Hello alla fina människor :) Nu är vi på det sjätte kapitlet, jag tycker novellen börjar hopa sig nu. Dock, bara så ni vet, så kommer novellen vara VÄLDIGT lång. Kanske så att det blir en efterföljare också. Det kommer hända en hel del så sitt kvar och fortsätt läs pipol :D
~Senare på eftermiddagen~
"Är du nervös?" frågade Omar spänt, han såg alltid hur jag kände och mådde. Han såg mig som en lättläst karta, ibland var det faktiskt lite läskigt då han visste mer om hur jag kände än vad jag själv gjorde. "Lite" sa jag kort, men jag såg på hans blick att han visste. Jag var så himla nervös så det kändes som om jag skulle gå i taket.
Det tog ett tag att komma till Mihnas hus där tjejerna hade samlats, för denna lilla minibussen åkte inte speciellt fort. En kvart senare så var vi framme, det tog sin lilla tid men vi kom fram i alla fall. "Då var vi framme" sa Daff som körde. Jag flippade typ ur innan när jag såg att det var han som körde.
Bilen stannade och vi hoppade ut. Utanför bilen hade tjejerna redan sprungit fram och tjöt glädjeskrik och hoppade omkring som galningar.
"OMG HEEEJ SKA VI ÅKA NU ELLER?!?!'' skrek de spänt. ''Jadå tjejer, hoppa in'' sa Omar glatt, han verkade vara väldigt van vid fangirlande men det är ju inte så att jag inte visste det.När alla var i bilen och tjejerna hälsat på Daff, sedan tystnat en aning så startade han bilen och vi körde iväg. Killarna hade kommit till Göteborg för att möta upp oss där, så söta!
Bilen saktade in vid Liseberg, det verkade som om vi skulle möta de där. Vi stannade och hoppade ut ur bilen, jag tittade runt omkring mig men jag såg inga tonårskillar någonstans.
"De skulle komma typ nu...'' sa Omar tveksamt. Vi väntade i ca 2 minuter innan det plötsligt dök upp 3 killar runt hörnet en bit bort. Jag mötte Felix's blick och vi båda log. De andra verkade inte ha märkt att de kom men jag bara sprang bort mot dem.
"Hanna vad gör du- OMG!'' skrek Mihna ut plötsligt när hon märkte att jag sprang mot Felix, Oscar och Ogge. Alla tittade bort mot mig och började springa de med, till och med Omar for some reason haha.
''Hej killar!'' halvtjöt jag ivrigt. ''Det är verkligen jättekul att äntligen få träffa er!''
De log och gav mig en gruppkram. "Det är jättekul att träffa dig med'' sa Felix och skrattade. "Omar har berättat så mycket om dig'' sa Ogge och log.
"Om du bara visste'' fortsatte Oscar och fnittrade ett tjejigt fnitter. Haha så söta var dem!''Hej guys!'' Omar's röst kom från bakom mig. Nu hade hela gänget kommit fram till oss och alla hälsade och kramades. Efter det gick vi in på Liseberg när vi ändå var där. Vi åkte Balder, Flumrider och Atmosfear och jag hade knappt någon röst kvar efter åken. Vi avslutade allt med att åka det 'lilla' Pariserhjulet. Jag, Omar, Mihna och Ogge åkte i en vagn och Felix, Amanda, Oscar och Frida åkte i en.
Pariserhjulet var verkligen den läskigaste karusellen. När vi var påväg upp så skrek jag och var jätterädd, men plötsligt kände jag hur någon sneakade upp sin arm runt min rygg. Jag kollade runt mig och till höger satt han, den snygga Venezuelaren.
"Känns det bättre?'' frågade Omar ödmjukt. Jag nickade och lutade huvudet mot hans axel. Jag kände mig genast lugnare, hans grepp gjorde mig trygg. När vi kom längst upp så stannade Pariserhjulet några minuter längre än de andra gångerna så jag passade på att kolla på den fantastiska utsikten över hela Göteborg. Eller det kändes som hela Göteborg i alla fall.
''Så, vad tycker du?'' frågade Omar efter nån minut i tystnad. "Om vadå?'' frågade jag. Han tittade på mig. Jag tror nog han menade mycket mer med den frågan än jag trodde.
''Bra'' sa jag kort, jag fick låta honom fundera på det svaret ett tag. Han log och tittade på utsikten igen. "Du förresten-"
Han avbröts av att Pariserhjulet startade igen. Jag bara skrattade lågt och vi åkte ner igen.
~10 minuter senare~
Jag började frysa ordentligt så jag knäppte min svarta skinnjacka och korsade armarna som skydd mot den kyliga kvällsluften. Klockan hade redan hunnit bli 19.25 och Göteborg hade blivit väldigt kallt.
OBS! Jag har ingen aning om när Liseberg har öppet/stängt men låt oss låtsas att de har öppet till 19.15 okok ;)
''Fryser du? frågade Felix.
"Lite grann" svarade jag. Han gav mig en medlidande blick och gav mig sin jacka. ''Tack så mycket'' sa jag och log mot honom. Han log tillbaka och när jag kollade på Omar så gav han Felix en blick av... avund? Det såg faktiskt ut som det i alla fall.Jag fällde tillbaka blicken mot trottoaren där vi gick. Vi gick en runda runt i Göteborg och bara kollade lite. Omar lade armen runt mig och Felix lade sin arm runt mig på andra sidan. På sin högra sida hade han Amanda och sin vänstra mig. Det hela blev lite awkward men jag bara fortsatte gå för att inte förvärra situationen.
"Ska vi åka hem nu då eller?'' frågade Ogge som mestadels varit tyst under hela promenaden vad jag märkt. Alla tyckte att det var en bra idé då vi inte hade speciellt mycket att göra och det var rysligt kallt ute.
Vi hoppade in i bilen som Daff körde och vi hann inte ens sätta fast bältena innan han körde iväg i minst 130 km/h. Han raceade runt i Göteborg innan han till sist svängde av mot Omar's hus.
"Vi tänkte att alla kunde sova hos mig inatt'' förklarade Omar för oss lite snabbt. Tjejerna jublade och jag bara skrattade åt dem.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Troublemaker | o.r & f.s
FanficHanna är en 15 årig tjej som tillsammans med sina bästa vänner Mihna, Frida och Amanda bokstavligen dyrkar pojkgruppen The Fooo Conspiracy. En helt vanlig dag i skolan stöter Hanna på en ny kille i klassen som visar sig vara Omar Rudberg, det är där...