Stockholm

1K 26 3
                                    

Phew - efter att jag suttit ett bra tag så är äntligen det långa kapitlet här! Jag vill även påminna er om att jag ursäktar om det är 'tråkigt' nu de 15-20 första kapitlen men dramat kommer komma alldeles snart, håll ut...

Resten av veckan rullade på som vanligt och idag skulle killarna börja jobba i studion igen. De hade haft en ganska lång paus nu.

''Alla väskor packade?'' Wilnur yrade runt som en galning för att försäkra sig om att alla hade sina saker med sig.

''Du'' Omar petade på henne. ''Mamma, ta det lugnt. Chilla''

''Men jag kan inte chila eller vad ni ungdomar nu kallar det, jag måste se till så ni är redo för den långa färden!''

''Chilla.'' Omar masserade frustrerat tinningarna med tummen och pekfingret. ''Det heter chilla''

''Jajja'' Wilnur sprang in på toaletten och kom tillbaka med solkräm.

''Men snälla mamma... Det är Stockholm, inte Teneriffa'' suckade Omar.

Jag kunde inte hjälpa att brista ut i hysteriskt fnitter. Omar vände sig mot mig.

''Har du kul eller?'' han var uppenbarligen irriterad på Wilnur och tog ut det på mig.

''Jätte'' sa jag tillbaka och fnissade. Han bitchblickade mig men kunde inte hålla tillbaka léendet som spred sig allt mer och mer i ansiktet.

~~~~~~~~~~~

''Alla redo?'' frågade Ogge som tittade på var och en av oss.

''Ja!!!'' tjöt alla som kutade ut mot Daff's bil.

Jag trängde in mig i baksätet mellan Omar och Felix och slängde av mig 'Freestyler' kepsen.

Omar tog upp den och tryckte på den på sitt huvud.

''Najs snapback! Var du en sådan där real foooer som kan typ allt om oss?'' frågade han, han hade redan frågat den frågan typ 63829194 gånger och han fick alltid samma svar.

''Ja, jag kunde och KAN allt om er'' svarade jag och log stort.

''Det är rätt creepy ändå, att den där dagen som jag började i vår klass så visste du redan allt om mig, samtidigt som jag inte visste någonting om dig'' sa han.

~5 timmar senare~

''Hanna, Hanna! Vakna! Vi är framme!'' Jag slog genast upp ögonen och märkte att bilen hade stannat.

Felix sov och Omar satt och hoppade upp och ner som en otålig barnunge och petade på mig.

''Omar. Jag är vaken'' muttrade jag trött och greppade tag om hans hand. ''Bara snälla, sluta peta på mig''

Hans bruna ögon tittade djupt in i mina. Jag log mot honom och han besvarade léendet likadant.

Efter ca 5 minuter så fick vi tillåtelse att hoppa ut ur bilen och gå mot studion.

Utanför studion väntade några fans som ville ha bilder och autografer.

(OBS! Jag är mycket väl medveten om att fansen inte får vara vid studion i nuläget men i min novell så får de det okok)

10 kramar, bilder, autografer och frågor senare så kunde vi äntligen gå in i studion.

Lukten av mintchoklad överväldigade mig direkt när jag steg in innanför dörren.

''Dåså. Välkomna hit'' Daff's röst dök upp bakom oss plötsligt och alla hoppade till.

Vi gick fram till receptionen och Daff pratade med receptionisten medan vi andra bara minglade runt.

''Dåså grabbar och görls'' sa Daff när han pratat färdigt med receptionisten. ''Killar, ni kan visa tjejerna er danslokal kanske?''

''Visst!'' brast killarna ut och sprang iväg mot en milslång korridor. Nästan längst bort så stannade de och slet upp dörren.

''Framme!'' sa Omar och gjorde en random bakåtvolt mot väggen.

Danslokalen var väldigt fin, nystädad med blänkande trägolv. Det var knappt att man vågade gå på det golvet!

Jag gick fram till ett fönster och drog undan gardinen. Utsikten från fönstret var helt otrolig.

''Wow'' sa jag simpelt och Omar trippade fram till mig och betraktade utsikten han med.

''Fint va?'' frågade han utan att släppa blicken från fönstret.

''Mm'' mumlade jag instämmande.

''Killar, nu måste vi faktiskt öva'' sa Oscar plötsligt och stegade över till bergsprängaren.

'King Of The Radio' började spelas och killarna ställde sig genast på rad och började dansa.

Turn it on and let it go, let it go

Feel the bass get super low, super low

Crank that shit turn it up come and dance with me

I don't want MTV or download streams

Wanna late night show playing Zane Lowe for me

I'm a dirty bass radio freak

Hey, what's that noise

Pumpin' out the stereo

Can't stop jumping around

I've got to giddy up

And dance move my feet to the

B-b-beat until my speakers blow

I'm king of the radio

Och så fortsatte de dansa ända tills låten slutade. Jag blev jätteimponerad och klappade händerna så mycket att jag fick ont i dem.

''Ni är verkligen jättegrymma!'' sa Frida och vi andra höll med.

''Äsch då'' sa Felix och log.

OBS! Jag har inte kollat om kapitlet var 4 sidor men det är i alla fall längre än de andra. Jag orkar seriöst inte skriva mer nu haha, måste sova pipollll. Peace out 🙌

Troublemaker | o.r & f.sحيث تعيش القصص. اكتشف الآن