Hejsan! Snart når vi 400 läsningar, det skulle verkligen vara jättekul om jag kunde få 410 läsningar till på måndag :D Hoppas ni gillar detta kapitlet, och jag kan nu säga MED SÄKERHET att drama kommer inom kort! ;)) Btw, jag vill bara säga FÖRLÅT för att det är så seeegt fortfarande, men min tanke bakom allt är att det ska vara så verkligt som möjligt, och hur många par börjar bilda drama efter typ 2-3 veckor liksom? Hoppas ni förstår mig bättre nu :)
Vi kan säga såhär, om jag har fått 440 läsningar på måndag så kan jag börja med dramat direkt typ, annars dröjer det ca 3 kapitel till förutom de som kommer de närmsta dagarna :) Så tipsa era vänners vänners kusiners morföräldrar så vi kan nå 440 läsningar!
''Så, vad vill ni göra nu då?'' alla satt ihopkurade i den trånga gamla soffan.
''Venne'' Omar var den enda som svarade även fast han var helt inne i sin mobil.
Plötsligt plingade min mobil till och jag låste upp den. Jag hade en ny notis.
@OmarRudberg följer dig nu!
Jag tittade upp från skärmen men jag hann inte möta Omar's blick förrän ännu en notis dök upp.
@FelixSandman följer dig nu!
Jag kunde inte låta bli att brista ut i skratt. Alla utom Felix och Omar kollade konstigt på mig men jag kunde inte sluta fnittra. Det var inte ens kul men jag var trött.
Oscar gav mig en 'du är inte klok' blick innan alla vände blickarna ner mot skärmarna igen, samtidigt.
Mobilen plingade plötsligt till än en gång.
Från: @OmarRudberg
Hanging out with the crew and HER...
Samtidigt tweetade Felix.
Från: FelixSandman
Do I like her? Yes... I like her... Maybe I love her? #confused
Nu blev jag förvirrad. Omar fattar jag ju, men Felix? Han måste ju ha menat Amanda.
Eller?
Det är ju klart, han har typ 'flörtat' med mig och så men tanken av att han skulle gilla mig... Varför skulle han?
Han vet ju att jag är med Omar...
~~~~~~~~~~
''Smaka det! Det är faktiskt skitgott'' Omar tryckte skeden med någon ljusbrun sörja mot min mun. ''Tut tut! Här kommer tåget....''
''Omar. Jag är inte tre'' sa jag och skrattade. Jag och Omar hade roat oss i nån timme med att testa ny mat.
''Men kom igen nu. Det är bara jordnötssmör, inte gift''
''Men okej då'' suckade jag och tog tag om skeden och tryckte in den i munnen.
Det smakade faktiskt inte så hemskt som jag trodde, det var nästan gott till och med.
''Smakar det bra?'' Omar's ögon tindrade på det sättet som bara de kan göra.
''Jadå. Godare än jag trodde'' svarade jag. ''Men kan vi lägga ner det här nu? Jag tror jag hamnar i koma om jag äter mer''
''Självklart, jag känner inte för att rulla ner för trapporna sen heller så'' log han.
Jag ställde mig upp och gick och slog mig ner på sängkanten. Jag sneglade snabbt på väckarklockan som visade 14.24.
''Varför går alltid tiden så snabbt när jag är i närheten av dig?'' frågade jag rent spontant och Omar gav mig en förvirrad blick.
~Omar's POV~
''Varför går alltid tiden så snabbt när jag är i närheten av dig?'' hennes fråga var väldigt djup och jag kunde inte hitta något bra svar som inte var 472929484 mil långt.
''För att när du är med någon du gillar att vara med så glömmer du bort allt som är omkring dig'' det svaret funkade väl.
Hon lade huvudet på sned och log. Hon var så jävla vacker. Hennes långa, bruna hår som lade sig perfekt mot axlarna, hennes vackra brunbrända ansikte och ögonen. Jag kunde stirra in i dem i all evighet.
''Nu gör du sådär igen''
''Vadå?''
''Din blick'' hon pausade. ''Du får en sån där blick ibland''
Jag log svagt utan att svara och slog mig ner bredvid henne på sängkanten.
''Du förstår väl att jag gillar dig Hanna? Alltså, jättemycket?''
Hon svarade inte utan lutade sig fram och kysste mig. Jag lade ena handen mot hennes kind som stöd.
Jag log mot hennes läppar och placerade en liten hårslinga bakom örat.
Det kändes så rätt.
~
''Är du säker på att du är redo?''
''Ja, jag lovar''
''Hedersord?''
''Hedersord''
Jag hade väntat så länge nu, men jag hade bestämt mig redan från början att jag bara skulle vänta ut henne, till den rätta tidpunkten.
''Kom nu bara'' hon log och jag log tillbaka.
أنت تقرأ
Troublemaker | o.r & f.s
أدب الهواةHanna är en 15 årig tjej som tillsammans med sina bästa vänner Mihna, Frida och Amanda bokstavligen dyrkar pojkgruppen The Fooo Conspiracy. En helt vanlig dag i skolan stöter Hanna på en ny kille i klassen som visar sig vara Omar Rudberg, det är där...