Pov Hayat
Mijn vader doet de voordeur open en druk pratend met Nassim over het feest van vanavond, lopen we naar binnen. 'Oké ik app snel Soumia en Imad dan kunnen we al een planning maken.' zeg ik tegen mijn broer. Ik ontgrendel mijn mobiel en ga naar de groepschat van ons drieën.
Ik: Heey
Soum: Hello!
Im: Yoo
Ik: We gaan vanavond een knalfeest geven kiddos!
Soum: Duuuh wat dacht jij dan
Im: Zullen we alvast de taken enzo verdelen?
Ik: Ja dat wilde ik net vragen.
Soum: Ik en Hayat zullen eerst alles schoonmaken.
Ik: Isg, Imad gaan ik en jij daarna eten bij Appie halen?
Im: Ja oké
Soum: Uum nog iets?
Im: De versiering?
Ik: Oh jaaa Imad kunnen jij en Soum dat regelen?
Soum: Yes ofc
Im: Natuurlijk
Ik: Laten we dan maar beginnen.
Imad en Soum komen eerst gewoon naar mijn huis en daarna gaan we beginnen met de voorbereidingen.
Wanneer ik de deurbel hoor, loop ik als een jaguar naar de deur. Ik doe open en laat hen binnen. We gaan het als volgt doen: Imad gaat eerst met Nassim versiering halen in een winkeltje in de buurt terwijl ik en Soumia schoonmaken. Tegen dat de jongens weer terug zijn, zouden wij klaar moeten zijn. Daarna gaan Imad en ik naar de Albert Heijn, eten halen terwijl Soum een taart gaat ophalen bij een bakker in Kiel. Ten slotte gaan Soum en Imad alles versieren en ga ik al het eten klaarzetten. Gewoon een masterplan!
'Oké wij zijn weg! Doei!' roept Nassim. Soum en ik zwaaien even en gaan daarna aan het werk. Ik begin met stofzuigen en Soumia gaat alles opruimen van rommel.
'Hayat?' vraagt Soumia.
'Wat is er?'
Ik draai me om en zie daar Soumia, wiens voet vast zit in de holen van het bijzettafeltje (zie omslag).
'HAHAHAHAHA SUKKEL HOE HEB JE DAT GEFLIKT?'
Ze kijkt me boos aan en zegt: 'Ik ging afstoffen en wilde dat gat als steun gebruiken, maar mijn voet zit dus nu vast!' Ondertussen is Yassine ook naar beneden gekomen en facepalmt zichzelf. 'Normaal zou ik vragen wat er is, maar het is sowieso zo'n idioot verhaal dus laat maar.' zegt hij zuchtend.
'Help me tenminste in plaats van daar zo te staan!' zegt Soumia geïrriteerd tegen Yassine.
'Sow wat een drama! Rustig ik kom eraan.'
Yassine begint met trekken en heel de tafel vliegt mee maar Soumia's voet zit nog altijd vast. Soumia valt op Yassine en ze liggen daar zo heel awkward. Zeker die tafel, die maakt het plaatje gewoon af.
'Um ja sorry' zegt Soumia snel en ze wilt opstaan maar dat gaat moeilijk met een tafel aan je been. Na eindeloos getrek zijn Yassine en ik erin geslaagd om Soumia's voet los te krijgen. 'Volgende keer oppassen als je weer eens afstoft! Je bent bijna even erg als Hayat!' zegt Yassine lachend tegen haar.
Ik word helemaal rood van schaamte terwijl Soum haar lach moet inhouden. Ik rol met mijn ogen en duw Yassine de kamer uit.
'Doei Yassine! We hebben nog veel te doen!' schreeuw ik.
JE LEEST
Vriend & Vijand
Teen FictionHayat is na 6 jaar eindelijk lid van de Moroccan Secret Service (MSS). Wanneer ze haar eerste opdracht als geheim agente krijgt, verandert heel haar wereld: wie is er nu haar vriend en wie de vijand? Hoe bestrijdt je het kwaad als je het niet eens z...