Hermiona s Ronem se vytratili po obědě projít ven, jelikož po dlouhé době znovu vysvitlo sluníčko a na příšerný mráz přitom nedbali. Harry jim dal stejně jasně najevo, že o společnost nestojí, takže si museli vystačit sami. Ani jeden z nich, ani když se ptali společně, z něj nevytáhli, co se mu stalo.
Harry stále dřepěl u stolu ve Velké síni a nepřítomně si doléval pomerančový džus. Úspěšně sice předstíral, že zmijozelský stůl neexistuje, ale nemohl si nevšimnout, jakmile ráno přišel, že Angela u něj chybí. A doteď ještě nebyla ani na obědě. Vlastně nevěděl, na co ještě čeká. Jako by mu dělalo dobře, mučit své rozdrásané srdce.
Malfoy naproti u zmijozelských nenápadně pokukoval k nebelvírským. Přesněji řečeno upíral pohled do Dariiných zad. Jinak netrpělivě poklepával prsty do stolu a vypadal, že na někoho čeká, jelikož sám měl dávno po jídle.
Ginny byla s vyzvídáním u Darie stejně úspěšná, jako Hermiona u Harryho. Tedy se nedozvěděla nic. Po chvíli, kdy se snažila zapříst hovor alespoň se zachmuřeným Harrym, to vzdala a následovala s Deanem bratrova příkladu zimní procházky.
Do Velké síně nakonec přece jen vešla ta, kterou Draco očekával. Pobledlá Angela zachumlaná v černém svetru, zamířila k Malfoyovi a unaveně dosedla vedle něj.
Harry na sobě ucítil její pohled. Uzavřel svou mysl, aby ji náhodou nenapadlo s ním mluvit v duchu a v ruce pevně sevřel vysokou sklenici, přičemž upřeně hypnotizoval nějaký starý škrábanec na stole. Přece jen však koutkem oka viděl, co se děje u zmijozelského stolu.
Angela měla červené a napuchlé oči, které se marně snažila zakrýt makeupem a na jeden zátah vyprázdnila sklenici vody.
Malfoy se k ní nahnul a něco zamumlal, ale ona se na něj ani nepodívala. Draco znovu něco řekl. Dlouhou chvíli tam jen mlčky seděli, pak Angela něco odvětila se sklopeným pohledem a skryla obličej do dlaní. Malfoy ji mlčky pohladil po paži a ona k němu vděčně vzhlédla. Něco ještě řekla a Draco ji pomalu vzal do náruče. Nebránila se a nechala se obejmout.
V Harrym v tu chvíli vzkypěla krev a jeho sebeovládání vzalo za své.
To mu snad dělá naschvál! To si teď bude hrát na ublíženou chudinku, nebo co?!
Třískl se sklenicí o stůl tak, že vystříkla většina jejího obsahu ven. Od stolu se odsunul hezky zprudka, až se jeho židle s rachotem převrátila. Většina nebelvírského stolu udiveně pozorovala, jak si vrazil ruce do kapes a vypochodoval ze síně s tak nabroušeným výrazem, že mu šla právě přicházející Lenka Láskorádová rychle z cesty. Neviděl zoufalý pohled, který za ním hodila Angela, ani chápající Dariin.
Angela najednou vstala od stolu. Draco ji rázně chytil za ruku, ale ona mu jen něco odsekla, vyškubla se a zamířila k nebelvírské tmavovlásce. Draco ji zamračeně pozoroval.
„Dario?"
Daria se jen ohlédla po tichém hlase, znechuceně se ušklíbla, vstala a chystala se odejít. Angela ji jemně chytila za paži.
„Dario, chci s tebou jen mluvit," požádala mírně.
„Ale já s tebou nemám o čem mluvit," odsekla Daria a setřásla Angelininu ruku, jako by to bylo jen obtížné smetí. Rázně se vydala k východu.
„Dovol mi, ať ti to vysvětlím," naléhala Angela následující její záda. „Dario, prosím tě..."
Daria se k ní ve Vstupní síni prudce otočila.
ČTEŠ
Harry Potter a Poslední z rodu
Fanfiction'Poslední z rodu' je fanfikcí volně navazující na kanonický 'Harry Potter a Fénixův řád' z brku J. K. Rowlingové a využívá námětů z prvních pěti dílů celé série, dál už však pokračuje svou vlastní cestou. Zároveň je také úvodní částí mojí „HP pental...