Hola! Torsdag idag, det betyder #FoooFriday imorgon :D Och tack, vi har nått 100 läsningar! Sprid gärna novellen vidare om ni inte redan gjort det, skulle verkligen vara såå snällt och om vi lyckas nå 160 läsningar till slutet av denna veckan så kan jag lova att ett kapitel på 3-4 SIDOR kommer på måndag ;) Ni får även säga till i kommentarerna, på twitter, @EllenOffic eller instagram, @elleeenn om ni vill att jag ska hålla i någon tävling eller liknande. Pris i en tävling skulle t.ex kunna vara att vinnaren blir en ny karaktär i novellen eller liknande. I alla fall, här är kapitel 10. Hoppas ni gillar det c:
''Alla klara?'' frågade Frida som kollade så alla hade sina grejer med sig osv. ''Jag tror det'' svarade Ogge tveksamt. Frida nickade och öppnade ytterdörren.
Den varma morgonluften slog emot oss, och solens strålar sken. Jag fick sätta på mig solglasögonen och Omar satte på sina också.
''Swag bro'' sa han med en mörk röst. Jag började skratta och han skrattade med. Vi gick ner mot Daff's stora bil och hoppade in.
Bilfärden mot zoo tog ca 10 minuter, det var inte jättelångt borta. Djurparken hette helt enkelt 'Zoo', vilka kreativa människor som kommit på namnet.
"Då var vi här" log Daff som öppnade dörren åt oss. Zoo var väldigt stort så vi delade upp oss två och två, jag med Omar, Felix med Amanda, Oscar med Frida och Ogge med Mihna.
Jag kände en hand greppa tag i min, jag kollade upp på Omar och log. Han log tillbaka.
''Så, ska vi kolla på björnarna eller vargarna först?'' frågade han och blinkade med ena ögat.
~~~~~~~~~~~~~~
Vi var på Zoo i ca 4 timmar, när alla hade kollat klart på djuren så möttes vi precis utanför för att samlas.
''Så, bio nu då?'' frågade jag och tittade på de andra som nickade till svar. Jag log, tog Omar's hand och vi gick till fots mot biografen allihopa.
Promenaden tog ca 5 minuter för biografen låg runt hörnet. Oscar hade redan bestämt vilken film det skulle bli men han ville inte ens säga vilken genre det var.
''Jag går och köper biljetter så kan ni köpa popcorn'' dirigerade han. Vi gjorde som han sa och gick för att köpa popcorn och övriga snacks.
Efter att allt var fixat så visade personalen oss salen där filmen skulle visas. Oscar hade köpt biljetter till säten utspridda över hela salen, två och två.
''I see what you did there'' sa jag till Oscar och alla började skratta. Vi gick i våra 'par' och satte oss runt omkring i salen, jag och Omar satte oss längst bak och de andra längre fram.
''Har du alla saker med dig?'' frågade jag honom samtidigt som vi trängde oss fram till våra säten. ''Jag kollade två gånger, Hanna'' svarade Omar som log blygt.
Jag skrattade högt men blev genast tystad av andra som satt i salen. Jag glömde för ett par sekunder att vi var i en biosal...
~~~~~~~~~~~~~~
Filmen började och SÅKLART så var det Titanic. Jag visste att Oscar skulle göra såhär mot mig!
Jag tittade ner mot vänster där Oscar och Frida satt. Han tittade bak och mötte min blick. Han gav mig ett nördigt léende och vände sig om igen.
Jag ville bara bryta nacken av det där kreaturet just nu.
~~~~~~~~~~~~~~
Tårarna rann, jag kunde inte hjälpa det. Filmen var bara så sorglig och jag ville rädda alla i den. Jag var helt inne i filmen så jag märkte inte att Omar pratade med mig.
''Huh?'' mumlade jag förvirrat. Han fnissade lite. ''Jo, jag frågade om du gråter'' upprepade han.
''Nja, jo... Lite'' svarade jag. Det var något som var ett av mina större problem. Jag kunde börja böla för typ vad som helst..
''Om du blir rädd eller så så kan jag ju typ... Hålla din hand eller nåt'' viskade han blygt och tittade ner.
''Omar, om jag skulle bli rädd så hoppar jag upp i ditt knä om det så skulle behövas'' svarade jag så tyst som jag kunde.
Vi båda skrattade tyst åt tanken och jag tog hans hand. Han la sin andra arm runt mig och jag lutade mig mot hans axel.
~~~~~~~~~~~~~~
Efter att filmen var slut så gick vi ut från biosalen och mötte de andra utanför. ''Kan vi inte bara ta en pizza hemma hos Omar?'' frågade Ogge och vi andra höll med.
''Omar, det är väl okej att vi sover hos dig inatt igen?'' frågade Oscar. ''Självklart'' svarade Omar och log.
Vi åkte hem i Daff's bil och när vi kom innanför dörren så möttes vi av Wilnur som kramade oss alla. Hon var verkligen en fantastisk kvinna, så snäll och tog alltid hand om oss.
''Välkomna! Ska jag beställa pizza?'' frågade hon och alla skrek ja.
Hon sprang iväg för att hämta telefonen och vi andra gick till vardagsrummet och satte på ännu en film som jag inte brydde mig tillräckligt om, för att kolla namnet på.
''Pizzan är påväg!'' sa Wilnur glatt som plötsligt trippade in i rummet.
YOU ARE READING
Troublemaker | o.r & f.s
FanfictionHanna är en 15 årig tjej som tillsammans med sina bästa vänner Mihna, Frida och Amanda bokstavligen dyrkar pojkgruppen The Fooo Conspiracy. En helt vanlig dag i skolan stöter Hanna på en ny kille i klassen som visar sig vara Omar Rudberg, det är där...