Tadi sebelum dia keluar rumah, sempat diberitahu pada Baekhyun yang dia ingin ke rumah ibu bapa Saera. Ingin menziarahi mereka. Baekhyun ada meminta dia untuk bawa teman bersama, jadi dia cuba untuk mesej Eunji dan dia bernasib baik apabila wanita itu membalas kiriman mesejnya.
"Maaf sebab susahkan awak Sehun.. Eunji macam mana? Dia cakap pada saya yang dia demam? Kasihan dia." Itu yang diberitahu Eunji padanya.
Jadi, dia cuma memberitahu pada Baekhyun yang Eunji bakal temankannya bukan Sehun.
Nasib baik suaminya benarkan untuk dia keluar.
"Tak apa. Saya tak kisah, lagipun saya buat untuk Eunji. Dia dah semakin pulih, cuma masih lagi ada selesema. Sebab tu saya tak benarkan dia keluar." Balas Sehun mesra. "Kita nak ke mana?"
"Rumah parents Saera? Awak hantar je saya dekat situ, nanti balik saya suruh Baekhyun ambilkan." Beritahu Sarang. Dia sebenarnya sedikit segan sebab menyusahkan Sehun, lagipun kesian pula pada Eunji seorang diri di rumah.
"It's okay. Saya boleh tunggu. Tadi saya dah beritahu hyung yang saya temankan awak. Nanti kalau saya tak jaga awak betul-betul, saya yang kena nanti. Lagipun tentang kes penculikan tu, bahaya pula kalau saya biarkan awak seorang diri."
"Awak ada beritahu Baekhyun? Dia okay?" Soal Sarang sedikit pelik. Kepalanya dipalingkan menghadap Sehun yang masih lagi fokus pada pemanduan.
"A'ah, saya ada beritahu dia."
Sarang mengangguk kecil. Baguslah kalau hubungan Sehun dengan Baekhyun sudah pulih. Sejak bila mereka berbaik, dia sendiri pun tidak tahu. Tapi dia cuma lega.
Bunyi deringan telefon Sarang sedikit mengacau pemanduan Sehun. Dikerling sekilas, ingin melihat siapa yang menelefon.
"Siapa?" Soal Sehun, mula membelok pada lorong lebuhraya.
"Oh..Baekhyun." Dia tersenyum kecil. Kemudian dijawab panggilan lelaki itu.
"Hyun.. "
"Sarang! Awak dekat mana sekarang ni?!" Terkejut Sarang apabila dia disergah begitu. Tapi masih lagi dia cuba mencari keberadaan dia sekarang.
"Saya dekat... " Berkerut dahi Sarang apabila membaca papan tanda yang menunjukkan lorong kereta Sehun masuki. "Daegu?" Bisiknya perlahan. "Sehun.. " Belum sempat dia ingin lontarkan soalan, terasa sakit pada lengannya. Kemudian kepalanya dipalingkan pada lengan kirinya sebelum berpindah pada Sehun. Picagari?
"Apa.." Perlahan-lahan telefon pada genggamannya jatuh. Terasa badannya lemah untuk bergerak, tidak mampu mencapai kembali telefonnya yang sudah jatuh ke bawah.
Dia memandang Sehun, terasa ada usapan lembut pada pipinya. Kemudian keadaan sekelilingnya kelihatan seperti kabur, mulutnya tidak mampu digerakkan begitu juga kotak suaranya. Tidak mampu berfungsi.
"Tidur nyenyak Sarang.. " Itu adalah ayat terakhir yang dia dengar sebelum penglihatannya menjadi gelap sepenuhnya.
---
"Apa yang Sarang cakap?" Soal Chanyeol gelisah. Semakin gelisah dia apabila Baekhyun terjerit-jerit memanggil nama isterinya.
"Dia, aku tak dapat dengar. Apa yang aku dengar tadi, Sehun. Pastu.. Dia sebut Daegu! Argh! Lelaki tak guna tu! Shit!" Dia cuba mengawal marahnya, masih ingat di mana dia berada, hospital.
YOU ARE READING
☑ Behind all the lies - Bbh
FanfictionSebenarnya disebalik semua Pembohongan dia Tersimpan banyak rahsia