"İşte sonra bir baktım, bardakta su varmış."
Kübra'nın kahkahası bütün kantinde yankılanırken ellerimle yüzümü kapattım. Rezillik. Gerçekten rezillik.
"Derin--" Tekrar gülünce söyleyeceği her ne ise yarım kaldı. "Kızım, sen mal mısın?" Bana bu soruyu kim sorarsa sorsun hep verdiğim cevabı verdim. "Evet."
Kübra tekrar gülmeye başlayınca bu durumdan bezmiş bir şekilde önümde ki karışık tosttan bir ısırık aldım. Gülme sesi kesilince Kübra'ya döndüm. "Ne oldu? Artık komik değil mi?" Tost yediğim için sesim değişik çıkmıştı ama Kübra bunu umursamıyordu. Arkamda bir noktaya bakıyordu. "Derin heyecanlanma," dedi ve yutkunarak bana baktı.
"Neden ne oldu?" Onu umursamadan hunharca ısırdığım tost yüzünden sesim hala değişik çıkıyordu.
"Kuzey buraya yaklaşıyor. Normal davran."
Bir anda yediğim tost boğazımda kalınca önce öksürük krizine girdim. Sonra kahkaha attım. Sonuçta beni fark etmemesi gerek, normal davranırsam görmez. Değil mi?
Ben bağıra bağıra konuşmaya başlayınca Kübra araba farı gibi açılmış gözleriyle bana bakıyordu. Şaşkındı. Şaşkınlıktan öte, şu anda hem şoka girmişti ve hemde beni öldürmek istiyor gibiydi.
"İşte sonra ben dedim ki, dışarıdan sıkıldık 'İçeride' izliyoruz."
Ben kendi kendime gülerken, Kübra donmuş kalmıştı. Sanki kantinde yapılan bütün işler durmuştu da hepsi bana bakıyordu. Yanımdan gülme sesi gelince korka korka gelen sese doğru döndüm. Kuzey bir adım arkamda, elleri cebinde yanağında duran gamzesi belli olacak şekilde gülüyordu.
Yaptığım hareketleri bir an kavrayınca yüzümde olan gülümseme soldu ve önüme döndüm. Kübra bana nasıl bakıyorsa, bende ona aynı şekilde bakmaya başladım. Birkaç saniye sonra bütün kantin normale dönmüştü. Kuzey en köşede duran masaya arkadaşlarıyla oturmuş, konuşmalar başlamış ve yemekler yenmeye devam etmişti. Hâlâ bana bakıp gülen çok kişi vardı orası ayrı mesele.
Kendi salaklığıma ağladı ağlayacak iken Kübra'ya, "Kanka öldür beni." Dedim.
Ayağa kalktı ve beni kantinden çıkarırken kendi kendine konuşmaya başladı. Tabi benim yüzümün yandığı kadar kışın battaniyem ısıtsaydı, odam hamam gibi olurdu gerçekten. Kendi kendime iyice utancımdan saçma sapan şeyler düşünmeye başlamıştım işte.
"Alt tarafı çocuk geliyor, normal davran dedim. Sen ne diye konuşuyorsun. Otur uslu uslu ye tostunu. Kim dedi sana espri yap Derin?! Sen böyle mi normal davranıyorsun?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Derin:Kuzey [Tamamlandı.]
Cerita PendekKuzey: Niye sakız başka bir şey değil? (09:35) Anonim: Sakız çiğnerken küçük bir çocuk gibi oluyorsun (09:35) Anonim: Şişiremediğinde sinirlenip atıyorsun (09:35) Anonim: Ve ben o hallerini izlerken sakızı daha çok sevmeye başladım (09:35) Kuzey: Sa...