Myyzzz

1K 26 0
                                    

Nu behöver vi bara 30 läsare till på 2 dagar, detta klarar vi! Sprid vidare berättelsen så får ni ett 4 sidor långt (ungefär dubbelt så mycket som ett vanligt kapitel) kapitel på måndag my luves ;) Sry för väääldigt kort kapitel men kände att jag måste uppdatera, för övrigt så kommer det nog istället ett kapitel till ikväll!

Pizzan var så himmelskt god, jag hade inte ätit något mer än frukost och en hamburgare på Zoo idag.

''Den var verkligen jättegod'' sa Felix med munnen full av pizza. Alla nickade instämmande och sa ''mm..'' och bara tryckte in den i munnen.

Efter pizzan så satte vi oss på soffan runt soffbordet. ''Någon som har ett förslag på vad vi ska göra?'' frågade Omar.

Amanda sken genast upp. ''Jag har en idé'' sa hon med ett peddosmile. ''Sanning eller konka''

Alla tjöt och tyckte att det var en jättebra idé. Vi satte oss i en ring på golvet och Amanda började fråga.

''Felix, sanning eller konka?''

''Eh... Sanning'' svarade han.

''Okej'' sa Amanda och log stort. ''Är du kär i någon i det här rummet?''

Han blev genast vinröd i ansiktet. ''Nja....'' var det enda han klämde ut, jag tyckte att han kollade på mig i en fjärdedels sekund innan han svarade igen. ''...Ja''

Alla tittade på honom och kved. ''Vem?!'' skrek alla. ''Haha, bara en sanning i taget'' sa han och log.

''Grr'' morrade Frida. ''Aja.. Felix, fråga nån''

''Hmm... Omar'' sa han med ett ännu större léende. ''Sanning eller konka?''

Omar såg rädd ut. ''... Sanning?''

''Är du singel?'' alla vände sina blickar mot Omar. ''Nja....'' han tvekade och vände blicken mot mig.

Vi hade inte berättat för de andra om oss än, så detta tillfället kunde man ju ta. Jag nickade mot honom.

''Jag och Hanna är tillsammans'' sa han enkelt. Felix's haka nuddade nästan marken, liksom de andras.

''Ursäkta?'' frågade han överraskat.

''Japp'' sa jag självsäkert. ''Vi blev det idag, i morse''

''Okeeej...'' sa Felix och de andra bara satt knäpptysta och hakorna hängde.

''Så, Omar. Fråga nån'' sa jag för att byta ämne, så stort ämne var det väl ändå inte!

Troublemaker | o.r & f.sWhere stories live. Discover now