Hey guys! På torsdag börjar jag skolan... HJÄLP MIG D:
Nejmen haha, jag önskar er som börjat skolan nu de senaste dagarna lycka till, hoppas det går bra för er :)-Previously-
"Så, dela nu in er i grupper om max 5 personer per tält så ger Martina er ett varsit tält ni ska bygga upp" sa Petter och alla sprang som galningar huller om buller för att snabbt hitta några att vara med. Jag kände en hand greppa tag om min arm och dra mig intill sig och jag behövde inte titta efter för att se vem det var.
"Du sover med mig" Felix's léende spred sig på hans läppar när han tittade ner på mig. Jag log och bet mig löst i underläppen. Det syntes verkligen hur påverkad han blev av en så enkel gest.
Vi lyckades plocka på oss Sebbe, Johannes och Semlan. Liksom, jag skulle aldrig överleva en hel natt i samma tält som 3 killar utan min bästa kompis.
Vi styrde stegen mot Martina och Felix's arm sneakade runt mig och drog mig närmare. Jag lutade huvudet mot hans axel och njöt av stunden.... Tills jag kände en hand på min rumpa.
Snabbt vände jag ansiktet och där stod Sebbe och låtsades som om inget hänt. Äckel.
Vi kom fram till Martina som snabbt gav oss ett tält, tillbehör och en manual på hur man bygger ett tält. Well, detta skulle ju bli intressant...
-------------------------
10 minuter senare stod vi i högen av tältdelar som låg utspridda lite överallt runt oss. Jag försökte ordna upp det hela men manualen var på franska och det kunde jag inte. Till slut gissade jag mig fram genom att titta på bilderna och försöka göra det likadant.
"Alltså detta går inte" suckade Johannes och slängde sig ner på marken. "Jag vilar en stund!"
"Absolut inte" vägrade Semlan samtidigt som hon tog tag i hans armar och gjorde sitt bästa för att dra upp honom igen. "Hjälper du inte till så får du sova på marken utanför tältet inatt!"
"Om vi ens får upp det, ja" stönade han och jag tittade mig omkring. Alla andra hade fått upp sina tält och vi stod bara här och såg allmänt dumma ut.
"Behöver ni hjälp, eller?" Petter dök upp och det syntes att han gjorde sitt bästa för att kväva léendet som tryckte.
"Ne-"
"Ja Petter, snälla hjälp oss!" sa jag bedjande och avbröt Felix. "Felix, vi kommer inte klara det här själva, det är bara att inse"
Han skrattade och placerade handen i nacken och kliade sig tvekande. "Ja, jo... Okej då"
Och där stod vi 5 minuter senare med ett ganska stort tält prydligt byggt av Petter. Det var nog inte första gången han byggde tält...
"Då kan alla packa upp sina saker i tälten så ses vi här vid brasan i mitten om 15 minuter" sa Martina och klappade ihop händerna.
Alla försvann in i sina tält och vår grupp gjorde detsamma. Vi började med att bestämma var i tältet som vi skulle sova. Efter mycket tjafs så sov Semlan längst in, sen Felix, sen Johannes och längst bort Sebbe. Tack och lov.
Sedan packade vi upp våra väskor och jag gjorde mig så hemmastadd som möjligt. När jag vände huvudet åt höger så hade killarna fått fnatt och kastade sina kalsonger på varandra. De skrek och skrattade så hela tältet hoppade och vinglade. Det var nära att gå sönder men jag hann stoppa dem innan dess.
"KILLAR KILLAR! Sluta kasta underkläder på varandra och bli klara med packningen istället" jag försökte låta så allvarlig som möjligt men till slut kunde jag inte hålla tillbaka skrattet som tog över mitt ansikte. Jag skrattade så tårarna rann och jag kunde inte stoppa dem.
Killarna slutade kasta och kollade med stora ögon på mig.
"Så roligt är det väl ändå inte" sa Johannes stelt, men jag fortsatte skratta så jag nästan kvävdes. Låt oss säga att jag var... Trött. Typ.
Efter ett tag började Semlan skratta med mig, inte heller hon kunde hålla det inne. Vi låg i en hög och skrattade ihjäl oss och killarna bara himlade med ögonen.
"Tjejer ni vet" muttrade Felix även fast jag nog såg att han snabbt höjde ena mungipan lite.
~10 minuter senare~
Efter att jag och Semlan återhämtat oss från den lilla 'incidenten' inne i tältet så gick vi med armarna i krok ut till mittenbrasan där alla skulle samlas och killarna kom tätt efter.
"Dåså ungdomar, är ni redo att ta ett kvällsdopp i sjön kanske?" ropade Petter och alla skrek lyckligt. "Ni kan gå och byta om till badkläder i era tält så får ni själva ta er ner dit, jag och Martina kommer lite senare och hämtar upp er"
Återigen försvann alla in i tälten för att byta om till badkläder, men jag och Semlan hade ett litet problem... Vi hade 3 killar i vårt tält varav en av dem var min pojkvän och en annan bara allmänt creepy. Hur skulle detta gå?
Plötsligt plingade twitterljudet i min mobil. Jag tog snabbt upp den och det var... Du-vet-vem som hade tweetat.
Från: @OmarRudberg
Ahhh, Stockholm here I am! Feels good to be back. Anyone know how to navigate in the woods? #confused
Genast tittade jag upp och paniken vällde över mig. Du-vet-vem? I Stockholm? I en skog? Inte denna väl?
Men nästan direkt slappnade jag av igen, det fanns ju otroligt många skogar runt om här. Hur stor är chansen att du-vet-vem skulle befinna sig just i denna skogen, just idag? Den chansen är så liten att den knappt finns.Lugnt stoppade jag ner mobilen i fickan igen och gick bort mot vårt tält. När jag kom in så stod killarna där i badbyxor och när jag vände huvudet åt vänster så satt Semlan där, skräckslagen, i hörnet med en handduk runt sig.
"Hanna! Tack snälla att du är här!" glädjen i hennes röst gick inte att missa.
"Hurså?" frågade jag och en glimt av rädsla skymtades snabbt i hennes ögon men mer än så var det inte.
"De... De.... Bytte om... Utan att skymma sig"
Och genast förstod jag vad min bästa vän precis hade gått igenom. Att se 3 nakna killar på en och samma gång kanske var lite för mycket för henne. Stackaren!
"Aww men Semlan" jag kramade henne tröstande.
Plötsligt harklade sig Felix bakom oss.
"Alltså så hemska kroppar har vi väl ändå inte"
Jag kunde inte låta bli att fnissa lite men bara precis så Semlan inte hörde. Plötsligt kom jag på en plan. Åh, vad de skulle få...
Jag viskade min plan till Semlan och ett elakt léende spred sig i hela ansiktet på henne. Detta skulle bli kul.
Killarna stod och pratade vid Sebbes säng så jag gick bort till min väska och rotade fram min bikini, den som Felix tyckte jag skulle ha. Sedan började jag dra tröjan sakta över huvudet och genast drogs killarnas blickar till mig. Till slut var hela tröjan av och jag stod där i bara bh.
Deras hakar föll ner till marken och ögonen spärrades upp. Flinande tog jag upp överdelen av bikinin och började knäppa upp bandet på bh:n. Killarna bara stod och väntade, så de märkte inte Semlan som smög upp bakom.
När de minst anade det så tog hon tag i allas hår och drog dem ut ur tältet och drog för dragkedjan vid öppningen. Efter några sekunder kom hon tillbaka och stängde snabbt tältet igen.
Vi skrattade så vi knappt kunde andas, det kändes så bra att få sin hämd!
YOU ARE READING
Troublemaker | o.r & f.s
FanfictionHanna är en 15 årig tjej som tillsammans med sina bästa vänner Mihna, Frida och Amanda bokstavligen dyrkar pojkgruppen The Fooo Conspiracy. En helt vanlig dag i skolan stöter Hanna på en ny kille i klassen som visar sig vara Omar Rudberg, det är där...