SOOORRYYY för att jag inte uppdaterat - fullt upp :(
Hoppas det är okej, jag tror jag ska bestämma vilka dagar jag ska uppdatera varje vecka. Vad sägs om Måndag/Onsdag/Fredag/Söndag? :) Ibland kommer det kanske ett kapitel på nån av de andra dagarna men åtminstone kommer det på dessa dagarna ;)
-Previously-
''Jag gillar dig... Fortfarande'' han låste sin blick i mina ögon. ''Jag glömde aldrig dig, det har inte gått en dag sen kyssen som jag inte har tänkt på dig''
Hans ord gjorde mig helt tagen. Visst, han hade ju flörtat med mig och så men att hans känslor var seriösare än så var lite chockerande. Jag var inte van vid det, ingen förutom du-vet-vem kände så för mig. Kände.
''Jag gillar dig med fortfarande'' var det enda som jag lyckades klämma fram. Jag ljög inte, däremot sa jag inte hela sanningen. Jag mer än gillade honom, jag hade väldigt starka känslor för honom.
''Så...''
''.....''
Vi stod där tysta i några sekunder innan Felix plötsligt gick fram till mig och hans läppar krashade in i mina.
~~~~~~~~~~~~
Jag gick längs trottoaren påväg hem från Felix. Jag var trött, förvirrad och det var många olika känslor som flög runt i huvudet. Mina känslor för honom var starka, hans tröst gjorde mig trygg.
Däremot vet jag inte var vi står just nu.
Efter kyssen sa han bara godnatt och stängde dörren. Sedan gick jag min väg mot min lägenhet och här var jag nu.
Jag behövde sova, tänka över vad som hänt.
~Morgonen därpå (Felix's POV)~
Jag vaknade innan alarmet ringde. Inatt kunde jag knappt sova, allt jag tänkte på var henne. Hennes mörka hår, bruna ögon, bubblande skratt.
Jag gillade henne verkligen.
Jag reste mig upp ur sängen och stängde av alarmet innan jag hoppade i ett par slitna jeansshorts som räckte ner till knäna.
Sedan drog jag på mig en vit t-shirt och min svarta MTV keps. Jag borstade tänderna men struntade i att äta frukost. Jag kunde inte tänka klart, att äta var det sista jag kunde göra just nu.
Efter att allt var klart och förberett så gick jag ut till vägen och väntade på att min skjuts till skolan skulle komma.
~Hanna's POV~
Jag gick hastigt ut genom dörren med mackan i munnen, mobilen i ena handen och väskan i andra. Jag var sen till skolan men jag kunde inte få skjuts så jag var tvungen att gå.
Jag gick med raska steg och funderade över min och Felix's situation. Varför kysste han mig? Gillar han mig? Gillar jag honom? Alltså på RIKTIGT?
Frågorna susade runt i huvudet men svaren måste jag ta reda på själv. Jag måste helt enkelt prata med honom, hur jobbigt och pinsamt det än må vara.
~Senare på musiken~
Vår musiklärare Max kom precis in genom dörren då jag satt mig ner. Han accepterade aldrig att folk kom för sent, var man inte här när han kom in så låste han klassrumsdörren och stängde ute en.
''Dåså elever'' han suckade och sjönk ner på sin skrivbordsstol. ''Idag har jag, med hjälp av era förslag, valt ut en låt som vi ska arbeta vidare på med hjälp av gitarr, piano, sång och kör''
Alla satt spänt och väntade på att han skulle avslöja vilken låt det blev, det var som om luften var helt stilla och alla bara höll andan.
''Och den är 'All Of Me' av John Legend''
Alla jublade och pustade ut. Jag fattar inte varför de tog detta på så stort allvar.
''Och det är bara två stycken som ska sjunga, JAG väljer'' alla tystnade genast. ''Och jag väljer..... Hanna och Felix''
Men det var väl typiskt.
YOU ARE READING
Troublemaker | o.r & f.s
FanfictionHanna är en 15 årig tjej som tillsammans med sina bästa vänner Mihna, Frida och Amanda bokstavligen dyrkar pojkgruppen The Fooo Conspiracy. En helt vanlig dag i skolan stöter Hanna på en ny kille i klassen som visar sig vara Omar Rudberg, det är där...