*Film*

5.7K 333 6
                                    

45

Yazarın anlatımından;

Sinema salonuna girdiklerinde Derin heyecandan en yakın arkadaşının koluna yapışmıştı. Kuzey ve Giray onların yanında oturan iki sevgiliye bir arka sıraya geçmesi için rica etmişlerdi. Böylece yan yana olabileceklerdi.

Duvar tarafında olan Giray, yanında Kübra, onun yanında Derin ve son olarak Derin'in her sesini duyduğunda kalbinin biraz daha hızlı atmasına neden olan Kuzey.

Film Aksiyon-Gerilim türündeydi. Derin için korku filmleri sıkıntı değildi ama gerilim filmleri... Gerilmekten koltuğa yapışırdı. Kübra bunu bildiğinden Derin'e sürekli sakin olmasını söylüyordu.

Bir yanında gerilim filmi, diğer yanında Kuzey. Eğer bu sinema salonundan ölmeden çıkarsa, söz verdi kendine, bir daha Kübra'nın renkli kalemlerini gizli gizli alıp kaçmayacaktı. Kübra renkli kalem hastasıydı ve o da onu sinir etmek için sürekli bunu yapardı.

Kuzey yapılı biri değildi, yani kısmen. Ama Derin'in omzuna değen kolu olan durumu çok zorlaştırıyordu.

Kuzey kulağına eğildiğinde nefesini tuttu.

"Konusu neymiş filmin?" dediğinde düzgün bir cevap verdi.

"Bilmiyorum bende. Kübra buldu girelim diye ısrar etti."

"Aynen, bende de Giray ısrar etti."

İkisi de birbirine bakıp tebessüm ederken Derin bakışlarını kaçırdı ve reklamları izlemeye koyuldu. 'Ne güzel de gülüyor' diye düşündü.

Kuzey cebinden telefonunu çıkardı ve ekrana dokunmaya başladı. Derin ne yaptığını merak edince göz kenarından bakmaya çalıştı. Anonim yazısını görünce yüzündeki bütün kanın çekildiğini hissetti.

Arka cebinde olan telefonun titreşmesi sadece bir kaç saniye sonra olmuştu. Durumu kurtarmak için Kübra'ya döndü ve üçünün duyabileceği seste konuştu.

"Telefonunuzun sesini kapatmayı unutmayın."

Fırsattan istifade gelen mesaja Kuzey'e dikkat ederek baktı.

Kuzey: Sinemadayım arkadaşlarla (15:45)

Anonim: Kimlerle? (15:45)

Kuzey: Giray Kübra ve Derin var (15:45)

Anonim: Kızlar da var yani? (15:45)

Anonim: Bir de Derin (15:45)

Kuzey: Derinle ne alıp veremediğin var? (15:46)

Anonim: Var işte (15.56)

Kuzey: Derin benim arkadaşım ve cidden ona laf etmeye devam edersen bu iş fazla uzayacak (15:46)

*Görüldü* (15:46)

Kuzey ve Derin aynı anda telefonlarını kapatıp ceplerine koydular. Derin gülümsemesini saklayamazken Kuzey'e döndü.

Kuzey'in bakışlarını fark eden Derin'in yüzündeki gülümseme yavaş yavaş silidi. Düşünceli bir şekilde perdede oynayan reklamları izliyordu Kuzey.

Derin dayanamadı. Dayanamazdı ki.

"Kuzey? Bir sorun mu var?"

Kuzey başını iki yana salladı ama o fark etmişti. Sevdiği çocuğun canı bir şeye sıkılmıştı.

"Emin misin? Pek öyle görünmüyor."

Kuzey başını koltuğun arka kısmına yasladı ve Derin'e doğru döndü. Konuşmadı.

Derin de aynı Kuzey gibi arkasına yaslandı ve ona döndü. Konuşmadı. Birbirlerine bakarken Kuzey bir ara gözlerini kapattı. Derin ilk defa korkmadan izliyordu onu. İlk defa, Kuzey onu izlediğini biliyordu. Heyecanlanmadı. Çünkü bu anı bozmak istemedi.

"Tanımadığın biri seni severse ne yaparsın?"

Kuzey'in sorusu Derin'i hazırlıksız yakaladı. Kaşlarını çattı. Canı onun yüzünden mi sıkılmıştı? Suratı bu yüzden mi asıktı Kuzey'in? Anonim yüzünden mi?

"Bilmem. Duruma bağlı."

Kuzey sıkıntıyla nefes verince, Derin'in kalbi göğüs kafesinin içinde ezildi. "Kim olduğunu biliyor musun peki?" dedi Derin. Kuzey'den gelen olumsuz yanıt sonrasında sanki cevabı önceden bilmiyormuş gibi başını salladı.

"Ben onu üzmek istemiyorum ama cidden ne yapacağım hakkında bir fikrim yok."

Kuzey karşısına gözlerini dikmişti. Derin de onu izliyordu. "Onu hiç gördün mü? Ya da adını biliyor musun?" Olumsuz bir baş sallaması daha.

"Hakkında tek bildiğim; gri rengi sevmesi, saçlarının omuzlarında olması ve yemek seçmediği. Başka bir şey bilmiyorum."

Kuzey Derin'e döndü. Kuzey öyle bir soru sordu ki, Derin soruya değil de söyleyişine takılı kaldı.

"Ne yapacağım ben?"

Bu sefer karşıya bakan Derin olmuştu. Cevap vermedi, veremedi. Hem ne diyebilirdi ki? Film boyunca gözünü perdeden ayırmadı ama filmi izlemedi. Bir yanında Anonim, bir yanında Kuzey. Bu yaptığı oyuna daha ne kadar devam edebilirdi?

Kuzey kendini şuan Anonimden sorumlu hissederken ve bu onu üzerken nasıl devam edebilirdi ki?

O an, o an söylemek istedi. Kuzey'i kolundan tutup salondan çıkarmak ve Anonim'in kendisi olduğunu söylemeyi çok istedi. Ama yapamadı. Eğer söylerse Kuzey kendisine, yani Derin'e arkadaşı gözüyle değil de Anonim gözüyle bakacaktı.

Derin ona bu kadar yakınken, onu dinleye biliyorken, onunla konuşa biliyorken ve ona korkmadan baka biliyorken söyleyemedi.

Sadece Kuzey'in mutsuz olmasını engelleyebilirdi. Bunu da her ne kadar zor olsa da Anonim'i ortadan kaldırarak yapabilirdi.

Film bitti salon boşaldı. Derin ayrı, Kuzey arı düşüncelere dalmışken vedalaşmaları onun için yarı bulanıktı. Kuzey'in onun yüzünden sıkıntılı olmasına asla dayanamazdı.

İzin de vermezdi.

Eğer onun mutluluğu için hayatından çıkması gerekiyorsa da çıkacaktı.

Derin:Kuzey [Tamamlandı.]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin