Hoofdstuk 25.

6.7K 238 86
                                    

Pov ...

Grijnzend kijk ik toe hoe hij neervalt. Ik geniet er van hoe hij zachtjes begint te jammeren.

Ik sluit mijn ogen en concentreer me op hem waarna ik wat woorden mompel. Als ik mijn ogen open zie ik hoe hij kermt van de pijn en tevreden kijk ik toe.

Maar ik moet beginnen opletten, hij heeft namelijk zijn mate gevonden en ik kan hun niet meer lang van elkaar gescheiden houden.

Het vraagt teveel energie en zeker omdat hij er zich tegen verzet tegenwoordig. Vroeger was het veel makkelijker, een vinger knip en ik kon hem laten doen wat ik wou.

Ik moet een beter plan verzinnen. Ik sta op en ren er geruisloos vandoor. Ik ga naar mijn schuilplaats. Ik plof op een stoel en sla een boek open en begin te bladeren.

Woedend gooi ik het boek naar de andere kant van de kamer. Hier staat dat ik er verdomme niets aan kan doen. Wat voor magie is dit?

Ik leg mijn handen op mijn buik en probeer mijn geest leeg te maken maar het lukt niet.

Ze gaan je pakken en je gaat er aan.

De gedachte die maar steeds in mijn gedachte blijft rond dwalen. Ik kijk nadenkend voor me uit en probeer koortsachtig te denken aan wat ik moet doen.

Waarom moest zij nu komen opdagen? Zij haalt heel mijn plan overhoop. Mijn plan om Max een pijnlijke en langzame dood te bezorgen.

Wat als ze samen te sterk zijn? Dat overleef ik sowieso niet en hoe moet ik dat aan mijn meester uitleggen.

Ik knak mijn knokkels en baan mijn weg naar buiten om vervolgens mijn meester op te zoeken.

Als ik er eindelijk uitgeput aankom zie ik hem al staan, en hij kijkt niet bepaald blij. 'Ik ben teleurgesteld' zegt zijn zware stem.

'Meester, ze neemt mijn kracht af, maar ik kan haar niets aandoen. Dat weet u ook' zeg ik en buig mijn hoofd eerbiedig.

'Je moet alles op alles zetten' zegt hij traag maar duidelijk, vlug knik ik. 'Beloof het' schreeuwt hij waardoor ik bang begin te spreken.

'Ik Arreon Aslan beloof dat ik alles op alles zet om Max Aslan zijn leven zuur te maken'


Together Forever (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu