GİZLİ TANIK

12 2 0
                                    

Alaya geldiğimizde fotoğrafı araştırması için kamil'e verdim. O çocuk büyük ihtimalle Sekiz'in oğluydu.. Onu bulursak Sekiz'i de buluruz... Yarbay beni odasına çağırdı. Orada Rüzgar komutan da vardı. Yarbay "Asilay emin misin tayin istemekten..."
"Eminim komutanım..."
"Bugün istiyorum tayinini..." dedi ve Rüzgar komutanın da gözleri kocaman oldu... Kafasını salladı. Hayırdır der gibi... Odadan çıktım. Rüzgar komutan da peşimden çıktı. Revirin önünde kolundan tutarak revire tıktı beni... Revirde Arzu vardı. "Çık dışarı Arzu çık!!!" diyerek bağırdı. "Sen ne yapmaya çalışıyorsun!!! Niye tayinini istedin!!! Beni öldürmek mi istiyorsun?!!" diyerek bağırdı bana...
"Buralarda kalamam artık... Kendine dikkat et.. Allaha emanet ol.."
"Biz nolacağız peki!!!"
"Biz diye birşey hiçbir zaman olmadı zaten... Yağız şehit olmadan bana ne söyledi biliyor musun? Beni sevdiğini söyledi.. Eğer önüme atlamasaydı onun yerine ben şehit olacaktım. Bunu ona nasıl yaparım. Biliyorum hepinizi çok özleyeceğim... En çokta seni... Nolur beni anlamaya çalış... Birgün kader tekrar bizi bir araya getirecek... Buna inanıyorum... Allaha emanet ol..." dedim ve revirden çıktım. Kamil'in yanına gittim. Birşey bulbildin mi? Diye sordum. "Doğru bildin... Bu çocuk, Sekiz'in öz oğlu... Kadın da karısı ölmüş... Oğlu buradaki ortaokulda okuyor ve kimse onun oğlu olduğunu bilmiyor... Tabiki bizden başka... Oğlunun adı Serkan... Çok çalışkan bir çocuk.. Babasının terörist olduğunu bilmiyor..." dedi
"İşte bu güzel... Sekiz'i ilk öncetehdit ederim. Oğlun kim olduğunu biliyor mu? Gibisinden tehdit ederim ve onun işini bitiririm... Nasıl kamil..."
"Güzel komutanım..." dedi ve bende oğlunun okuduğu okula gittim. Bir süre onu gözlenledim... Sınıf öğretmenini buldum ve konuşmak istediğimi söyledim.
"Serkan Uyar nasıl bimr öğrenci?"
"Çok çalışkan bir çocuk..."
"Çalışkan olduğuna göre ailesi ilgileniyor olmalı..."
"Serkan'ın ailesi yok... Bir yardım sever adam var.. Her ay başı Serkan'a burs verir..."
"Peki bu adamın adı ne?"
"Adnan diye bir adam olduğunu biliyorum. Soyadını çıkaramadım."
"Peki teşekkür ederim..." dedim ve Serkan'ın fotoğrafını çektim ve alaya döndüm. Edindiğim bilgileri Rüzgar komutan ve Yarbayla paylaştım. İlk plan olarak bir numaradan oğlunun fotoğrafını Sekiz'e atmak olacaktı... Kızların yanına gittim ve sessizce onları dinledim. Kızlara tayinini istediğimi söyledim. Hepsi çok üzüldü. Ama yapacak bir şey yoktu... Gözlerime engel olamıyordum. Gözümün kepenkleri kapanıyordu... Az kaldı... Yağız'ın kanı yerde kalmayacak!!!

İZ PEŞİNDEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin