Ik word wakker en rek me uit. Eerlijk is eerlijk, ik heb heerlijk geslapen. Gapend druk ik op het knopje van de roomservice. Ik bestel een heel buffet,medelijden met diegene die het moet brengen.
Mijn telefoon wordt overspoeld met berichten en gemiste oproepen. Heb eigenlijk niet zoveel zin om te reageren dus ik gooi hem maar op het nachtkastje. Vandaag wordt gewoon een dagje voor mezelf.
Terwijl ik wacht op de roomservice neem ik een douche en kleed me om: een kaki-groene maxi-jurk met mijn witte Nikes. Ik heb een bijpassende witte sjaal. Ik zet hem even op mijn hoofd en stel vast dat ik eigenlijk best wel mooi zou staan met een hoofddoek.
Ik staar naar mijn spiegelbeeld. Ik haal de sjaal toch maar weer van mijn hoofd en wikkel hem gewoon rond mijn nek.
Ik scrol wat door Instagram en stuur snaps terug naar al diegene met wie ik reeks heb. Eindelijk is de roomservice er en ik begin met eten. Lang geleden dat ik zo goed heb gegeten. Na het eten pak ik nog mijn witte spijkerjasje en verlaat het hotel. Ik ben van plan om vandaag terug naar huis te gaan.
Op dit moment slenter ik wat rond in de stad,ik heb wat gewinkeld bij de Zara en andere winkels. Nu ben ik onderweg naar een snackbar want ik heb reuzehonger. Ik stap binnen in een luidruchtige zaak, opeens is het stil als ik binnenwandel.
'Jullie mogen best verder praten hoor.'
Ik bestel een grote kapsalon en een blikje Poms. Als ik rondkijk,zie ik dat er nog een plaatsje vrij is aan het raam. Ik ga dus daar zitten en een groepje jongens komen erbij zitten.
'Hey schoonheid geef je nummer dan.' zegt hun aanvoerder ofzo.
Ik geef hem een mooie middelvinger. 'Kijk man,zie je deze vinger? Wel die is voor jou.' antwoord ik.
Ze mompelen allemaal iets van High Class.
Opeens barst ik helemaal uit. 'HIGHCLASS OMDAT IK NIET DIRECT MIJN NUMMER GEEF? LEER DE WAARDE VAN EEN VROUW EN DAN MAAK JE MISSCHIEN KANS BIJ IEMAND!'
Mijn hart klopt veel te snel en ik voel mijn wangen gloeien.
'Hayat?!?!' hoor ik een al te bekende stem roepen: Hicham.
'Hayat wat doe jij hier?'
'Eten halen?'
'Waar was je?'
'In een hotel.'
'Wat bezielt jou?'
'Niets Hicham donder op'
'Hayat kijk ik hou van je, maar niet zo'n toon tegen mij.'
Hij spant zijn kaken op elkaar waardoor zijn kaaklijn extra zichtbaar is. Helaas boeit het me vrij weinig wat hij doet of zegt.
'Hicham ik heb geen zin in jou of al die andere idioten in dat huis. Laat me met rust en donder op.'
En daar kwam hij dan,de klap. Mijn wang gloeit helemaal en ik voel weer een woedeaanval opkomen.
Hicham kijk geschrokken naar mijn wang.
'Sorry,... ' begint hij maar ik onderbreek hem woedend.
'WAT DENK JIJ WEL NIET, MIJ ZOMAAR SLAAN! JE BENT MIJN MAN NIET, MIJN BROER NIET EN OOK MIJN VADER NIET DUS HOUD JOUW GORE POTEN THUIS!'
Ik steek mijn kapsalon en Poms in mijn tas en storm de zaak uit. Hicham rent achter me aan maar ik ren harder en harder. Op een bepaald moment kijk ik achterom en zie niemand meer staan. Die ben ik dus kwijt. Huilend en vloekend loop ik verder naar het hotel. Aangezien ik nu geen zin meer heb om terug te gaan naar de anderen blijf ik gewoon nog een dagje in het hotel. Ik haal mijn MacBook tevoorschijn en het rode notitieboekje van Anouar. Ik sla het op een random bladzijde open en begin met lezen:
Hoofdstuk 12
Lieve Hayat,ondertussen weet je al heel wat over mijn bedrijfje. Dit hoofdstuk gaat over mijn vijanden. Nummer 1 vijand is A.B. , ik ken zijn volledige naam niet maar dit is hoe hij bekend staat. Hij aast al heel lang op mijn bedrijf, natuurlijk ben ik niet van plan het hem te geven. Nummer 2 is A.A. Deze man lijkt hard op A.B., alleen is deze man ook gewoon een psychopaat. Hij wordt al heel lang gezocht door het gerecht aangezien hij echt krankzinnig is. En de laatste, echt gevaarlijke vijand is B.A Wanneer ik dit schrijf, heeft al heel lang niets meer van zich laten horen en dat is wel verdacht. Wat ze wel alledrie gemeen hebben is dat ze mij of een van de andere boys al een paar keer hebben proberen te ontvoeren, zonder succes helaas.
Hier op dit punt,stop ik met lezen. Ik weet nu wie de 3 hoofdverdachten zijn, alleen weet ik hun namen niet. Ik pak mijn MacBook erbij en tik A.B. in in de zoekbalk. Ik krijg allerlei random zoekresultaten zoals een concertzaal in Brussel, een Amerikaanse rockband,... Maar 1 zoekresultaat valt me wel op : Abdullah Bahraoui's luxewagens. Ik klik op de link en een hele rare site verschijnt. Heel onprofessioneel gemaakt en amper informatie over auto's. Ik zie wel een telefoonnummer staan en een mailadres. Ik sla het nummer op als "Verdachte 1". Daarna zoek ik A.A. op. Alweer krijg ik belachelijke zoekresultaten zoals die AA energy drank. Ook hier springt er 1 zoekertje uit. "Abdullah's". Alleen dat. Hier staat alleen een adres dat ik in een van de laatste bladzijden van het rode boekje schrijf. De laatste B.A. zoek ik ook nog op maar daar merk ik helemaal niets op. Ik besluit dan maar om me te concentreren op de 2 die ik al heb. Als ik niet alleen was, zou ik het adres kunnen bezoeken van die "Abdullah's". Alleen gaan is gevaarlijk, je weet nooit wat er kan gebeuren. Het nummer van dat luxewagenbedrijf kan ik wel proberen maar dan misschien beter met mijn andere telefoon.
Ik pluis mijn hele rugzak uit om hem te vinden en eindelijk,op de bodem van de rugzak, zie ik hem liggen. Ik toets het nummer in en bel.
'Hallo met luxewagens Bahraoui, kan ik u helpen?' vraagt een man.
'Uuhh ja ik zag op de site een Audi die mij aanstond en ik ben wel geïnteresseerd. Kan ik eventueel eens komen kijken?'
Er valt een lange stilte.
'Hallo meneer?'
'Ohja excuseer,uh ja dat zou mogelijk moeten zijn ja, ik zal even kijken voor u wanneer er plaats is.'
'Kunt u morgen om 17u00?'
'Ja dat is perfect voor mij meneer. Hartelijk bedankt.'
'Geen probleem juffrouw. Tot dan!'
Ik leg af en laat me achterover zakken. Voor iemand die alles alleen doet, heb ik het schitterend gedaan.
Okey
I have nothing to say
Behalve: Milka is lekker
Okey doei
Stem even ja ;)
Xoxoxo DawSatie
JE LEEST
Vriend & Vijand
Teen FictionHayat is na 6 jaar eindelijk lid van de Moroccan Secret Service (MSS). Wanneer ze haar eerste opdracht als geheim agente krijgt, verandert heel haar wereld: wie is er nu haar vriend en wie de vijand? Hoe bestrijdt je het kwaad als je het niet eens z...