Hejsan allihopa! Jag har mest skrivit historier på engelska innan men jag tänkte pröva med en svensk nu bara för att jag kan 😉 Jag är Foooer IRL så det är orsaken till att jag skriver en berättelse om The Fooo. Men nu räcker det med tragg, hoppas du kommer tycka om min story!
"Neeej!" lyckades Mihna kvida ut som skrattade så hon grät. "Sluta! Jag kvävs!"
"Men okej då" suckade jag, Amanda och Frida i kör. "Jag känner mig snäll idag" sa jag med ett stort smajl på läpparna.
"Och vad ska det betyda?" frågade Mihna med en aning oro i tonen. "Haha oroa dig inte, jag ska inte kittla dig igen." Sa jag fnittrande. "Jag känner mig bara snäll"
Mitt hus var ganska stort, vitt och modernt. Högt i tak och med dyra möbler. Många trodde nog att min familj var rik och bortskämd. Det kanske vi var också, nu när jag tänker efter.
I alla fall så är min pappa advokat och mamma arkitekt, jag är enda barnet i familjen. Alla tror att jag lever det ultimata lyxlivet..
"Nähä! Visst är det jag, Hanna?" Fridas röst avbröt mina tankar. "Huh?" mumlade jag förvirrat.
"Men åh! Var det Omar som tog över din hjärna nu igen eller?" sa Amanda och fnittrade.
"Men näää" muttrade jag. Allt de bryr sig om är min låtsasromans med Omar som de själva hittade på. Barnungar... Nejmen, jag älskar dem faktiskt. Hehe.
"Visstvisst, om du säger det så!" sa Mihna och blinkade med ena ögat. Alltså gud jag orkar inte...
"Men Mihna sluta nu.." sa jag och kände hur värmen spred sig kring kinderna. F*n också...
"JAG VISSTE DET! DU GILLAR HAN!" skrek hon lyckligt.
"Jo men alltså vem gillar inte han?" försökte jag för att byta samtalsämne. Liksom, det är klart jag gillar honom. Han är snygg, sjunger som en gud, har stora muskl- "JORDEN TILL HANNA" avbröt Amandas röst mina tankar, än en gång.
Suck.
~Morgonen därpå~
Jag vaknade av Mihnas snarkningar som dånade genom hela rummet. På något mystiskt sätt lyckades alla andra sova till ljudet av Mihnas vrål. Jag var så trött att jag inte ens orkade öppna ögonen. Jag vände mig om i tältsängen och sneglade mot klockan. Den var ändå 09.28, vi hade sovit ett tag. Typ 5 timmar, men ändå.
Jag velade ett tag men bestämde mig till slut för att väcka de andra tjejerna. Jag blev allt hungrigare och hungrigare så det var det enda som var kvar att göra.
"OMG HEJ THE FOOO VI HAR VERKLIGEN LÄNGTAT EFTER ATT TRÄFFA ER!" skrek jag så högt jag kunde för att överrösta Mihnas snarkande. Genast så flög alla tjejerna upp ur sängarna och tittade storögt på mig när de insåg att jag skämtade.
Jag skrattade och efter ett tag så skrattade de med mig också. Nej usch vad vi är tråkiga haha...
"Tjejer, är ni vakna nu?" ropade mamma från nedervåningen. "Vill ni ha frukost?" vi ropade tillbaka att vi ville ha lite rostat bröd och flingor. Mamma svarade inte utan bara gick ut i köket igen och fixade frukost.
Vi tog på oss, tog ut mobilerna ur laddning och trippade ner för trappan. Jag kom först in i köket där lukten av rostat bröd var överväldigande. Mamma stod med sitt hår uppsatt i en proffsig hästsvans och ett förkläde bundet runt höften. Pappa var iväg och jobbade som vanligt, även fast det var lördag idag.
Vi slog oss ner vid köksbordet och mamma dukade fram skålar, skedar och glas. Sedan tog hon fram en brödkorg och lade dit rostade brödskivor. Hon tog även fram flingor, mjölk, yoghurt, juice och till sist smör.
Det vattnades i munnen, jag hade nog aldrig varit såhär hungrig på morgonen. Vi högg in och åt så fort vi kunde allihopa. De torra brödskivorna var som att äta marängtårta när man var så hungrig som jag var.
Efter frukosten kunde vi knappt gå så mätta vi var. Vi nästintill krälade upp till mitt rum igen och slängde oss i våra tältsängar.
"Åhh jag är så mätt så jag aldrig mer vill äta något igen" gnällde Frida, och vi andra höll med. Plötsligt plingade det till i allas mobiler, jag öppnade twitter.
Från: @ogmolander
Keep your eyes open! Big surprise coming up sooner than you think...
Alla verkade ha läst färdigt tweeten eftersom att vi skrek samtidigt. Sedan spenderade vi resten av förmiddagen till att diskutera vad det kunde vara för överraskning. Ingen annan av killarna tweetade heller om någon ledtråd eller liknande så det slutade med alla möjliga konstiga teorier som vi inte behöver ta upp här..
YOU ARE READING
Troublemaker | o.r & f.s
FanfictionHanna är en 15 årig tjej som tillsammans med sina bästa vänner Mihna, Frida och Amanda bokstavligen dyrkar pojkgruppen The Fooo Conspiracy. En helt vanlig dag i skolan stöter Hanna på en ny kille i klassen som visar sig vara Omar Rudberg, det är där...