Pov Hicham:
Ik vervloek mezelf, hoe kon ik zo dom zijn? Ik kijk om me heen en besef dat ik Hayat dus kwijt ben. Ik stap in mijn auto en rijd weer naar de anderen. Ik tref Kaoutar huilend aan en Chaimae die haar probeert te troosten. Nadir staat er maar bij. Omar en Mohammed zijn in een serieus gesprek en Anas zit op de bank te staren naar zijn mobiel. Zijn ogen zijn rood van het huilen en hij heeft dikke wallen. Als ik er zo over denk, is dit alles zijn schuld. Woedend gooi ik een vaas richting zijn hoofd. Iedereen kijkt verschrikt op. Anas blijft zitten en verroert zich niet.
'Gooi dan. Gooi tot je niet meer kan.' kwam er vermoeid uit zijn mond.
Maar in plaats van dat ik verderga, stop ik en neem naast Nadir plaats. Nog steeds zijn alle blikken op mij gericht.
'Heb je haar gevonden?' vraagt Kaoutar.
'J-ja.' mompel ik.
'Waar is ze dan?' Ik pruts wat aan de zoom van mijn shirt en schraap mijn keel.
'Kijk um, ik kwam haar tegen in een snackbar en ja ze gedroeg zich onbeleefd tegen mij...'
Ik stop een maak aanstalten om weg te gaan maar word tegengehouden door Anas.
'Vertel verder Hicham, wat heb je gedaan?' vraagt hij en ik krijg rillingen van zijn ogen die nu zo donker zijn.
'I-ik sloeg haar.' Ik verwacht een klap van Anas maar helaas kreeg ik die van Kaoutar.
'HEB JIJ MIJN NICHTJE AANGERAAKT?!'
Ze pakte 6 slippers en gooide ze 1 voor 1 naar mijn hoofd.
'Weetje Hicham jij hebt me teleurgesteld, ik dacht dat jij de juiste was voor mijn nichtje maar jullie zijn letterlijk 1 dag samen gelijk en dan ga je het meteen verpesten.' zegt ze kil.
Ze verlaat de kamer met Chaimae op haar hielen. Nadir geeft me die blik van not-done en Anas staat met gebalde vuisten voor mijn neus.
'Ik ga je kapot maken Hicham.' zegt hij langzaam. Omar houdt hem tegen en Mo mij.
'Laat me niet lachen, alsof jij me wat aan gaat doen.'
'Ik wist wel dat jij niet geschikt was voor Hayat.'
Ik schiet in de lach.
'Oh en jij wel? Jij ging wel lekker dingen doen met iemand anders.'
Vlak voor hij mij wil aanvallen slaat iemand de deur open.
'STOP NU!' Het is Hayat.
We willen beiden naar haar lopen maar ze schudt haar hoofd.
'Nee,ik moet niets meer van jullie twee. Er zijn nu belangrijkere dingen.'
Pov Hayat:
Zoals jullie wel doorhebben,ben ik toch terugegaan. Niet omdat ik niet meer boos ben,nee, gewoon omdat ik hulp nodig heb om de twee verdachten te bezoeken.
'Wat is er dan?' vraagt Anas.
'Ik denk dat ik ongeveer weet wie Anouar zou kunnen hebben.' antwoord ik koel terug.
Ik open mijn Mac en laat hen alles zien.
'Dus het is de bedoeling dat ik morgen ga en één van jullie moet mee.' verkondig ik.
'Jij gaat niet.' zegt Hicham meteen.
'Dat geloof je zelf toch niet, ik ga ook mee.'
Ongeduldig klakt hij met zijn tong.
'Hayat luister eens één keer ja. Je weet zelf dat het te gevaarlijk is.' Ik pak zijn schouders stevig vast en dwing hem in mijn ogen te kijken. 'Luister, kijk,jij weet blijkbaar nog niet hoe ik ben Hicham. Maar als ik zeg dat ik ga, ga ik ook.'
JE LEEST
Vriend & Vijand
Fiksi RemajaHayat is na 6 jaar eindelijk lid van de Moroccan Secret Service (MSS). Wanneer ze haar eerste opdracht als geheim agente krijgt, verandert heel haar wereld: wie is er nu haar vriend en wie de vijand? Hoe bestrijdt je het kwaad als je het niet eens z...