Sebaik Farisya mahu membuka pagar rumah nya , tangan nya dicapai oleh Izz . Dia menoleh memandang dengan riak terkejut ,
"Jom." Izz menarik lembut tangan Farisya .
"Nak pergi mane? Saye nak masuk mandi lah ." Rungut Farisya .
"Ikut je ." Balas Izz dingin .
'Eh mamat ni tetiba nak dingin pulak' gumam hati Farisya . Farisya masuk ke dalam kereta dengan wajah mencuka , dia mahu balik kerana ada folio sejarah yang perlu dia siapkan . Tapi sebab orang tersayang relakan jelah . Ceh ceh hahahahaha .
"Bibir tu takpayah nak muncung sangat lah . Cium nanti kang ." Usik Izz .
Farisya menekup kedua tangannya pada bibirnya dan memandang Izz dengan renungan tajam .
"Apa? Ingat saya takut pandang-pandang macam tu? Congkel biji mata tu kang ." Izz membuat gaya seperti sedang mencongkel .
"Congkel lah ! Saya saman awak nanti!" Farisya sedikit menjerit sambil memandang Izz dengan renungan tajam nya .
"Saman lah. Ada saya kisah?" Dia membuat suara menjengkelkan nya .
"Ishhhhhhhhh." Farisya mencebik dan terus mencuka .
Izz tergelak kecil melihat gadis itu .
Kereta Audi R8 itu terus parking ke tempat letak kereta . Mereka disebuah taman yang ada tasik .
Mereka berjalan beriringan , masing-masing masih diam membisu . Mereka tiba di sebuah meja dan kerusi batu di tepi tasik , ya tempat Liyana menyambut hari lahir Izz .
"Cantik kan tempat ni ? Tenang je ." Kata Izz tenang .
"Haah lah . Best je ada angin ." Farisya menghirup udara segar .
"Kat semua tempat ada angin makcik oi." Izz tergelak kecil .
"Ape makcik makcik?! Tumbuk kang ." Farisya menjeling Izz .
"Eleh tangan pun besar bola golf ada hati nak tumbuk orang ." Izz masih mengusik .
"Eyyyyy dia ni kalau sehari tak sakat saya memang tak sah." Farisya separa menjerit .
"Best sakat awak . " Izz tersenyum nakal memandang Farisya .
"Eyy nak je tumbuk dia ni ." Farisya membuat gaya seperti sedang menahan marah .
"Tumbuk lah . Ni tumbuk kat sini ." Izz menunjuk kan pipi nya .
"Huh sabor jelah ." Farisya menarik nafas dalam dan lepas .
Izz hanyz tersenyum senget .
Telefon Farisya berbunyi , dia melihat di screen telefon nya . Ummie is calling.Dia terus menjawab panggilan itu .
Hello ummie .
Farisya kat mane tu? Ni dh petang dh ni takkan tak balik lagi .
Alamak lupa pulak nak bagitahu ummie . Isya keluar dengan Izz . Sorry mie lupa nak bagitahu .
Lah buat ummie risau je .
Hehehe . Sorry ummie .
Ha yelah . Jangan balik lambat ye . Asalammualaikum .
Waalaikumsalam .
Panggilan ditamatkan .
YOU ARE READING
Jangan lupakan saya (TAMAT)
Teen FictionCinta ? Semua orang akan jatuh cinta . Jika kau ikhlas menerima dia , kau akan bahagia . Tapi bila dah mula sayangkan seseorang , pasti akan timbul satu perasaan lain . Perasaan takut kehilangan dia . Kau terlalu sayangkan dia sampai bila dia dah pe...