Hej, FÖRLÅÅÅT OM OCH OM IGEN FÖR NO UPDATE! Det kom en sak i vägen som hindrade mig... Hoppas ni förlåter mig :(
Detta kapitlet blev lite... "Extra intressant" om man säger så, hoppas ni tycker om det! Ska även börja skriva mer regelbundet nu, har mer tid över så jag kan skriva mer. Detta kapitlet blev även extra långt som en förlåtelse!
-Previously-
Jag reste mig upp ur sängen, tog på mig en vit t-shirt och ett par mjukisbyxor och kollade igenom mobilen.
Förutom en hög hatkommentarer på insta från foooers så hade inget nytt hänt precis. Foooers kunde vara helt galna ibland, bland annat hade rykten gått om att jag hade varit tillsammans med alla killarna i gruppen samtidigt, stulit de från alla fans och dessutom att jag bara förstörde gruppen.
Jag kände irritationen och ilskan bubbla upp inom mig. Jag som hade haft ett så härligt uppvaknande och nu kom dessa jävla haters och knackade glädjen ur en. De visste ju inget om vem jag var tillsammans med, de visste inget om min relation till resten av killarna. Därför har de ingen rätt att ösa ner mig med hat bara för att de själva söker svar.
Det är inte okej.
---------------------
Ilsket reste jag mig upp igen och gick ut i köket där mamma lagade våfflor, bacon och ägg. Det var inte ofta man såg det!
''Godmorgon... Mamma'' jag försökte dölja irritationen som dröjde sig kvar fortfarande.
''Godmorgon älskling'' hon log ett brett léende. ''Idag har jag ledigt''
''Okej'' sa jag bitskt och slog mig ner vid köksbordet. Hennes glada min förvandlades genast till en neutral robotmin. ''Eller... Vad kul'' försökte jag med. Jag orkade verkligen inte börja bråka nu när jag redan var arg, det tjänade inget till.
Och så dök léendet upp igen.
''Så, vad är du sugen på? Jag har gjort lite bacon och ägg om du vill ha'' sa hon samtidigt som hon visade maten.
''Visst, det låter bra'' jag kämpade för att lyckas höja ena mungipan och bilda ett snett léende tillbaka.
''Här får du'' hon lassade upp några ägg och en hög bacon på en tallrik och hällde upp ett glas juice till mig.
''Tack så mycket''
Hon log och återgick till matlagandet.
Plötsligt började min mobil spela ringsignalen och jag tog snabbt upp den ur fickan. "Felix <3" stod det på skärmen.
Jag ställde mig upp och gick in till mitt rum.
"Hej..."
"Tja Hanna" jag log åt hans röst, den gjorde mig genast gladare. "Såee... På den där utflykten med klassen idag, vill du sitta på bussen?"
Genast sköljde en våg av panik genom mig. Jag hade helt glömt bort utflykten där klassen skulle åka iväg till en skog och sova i tält.
"Ehm... Ehhh... Asså eh..."
"Hanna. Har du glömt den?"
Jag rodnade och skämdes över det, även fast jag visste att ingen kunde se mig.
"Jaaa...."
Han skrattade retsamt men ändå på ett kärleksfullt sätt. "Ska jag komma över och hjälpa dig packa då? Du kommer aldrig hinna göra det själv..."
"Kom bara" suckade jag halvt skrattande och bet mig i läppen. Tanken av att ha Felix på mitt rum...
"I'm on my way babe" och med det lade han på. Jag log för mig själv.
YOU ARE READING
Troublemaker | o.r & f.s
FanfictionHanna är en 15 årig tjej som tillsammans med sina bästa vänner Mihna, Frida och Amanda bokstavligen dyrkar pojkgruppen The Fooo Conspiracy. En helt vanlig dag i skolan stöter Hanna på en ny kille i klassen som visar sig vara Omar Rudberg, det är där...