Dåså, dramat har startat. Det kommer bli såå spännande, det lovar jag. Detta är bara början ;) Jag vill även berätta att jag satt i 6 TIMMAR igår och gjorde en liten trailer till boken som ni ser här till höger. Hoppas ni gillar den även om den är lite kort, jag lade ner mycket tid på den :) Vill även berätta att jag ska börja med 'previously', alltså att jag skriver de senaste raderna från det förra kapitlet så ni kommer ihåg vad som hände. Hoppas det uppskattas!
-Previously-
Äntligen hade jag fått det sagt. Jag har gillat henne enda sedan jag såg henne. Jag har försökt få henne att gilla mig också men jag vet inte hur hon känner. Dessutom har hon ju Omar..
Hon svarade inte utan bara satt där med ett känslolöst ansikte. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag försökte lösa upp den tröga luften.
"Hanna om du inte gillar mig, d-det är oke-"
Jag hann inte avsluta meningen innan hennes läppar krashade mot mina. Jag hade aldrig känt såhär för en tjej förut, inte ens Amanda. Hanna var helt perfekt och äntligen kysste hon mig.
Plötsligt försvann dem igen.
"Nej förlåt alltså jag... Det var inte meningen, förlåt Felix" hon reste sig snabbt upp från stolen men jag hann greppa tag om hennes ena arm.
"Hanna det är okej"
"Nej det är det inte" hennes ögon tårades. "Förlåt... Jag måste gå"
Jag hann inte reagera förrän hon slet sig ur mitt grepp och sprang ut ur rummet. Jag ville inte störa henne så jag hängde inte efter.
~Hanna's POV~
Vad FAN har jag gjort...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Mina känslor bara flög runt, runt i mitt huvud. Jag stannade när jag kom ut ur byggnaden. Det hade börjat mörkna ute nu och luften blev allt kyligare.
Jag tog inte någon jacka men jag sket i den. Även om det var kallt ute så började jag gå på trottoaren. Jag visste inte var jag skulle gå men jag behövde tänka.
Varför kysste jag Felix? Jag har ju Omar? Jag vet att jag älskar honom över allt annat, men kanske jag gillar Felix också... Varför skulle jag göra det? Jag hade tusen frågor men inga svar.
Jag sparkade iväg en liten sten som låg på trottoarkanten, hur kunde jag vara så dum mot mig själv och om inte minst Omar? Han hade inte gjort något fel och nu hade jag gått och kysst en annan kille som DESSUTOM var med i samma grupp som honom. Tänk om de skulle börja bråka, tänk om The Fooo skulle splittras? Och allt tack vare MIG.
Usch vad hemsk jag känner mig. Jag ville bara hoppa ner i ett djupt hål och aldrig komma tillbaka.
~Omar's POV~
Jag satt och pillade med mobilen, skrev lite tweets. Plötsligt öppnades dörren till mitt sovrum och jag kunde skymta Felix i dörröppningen.
"Tja Felix!" sa jag glatt.
"Hejj..."
Han lät inte som han brukar göra, han lät liksom... Nervös?
"Vad är det? Har det hänt något?"
"Ehm... Nja..."
"Berätta"
"Jo alltså...."
"Jaa?"
"Nej jag tänkte bara fråga om du har... Ehm suddgummi? Jag skrev fel i matteläxan"
"Ehum... Jo här" okeeej.... Han var konstig men det var väl inget att bry sig om.
"Tack" sa han kort och rusade ut. Wierd?
~Hanna's POV~
Efter ett tag så skymtades studion igen men jag ville egentligen inte gå in.
Jag ville berätta för Omar, men tänk om han gjorde slut med mig då? Det var väl bäst att hålla det hemligt, då skulle alla vara glada...
Jag gick in genom dörren och upp till lägenheten där vi bodde. Felix hade tagit sin matteläxa så han var nog inte kvar, tack och lov...
Jag tog av mig skorna och steg in. Det var släckt överallt utom en liten nattlampa som var på timer. Det var helt tyst, inte ett ljud hördes. Jag tassade genom vardagsrummet, längs korridoren och såg att Omar's dörr stod på glänt.
Jag var så rädd, jag vet inte hur jag ska leva med skulden. Dumma, dumma mig...
"Hej Hanna! Var har du varit?" jag hoppade till av Omar's röst som plötsligt poppade upp framför mig.
"Eh.. Jag gick bara ut en runda"
"Okej" log han och pussade mig lätt på kinden.
Jag ville bara slänga mig ner på golvet och gråta, hur kunde jag behandla honom såhär?
"Du..."
"Aa?"
"Eller det var inget" jag ville inte riskera vårt förhållande och The Fooo's framtid. Så fick det bli.
~Morgonen därpå~
Jag kunde knappt sova inatt, allt jag tänkte på var vilken hemsk människa jag är. Men samtidigt, djupt djupt inne i hjärtat så ångrade jag inte kyssen. Jag gillar Felix, samtidigt så gillar jag Omar. Vad ska jag göra?
"Godmorgon bae" sa Omar glatt när han skuttade in i vardagsrummet.
"Godmorgon" jag gjorde allt jag kunde för att tvinga fram ett léende.
Jag var inte hungrig men jag gjorde allt jag kunde för att trycka i mig en liten macka i alla fall.
När vi hade ätit frukost så tog vi på oss ytterkläder, killarna skulle ha en överraskningsspelning här i Stockholm på plattan.
"Alla redo?" frågade Daff.
"JAAA" tjöt alla utom jag, men jag försökte glömma min djupa hemlighet för ett tag. Det var killarnas tur att stå i centrum idag, jag skulle inte förstöra det genom att vara nedstämd även fast det var på grund av min hemska hemlighet.
"Då åker vi" alla sprang ut ur dörren, förväntansfulla. Allt jag kunde tänka på var Felix, Omar. Omar, Felix.
ESTÁS LEYENDO
Troublemaker | o.r & f.s
FanficHanna är en 15 årig tjej som tillsammans med sina bästa vänner Mihna, Frida och Amanda bokstavligen dyrkar pojkgruppen The Fooo Conspiracy. En helt vanlig dag i skolan stöter Hanna på en ny kille i klassen som visar sig vara Omar Rudberg, det är där...