Pov Hayat:
Ik loop zo snel als ik kan achter Anouar aan die boos weggestormd is. Boos is eigenlijk een fout woord, eerder razend.
'ANOUAR WACHT!' gil ik door de gang.
'Juffrouw zou u wat stiller willen zijn,in dit ziekenhuis hebben we geen behoefte aan een relatiedrama.' zegt ze bitchy.
'Ja, deze Aarde heeft ook geen behoefte aan domme trutten, maarja jij bent er ook hé.'
Ze kijkt me vies aan en loopt door.
'Doei bitch.'
Door dit wijf ben ik Anouar vergeten. Waarschijnlijk hij is al weg dus verder zoeken heeft niet veel zin. Zuchtend haal ik mijn mobiel boven en bel hem. Na 19 pogingen geef ik het op. Ik ga terug naar de anderen die nog op de kamer van Anas zitten. Ondertussen stromen tranen over mijn wangen waardoor ik per ongeluk tegen iemand aanloop.
'Owh sorry ik had je niet gezien!' stamel ik.
'Geen probleem. Gaat het een beetje?' vraagt hij. Wil je anders even gaan zitten.' Hij loopt met mij naar een bankje en we gaan zitten. 'Ik ben trouwens Hicham.'
'Hayat.' zeg ik zacht.
'Zo vertel eens, waarom huilt de mooie Hayat?'
Ik veeg mijn laatste tranen weg en kijk recht in zijn groen-grijze ogen.
'Wel mijn beste vriend gaat binnekort naar Libanon om daar te gaan helpen. Hij gaat met 3 vrienden en die vrienden wilden dat ik ook meeging. Ik stemde in maar mijn beste vriend wilde niet. En nu hebben we ruzie.'
Met gespleten ogen kijkt hij me aan. Dit was echt een dom verhaal, dus waarschijnlijk gelooft ie me niet.
'Wacht die beste vriend van jou,is dat Anouar (...) ? En die 3 vrienden Omar, Anas en Mohammed?'
Even twijfel ik, straks is het een valstrik.
'Als het zo is, zeg dan maar gewoon ja. Ik ken hen heel goed. Omar is mijn neef.' voegt hij er aan toe als ik nog steeds twijfel.
'Ja zij zijn het.'
Begrijpend knikt hij.
'En jou willen ze dus bij het team. Ja, dat hadden we vorige week bij de vergadering besproken. Toen ik net beter keek zag ik dat jij het was.'
Ik klem mijn kaken stijf op elkaar. 'Dus jij zit in die shit' vraag ik geïrriteerd.
Geen antwoord.
'Weet jij waar Anouar is?' vraag ik na een stilte.
'Nee sorry, maar geloof me hij draait wel bij.' zegt hij glimlachend.
Ik geef hem een stevige knuffel en sta op.
'Ik ga maar weer eens terug naar de anderen. Anas zal zo weer naar huis mogen.'
Hij barst in lachen uit.
'Owh ja je had die EBHO-doos naar hem gegooid. Mo had het in de groepschat verteld. Wacht ik ga mee.'
Samen lopen we dan naar Anas' kamer.
Pov Hicham:
'Ewa neef!' roept Omar naar me. Ik begroet hen allemaal. Hayat zit al bij Anas en helpt hem met de ijszakjes. Ik weet gewoon dat Anas hier misbruik van maakt.
'Ey Anas, die arme meid is je slaafje niet hoor!'
Hij wordt rood waardoor ik in de lach schiet.
'Mond toe jij voor ik jou ook een klap geef met mn EBHO-doos.' zegt Hayat dreigend.
'Als ik Anas zo zie met zn blauwe gezicht denk ik dat ik echt wel bang moet zijn.'
Ze rolt met haar ogen en gaat verder met het verzorgen van Anas.
'Dus, ze komt bij ons team.' fluister ik naar Omar.
'Yup en ze gaat het goed doen.' fluistert hij terug.
Ik knik maar ben toch een beetje bezorgd om haar. Heel raar ,ik geef nooit om een meisje. Normaal zou ik een huilend meisje ook hebben laten staan en gewoon genegeerd hebben maar zij... Ze is gewoon speciaal. Ik schraap mijn keel en kijk Omar akward aan.
'Um, is ze single?' vraag ik. Hij begint hard te lachen en naast hem lacht Mo ook.
'Interesse?' vraagt hij met wiebelende wenkbrauwen. Nope, hij kon het echt niet .
'Misschien.' antwoord ik grijnzend.
'Te laat, Anas wil haar al. Dus als je wat probeert maakt hij je af.' zegt Mo serieus.
'Ze hebben niets toch? Dan heb ik dus niets te verliezen.'
Ze kijken elkaar bezorgd aan. Ik kijk weer naar Hayat. Hoe ze geconcentreerd het ijszakje op Anas' wang drukt. Blijkbaar staar ik te lang want Hayat knipoogt naar mij.
'Niet staren Hicham, I know ik ben lekker en super heet! Niet teveel kijken boy, je mag heus wel een foto.' zegt ze arrogant.
Anas kijkt me boos aan en legt subtiel een arm rond Hayats schouder. Tss, hij denkt dat ze van hem is. No way vriend. Hayats telefoon gaat af en meteen springt ze op.
'Hicham snel, hier komen.'
Ze drukt het ijszakje in mn handen.
'Houd dit op Anas' wang, ik moet nu dringend opnemen.' zegt ze gehaasd.
Ze loopt de kamer uit en daar zitten we. Zo, wat een dode stilte. Ik doe wat Hayat me gevraagd heeft, ik druk het ijszakje tegen Anas' wang.
'Duss jij en Hayat?' begin ik.
Omar en Mo snellen de kamer uit waardoor ik alleen met Anas overblijf. Fijne bro's.
'Ja ik en Hayat dus blijf van haar af.' zegt hij nors.
'Bro, jullie hebben niet eens een relatie.' Hij haalt zijn schouders op. 'Nog niet maar ik wil haar volgende week al op een eerste date vragen, na haar officiële intrede bij ons team.'
Er klonk een vleugje aarzeling door zijn stem.
'Stel dat ze nee zegt. ' zeg ik grijnzend.
Soms ben ik echt een duivel maarja moet ook soms.
'Dan heb ik pech,maar ik ga voor haar strijden. En als ze volgende week nee zegt, zegt ze een andere keer ja.'
Ik grinnik om zijn woorden. 'We zullen zien broertje. Ik zou maar niet zo zeker zijn want ze is echt wel de mijne hoor.'
Hij rukt het ijszakje uit mijn handen en kijkt me woedend aan.
'Ey gast, probeer het niet eens flikker die je bent, je blijft uit haar buurt.'
Ik moet alleen maar lachen en kijk hem geamuseerd aan.
'Wie ben jij om dat te zeggen? Ik kom in haar buurt, ik praat met haar ik ga haar zelfs een knuffel geven! Ze gaat mìjn vrouw worden, de moeder van mijn kinderen, mìjn wederhelft mìjn alles. Dus ik zou maar uit de weg gaan als ik jou was.'
Enkele tellen kijken we elkaar tot ik mijn jas pak en de kamer uitloop. Mo en Omar staan aan de deur en volgens mij hebben ze alles gehoord. Omar gaat voor mij staan en pakt mijn schouder vast.
'Hicham, je zoekt problemen. Ik weet hoe jij bent met meiden, dit is de eerste keer dat Anas iemand gevonden heeft. Die kans ga je hem niet zomaar afnemen.' zegt Omar kalm maar ijzig.
'Zij is anders ( één van de grootste leugens die boys vertellen) Omar, ik wil haar en ik ga dr krijgen ook. De rest boeit me niet.' maak ik hem duidelijk.
Hij schudt zijn hoofd maar gaat toch uit de weg. Boos loop ik weg,waarom geloven ze me nu niet? Oke ik was vroeger vreselijk met meiden maar dit is echt anders. Ik zal me bewijzen en iedereen gaat zien dat ik de juiste ben voor haar.
Hey hey! Een beetje drama in de liefdeslevens. Mag gewoon. Wie zijn jullie? Team Hicham of Team Anas? Laat jullie antwoord achter in de comments ❤❤
Xoxoxo DawSatie
P.S. Stem ook even ajb, is kleine moeite maar van groot belang voor mij 💓💓💓✌
JE LEEST
Vriend & Vijand
Teen FictionHayat is na 6 jaar eindelijk lid van de Moroccan Secret Service (MSS). Wanneer ze haar eerste opdracht als geheim agente krijgt, verandert heel haar wereld: wie is er nu haar vriend en wie de vijand? Hoe bestrijdt je het kwaad als je het niet eens z...