Září se rychle zhouplo ke svému konci. Ron se vytrvale snažil vytáhnout z Harryho, s kým to chodí a Harry se ho zase snažil přesvědčit, že to řekl jen v legraci, což mu samozřejmě nevěřil ani on, ani Hermiona.
Chtěl jim své sladké tajemství prozradit, ale na naléhání Angely slíbil, že své schůzky budou pečlivě tajit a nikomu nic neřeknou. Trochu ho to mrzelo, ale musel sám uznat, že kdyby se provalilo, že spolu něco mají, reakce obou kolejí by nejspíš nebyla moc přívětivá a následně by na sebe připoutali mnohem víc pozornosti, o což samozřejmě vůbec nestáli.
Se začátkem října jim skončilo v podstatě lenivé opakování a všichni profesoři se s plnou vervou pustili do probírání nové látky. Harrymu také začaly pravidelné hodiny nitrobrany, ve které se ke Snapeovu údivu stále lepšil a v lekcích telepatického domlouvání už také dosáhl značného úspěchu. Po větším soustředění už byl schopen vysílat k Angele jednotlivá slova, ale k její suverénnosti, se kterou k němu v myšlenkách mluvila, měl ještě hodně daleko.
Počasí venku se příliš neměnilo. Bylo permanentně zamračeno a často pršelo. K ránu i večer útočila na viditelnost hustá mlha a studenti vycházeli ven z hradu co nejméně.
O rvačce Harryho s Dracem už se naštěstí příliš nemluvilo, ale rozhodně se na ni nezapomnělo. Harryho pokaždé bodl osten žárlivosti, když viděl Angelu bavící se s Dracem, ale Angela mu řekla, že jsou jen kamarádi, takže jí věřil.
V polovině října se v Denním věštci objevil článek o Korneliusi Popletalovi. Byl zbaven funkce a v současné době nahrazen Kouzelnickou radou. Jména kandidátů na uvolněné místo ministra kouzel, o kterých se mělo v brzké době hlasovat, nechtělo ministerstvo za žádnou cenu prozradit. Potvrdilo však, že volby se budou konat co nejdříve.
O týden později už byla titulní strana novin mnohem temnějšího ladění:
Posledních pět mozkomorů, kteří byli až donedávna pod kompetencí Ministerstva kouzel, včera pozdě večer z Azkabanského vězení beze stopy zmizelo. Jeden z bystrozorů, který byl v době jejich zmizení přítomen ve vězení, byl nalezen venku na zemi před jeho branami. Podle našeho nejmenovaného svědka, na něm byly patrné známky Mozkomorova polibku. Tím se začíná jasně projevovat neschopnost ministerstva, zabezpečit pro naše občany ochranu před těmito stvůrami. Na veřejnost prosákla znepokojivá informace, že přešli, stejně jako jejich předchůdci, do služeb Toho, jehož-jméno-nesmíme-vyslovit.
V Azkabanu byl vyhlášen mimořádný stav a počet hlídkujících bystrozorů se zdvojnásobil. Kouzelnická rada má pádný důvod se obávat, že se Vy-víte-kdo pokusí osvobodit z vězení své přívržence – několik Smrtijedů, kteří byli zatčeni v červnu díky řediteli bradavické školy čar a kouzel Albusi Brumbálovi.
Celý kouzelnický svět už začíná být neklidný z podezřelého nedostatku událostí, co se týče aktivity Vy-víte-koho, jehož šokující návrat nedávno ministerstvo potvrdilo. Může se však bohužel jednat o pověstný klid před bouří ...
Pro Denního věštce zvláštní dopisovatelka Rita Holoubková
Několik studentů, zvláště těch mladších, tato zpráva poněkud rozrušila, ale zanedlouho zapadla mezi stejné a nic neměnící zprávy z Věštce.
Ke konci října si začal Harry uvědomovat, že je Angela často duchem nepřítomná a mívá temné kruhy pod očima. Když se jí na to však zeptal, vždycky si našla nějakou výmluvu.
Ron s Hermionou se spolu stále tajně scházeli, i když jejich zamilovanost z nich doslova čišela a Harry se snažil neusmát pokaždé, když zahlédl Angelu. Vždycky se po něm podívala, ale jinak jí nedělalo problém nedat najevo žádnou změnu výrazu.
ČTEŠ
Harry Potter a Poslední z rodu
Fanfiction'Poslední z rodu' je fanfikcí volně navazující na kanonický 'Harry Potter a Fénixův řád' z brku J. K. Rowlingové a využívá námětů z prvních pěti dílů celé série, dál už však pokračuje svou vlastní cestou. Zároveň je také úvodní částí mojí „HP pental...