Chapter 30

1.8K 219 36
                                    

Pitkästä aikaa lukua :) ja näin haluaisin aluksi sanoa että näitä joitain englannin kielisiä sanoja on vaikea suomentaa esim. High school kun sille ei oo sellaista täysin oikeaa suomennusta joten olen tehnyt omat ratkaisuni niihi tilanteisiin.. ettette ihmettelisi niitä lukiessa :) mutta nyt päästän teidät lukemaan.

D A I S Y

"Olen kirjannut sinut uuteen high schooliin", Ashton ilmoitti päivällisen aikana.

Minä meinasin tukehtua juomaani. Pärskien ja yskien katsoin häneen päin hädissäni. "Siis, mitä?"

"Kirjasin sinut kouluun. Eikö olekin jännittävää?"

"Ei!"

"No, älä nyt", Ashton yritti saada minut innostumaan asiasta.

"En tunne ketään", minä valitin.

"Sitten hanki kavereita", Luke keskeytti.

"Luke", minä vikisin.

"Luke, turpa kiinni", Ashton määräsi, saaden blondin pojan ulvahtamaan. "Ja Daisy, sinä selviät kyllä."

****

"Tässä on lukujärjestyksesi, kulta", mukava vastaanottovirkailija hymyili minulle samalla kun antoi minulle paperin. "Ja tässä on koulun kartta. Suo anteeksi, minun pitää kutsua oppaasi tänne."

Minä nyökkäsin ja menin istumaan odotushuoneen yhdelle tuolille. Pystyin kuulemaan hänen äänensä kun hän soitti oppaalleni. Koulu oli valtava, joten olin iloinen, että joku tulisi näyttämään missä mikäkin on.

"Hän on tulossa", rouva kertoi minulle istuen työpisteensä tuolille.

Nyökkäsin ja katselin lisää lukujärjestystäni. Voi luoja, poika. Toivottavasti hän on söpö ..

Ovi avautui ja pian henkilö seisoi edessäni. Katsoin ylös, säikähtäen. Se oli Jacob.

"Daisy tässä on Jacob, Jacob tässä on Daisy", vastaanottovirkailija sanoi, silmät tiukasti kiinni tietokoneessaan.

"Jacob? Hei." Hymyilin hänelle.

"Ou, te siis tunnette toisenne", vastaanottovirkailija nainen mumisi.

"Moi."

Me olimme alkaneet viestitellä kun olin päässyt pois ostoskeskuksesta (joka oli muutama päivä sitten) emmekä olleet lopettaneet puhumista sen jälkeen.

Hän vilautti minulle helmen valkeat hampaansa.

"Okei, menkääs nyt", nainen sanoi. "Kellot soivat pian."

Jacob avasi oven minulle kun lähdimme toimistosta ja ylläpiti mukavan keskustelun sillä aikaa kun kävelimme lokerolleni.

"Tuolla ovat vessat, tuo huone vie kirjastoon, tuo on viimeisen vuoden opiskelioiden luokka." Jacob osoitti huoneita kun kävelimme niiden ohi. Viimein pysähdyimme lokerolleni, johon laitoin muutaman tavaran joita en tarvinnut sillä hetkellä.

Sitten kävelimme ensimmäiselle tunnillemme (meillä oli muutama sama tunti.)

"Opettaja, rouva Davis on todella mukava", Jacob kuiskasi minulle kun pääsimme luokkaan. Silmät kääntyivät kun kaikki katsoivat kuka tuli sisään.

Silmät rentoutuivat kun huomasivat sen olevan vain Jacob, mutta sitten suurenivat ja tuijottivat pidempään minut nähtyään.

"Ah, hei!" Rouva Davis hypähti ylös tuoliltaan luokan etuosassa. "Tervetulos S.S:ään (South Sydney) kouluun. Minä olen rouva Davis, sinun luokan- ja ensimmäisen tunnin opettajasi", nainen esitteli itsensä. Hän oli ehkä nelissä kymmenissään ja omisti likaisen blondit hiukset ja rauhalliset vihreät silmät.

"Mikä on sinun nimesi, kulta?" Hän kysyi.

"Daisy Irwin", minä vastasin ja seurasin Jacobia kahdelle tyhjälle pulpetille. Istuin hänen viereensä ja laskin reppuni maahan, iloisena että pääsin vihdoin istumaan ja luotamatta heikkojen jalkojeni kannattavan painoani.

Me juttelimme ihmisten kävellessä luokkaan, tuijottaen minua ja kuiskaillen.

***

Vihdoin oli lounas aika. Jacob oli ihana ja kutsui minut istumaan hänen ja hänen kaveriensa kanssa. Istuin hänen viereensä tumman sinisen pöydän ääreen samalla kun hän esitteli kaikki minulle.

"Tuossa on Josh, Will, May, Jaz, Chris ja Paige." Jacob osoitti jokaista kaveriaan.

"Minä olen Daisy." Hymyilin heille kaikille.

"Sinä näytät todella tutulle", May kommentoi, tuijottaen minua päästä varpaisiin.

Hymyilin vale hymyä, toivoen hänen lopettavan siihen paikkaan. En halunnut ihmisten saavan tietää, että asuin kuuluisan bändin kanssa. En tarvinnut vale ystäviä, jotka käyttäisivät minua vain hyväkseen.

Jaz ja minä näytimme olevan eniten samanlaisia. Hän kertoi minulle söpöistä pojista ja ketkä opettajista olivat kamalia ja ketkä mukavia ja hänen koomisesta perheestään (joista hänellä oli paljon hauskoja tarinoita). Hän kertoi keitä ihmisiä piti karttaa (niinkuin suositut mean girlsit ja huume addiktit) ja oppilaiden keskisistä "puhumattomista säännöistä". Jaz ei vaikuttanut vale ystävälle.

Minusta Macy oli vale ystävä.

Kommentoikaa mp tarinan kulusta :)

99 Skinny ● Adopted By 5sos || FinnishWhere stories live. Discover now