Build a girl

701 16 3
                                    

Som ni säkert märkt så är uppdateringen fortfarande inte särskilt imponerande, men jag har så mycket att göra. Jag har en ponny som jag tar hand om varje dag (ska snart få en till så dubbelt så mycket jobb) och den kräver många timmar. Dessutom är jag borta ganska ofta nu på sommarlovet. Ni ska veta att jag gör mitt bästa även fast det kanske inte märks!

För att göra er lite gladare så har jag gjort detta kapitlet extra långt, enjoy! <3

-Previously-

''Så! Hur gick det?!'' Semlan dök genast upp och blockerade min syn. Hennes léende sträckte sig från hennes ena öga till det andra.

Jag höjde sarkastiskt ena ögonbrynet, fast jag kunde inte hålla tillbaka glädjen längre.

''Han vill ses efter skolan!''

Semlan skrek sitt tinnitus-skapande skrik och vi hoppade runt som två stuckna grisar. Då kom jag på - Felix och hans kompisar!

Jag vände snabbt blicken och tittade panikslaget åt hållet där Felix och hans kompisar stod, tack och lov stod de inte kvar. Jag pustade lättat ut.

''Vadå?'' frågade Semlan och tittade på samma håll som jag tittade. ''Vad är det?''

''Ehm... Inget'' jag log lite och greppade snabbt tag om hennes arm. ''Kom! Vi går och... Ritar''

Hon tittade på mig med en 'seriöst?' blick och brast ut i skratt. Ändå hängde hon med mig utan att säga ett ord.

-------------------

Klockan tickade sakta, sakta. Det kändes som om allt gick i slow motion. Jag ville bara att skolan skulle vara slut nu, på en gång, så jag kunde vara med Felix.

Det var sista lektionen för idag, matte med Karin. Alla var jättestökiga och sprang rundor hela tiden och Karin gjorde allt hon kunde för att stoppa dem. Jag tyckte nästan lite synd om henne.

Det var ca 5 min kvar av lektionen och jag dunkade otåligt pennan i bordet upprepade gånger. Jag hade inte räknat ett enda tal på hela lektionen, inte ens öppnat matteboken.

''Du kommer förstöra bordet om du gör sådär''

Jag frös genast när jag hörde rösten.

''F... Felix?'' stammade jag och vände mig om. Hans vänliga blick mötte min och han log.

''Det är mitt namn ja''

Jag fnittrade till lite. Han var så söt och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.

''Jag fick ditt sms''

''Jaså? Vad stod det då?''

Jag tittade blygt ner för en sekund. ''Att vi skulle mötas i parken vid 5"

Plötsligt såg han lite bekymrad ut. ''Inget mer?''

''Nae...''

Han såg förvånat på mig. ''Då glömde jag att skriva en sak... Det viktigaste av allt''

''Jaha.... Och vad är det?''

Han log lite överlägset och blinkade med ena ögat.

''Det får du se sen när vi träffas''

Och med det reste han sig upp och pussade mig på kinden. Sedan gick han iväg till hans kompis plats där han suttit och jobbat innan.

Jag bara stirrade blint efter honom. Vilken dröm han var.

Plötsligt ringde klockan ljudligt och alla bara försvann ut ur klassrummet. Jag satt kvar och stirrade rätt ut i luften när jag kände någons hand läggas på min axel.

''Ska du inte gå, kära vän?'' det var Karin som stod pustande intill mig.

''Ehh jo...'' jag ställde mig raskt upp, tog min väska och gick ut ur klassrummet. ''Hejdå Karin!''

''Hejdå'' hennes röst tonade bort ju längre bort från klassrummet jag gick.

---------------

If I could build a girl I'd build her just like you

I'd stay up day and night to make her just like you

It's just the way you are the little things you do

That makes me wanna build a girl like you oh oh oh

Build her just like YOUUU

Jag sjöng med så högt jag kunde samtidigt som jag kollade igenom min garderob efter kläder som jag kunde ha på 'träffen' med Felix.

Jag velade mycket men till slut så blev det ett linne som var utvigdat där nere, undefär som en liten klänning, och ett par slitna jeansshorts.

Noga betraktade jag outfiten innan jag till slut tog den på mig. Jag tittade i spegeln och bestämde mig för att ta på ett litet armband, sedan var outfiten komplett.

Jag gick över till sminket. Jag ville inte ha något överdramatiskt utan lite mer naturligt så jag tog helt enkelt bara på mig mascara och drog en tunn linje eyeliner.

Efter sminket så var det dags för håret. Jag tog fram plattången och tryckte in kontakten i eluttaget. Under tiden målade jag naglarna lite lätt.

När plattången var varm så började jag dra den genom hela håret, slinga för slinga. Efter ca 15 min så var allt plattat och min look var klar.

Jag betraktade mig själv i spegeln och log mot resultatet. Jag såg någorlunda bra ut i alla fall.

Jag kollade på klockan som visade 16:45. En kvart kvar innan jag skulle vara i parken.

Jag tog min väska och gick ut i hallen för att ta på mig skor. Det var ingen hemma så jag tog nyckeln till ytterdörren med mig ut och låste dörren.

Sedan drog jag ett djupt andetag och styrde stegen mot parken.

Troublemaker | o.r & f.sWhere stories live. Discover now