MIN pv?

1.1K 24 0
                                    

Hallooo läsare! Capitulo nueve är här, bara för att jag inte uppdaterade igår så försökte jag göra det mer 'intressant' om ni förstår vad jag menar ;) Hoppas i alla fall ni gillar det, ett längre kapitel kommer imorgon lovar! <3

Mackan smakade faktiskt riktigt gott, jag hade nog aldrig smakat grovt bröd innan men det smakade inte så hemskt som det såg ut.

Plötsligt vibrerade det i fickan, jag kände igen på vibrationen att det var en twitternotis. ''Ursäkta mig'' sa jag kort och tog upp mobilen under bordet.

Från: @OmarRudberg

I'm watching you gurl, closely.

Jag tittade upp från mobilen och Omar satt och sneglade på mig. När han såg att jag tittade på honom så tittade han snabbt bort. Jag började fnissa och alla kollade både på mig och Omar förvirrat.

''Vad gör ni?'' frågade Amanda som tog ett bett av sin macka. Jag bara fortsatte fnissa hysteriskt, även om det inte var särskilt kul så kunde jag inte hjälpa det.

Tjejerna fick också twitternotiser, och när de läst tweeten så fattade de. Omar syftade på mig i sin tweet. De tittade på mig och jag såg på dem att de ville fangirla, de har ju liksom alltid shippat mig med Omar.

Jag kunde knappt hålla mig för skratt för deras behärskade miner såg så fula ut att jag ville dö!

''Alla klara?'' frågade jag för att lätta den tysta stämningen lite. ''Japp'' sken Omar upp och hoppade upp från stolen. Jag kände tjejernas blickar i nacken men jag ignorerade dem.

Jag log mot Omar och han log tillbaka. Alla andra ställde sig också upp och satte in sin disk i diskmaskinen.

~~~~~~~~~~~~~~

''Så, vad ska vi göra idag då?'' frågade Mihna som tittade på oss, en efter en.

''Hmm... Kanske zoo, middag och bio?'' föreslog Oscar. Alla tyckte det var en jättebra idé så vi gick mot våra rum och fixade oss.

Jag hade fortfarande inte lockat håret så jag gjorde det medan Omar nördade sin mobil som vanligt haha.

''Blir detta bra?'' frågade jag honom samtidigt som jag snurrade runt. ''Huh?'' sa han förvirrat och tittade upp från mobilen. ''Wow.'' sa han och ställde sig upp. ''Du är verkligen jättevacker Hanna'' fortsatte han och gick mot mig. Jag log och snurrade en av mina lockar mellan fingrarna.

''Är du säker?'' frågade jag och närmade mig honom. Det var dags att jag utmanade honom istället för tvärtom hela tiden. ''J-jaaa...'' stammade han. Han lät så sött när han stammade, hela jag smälte inuti!

''Hanna.. Om du bara hade en aning om... Hur du får mig att känna'' sa han och tittade mig djupt i ögonen.

Han var verkligen en sådan fin kille och man blev bara störtkär i hans sätt att vara, hans utséende.. Ja allt. HAN, som var så himla perfekt, blev påverkad i sitt humör när jag var nära. Den känslan var helt helt oslagbar.

''Omar... Du inser väl att jag gillar dig va?'' sa jag och tittade ner. ''Men jag förstår om du inte gillar mig, jag menar vem skulle gilla mig.. Och just du av alla i hela världen också... Nej alltså förlåt jag borde inte-''

''Hanna, Hanna, Hanna.... Jag gillar dig också'' sa Omar som avbröt mig mitt i min hetsiga mening. Jag sken genast upp. OMAR RUDBERG GILLAR MIG?

Jag tittade upp igen och log världens största léende. ''Menar du det?'' frågade jag nästintill hysteriskt.

Jag kunde verkligen inte hjälpa att jag kind of fangirlade, Omar var ju trots allt en crush jag haft ända sedan The Fooo skapades.

Dock var det ju bara en idolcrush och här står jag nu och har en riktig crush med den riktiga Omar som jag har fått lära känna, på riktigt.

''Jag trodde du redan räknat ut det'' sa han och skrattade svagt. ''Liksom att du märkt tecknen''

Nu när jag tänkte efter så var ju tecknen så tydliga, jag ville bara inte inse att han gillade mig. Jag kunde inte utsätta mig själv för det i fall han inte gjorde det.

''Så... Ska vi prova då?'' frågade han blygt. Han var verkligen en helt annan kille när man var ensam med honom, så omtänksam, blyg men med ett hjärta av guld.

''Visst, vi kör'' svarade jag och log. ''Allt för dig'' den meningen bara slank ut, det var inte riktigt meningen att säga den högt men gjort var gjort.

Omar reagerade genast, han betraktade mig och stirrade in i mina ögon, långt in i själen. Han gick ännu närmare mig och placerade händerna på mina kinder.

Jag stirrade in i hans ögon likadant och efter några sekunder så lutade han sig fram och hans läppar nuddade mina.

Troublemaker | o.r & f.sWo Geschichten leben. Entdecke jetzt