahh !" Farisya mengerutkan kening nya .

"Amboi siap sandar-sandar lagi . Wuu wuuu . Jaga jaga Izz nanti dia raba Izz kang hahahahahahaah." Aliya yang berada tidak jauh dari situ ketawa .

"Eleh sebokk lah kauu ishhh. Pergi main jauh jauh sana." Farisya berdiri sambil menunjuk penumbuk .

"Kau tumbuk tu takde rasa lah hahahahah . Depan boyfriend bukan main ayu kau eh hahahah . " Aliya menjelir lidah nya .

"Tunggu kau kejap lagi !" Farisya sudah geram .

"Er okay lah . Saya nak balik dulu ni . Dah lewat dah ." Izz bangun sambil melihat jam tangan nya .

"Okayy . Hati hati bawak kereta tu ." Farisya menyalam tangan Izz .

___________________________

Dia masuk ke dalam rumah nya . Semua ada sedang tengok tv .

"Pergi mana ngah ? Lambat nya balik ." Mama nya menyapa .

"Tadi pergi ke--" kata nya dipotong .

"Alah ma . Orang tengah hangat bercinta memang macam ni ." Putri menyampuk .

"Eh kau mandai je . Tak tadi angah , err angah errr." Dia menggarukan leher nya .

"Takyah gitau lah . Keluar dengan Farisya kan?" Mama nya mengagak .

Jangan lupakan saya (TAMAT)Where stories live. Discover now