BAB 7

7.8K 462 4
                                    

"NAK ke mana tuh?"

Nadhirah cuak. air liur ditelan. alamak, dia dah sedar ke?

"s..sa..saya nak pa..pakai b..ba..baju dalam b..bi..bilik air."tergagap-gagap Nadhirah berkata.

"Oh, Nape tak pakai kat sini je?"kata Khairul dalam nada mengusik.

"ish, saya segan la. dah lah!"Nadhirah mempercepatkan lagi langkahnya ke arah bilik air.

DUMMMMM.....

terhinjut bahu Khairul. hui, kuat bebenornye tutup pintu. kalau tercabut nanti, tak ke free aku tengok dia. eh, ape kau melalut?

terhambur jua ketawanya yang ditahan tadi.

dia sudah terjaga sebelum Nadhirah keluar dari bilik air lagi. Dia pun terkejut beruk + terpegun melihat Nadhirah separuh bogel tadi.  mujur lah dia masih kuat iman. kalau tak.......

Khairul ke arah begnya. dia mengambil tuala dan pakaiannya untuk membersihkan diri.

Dia sudah tidak selesa dengan baju pengantin di tubuhnya.lantas, dia keluar mencari bilik air.





NADHIRAH menyandar di pintu bilik air. Dia masih terkejut dengan teguran Khairul tadi.

Dia segera memakai pakaiannya. beberapa minit kemudian, dia keluar dari bilik air.

"huh, mujur dia tak ada dalam bilik, er.. dia pergi mana eh?"Nadhirah menghembus nafas lega. dia gembira kerana suaminya tiada dalam bilik.

Nadhirah ke arah katil.semua benda alah yang ada di atas katil dibuang. abih berselerak biliknya dengan kelopak-kelopak bunga ros.

Nadhirah menghempaskan diri ke katil dan bermain iphone 6+ nya. tidak lama kemudian, Nadhirah terlena dngan handphone  ditangannya.

Khairul melangkah ke arah bilik Nadhirah. dia sudah pun membersihkan diri di bilik air di bilik tetamu.

dia menguak pintu perlahan-lahan. sekujur tubuh di atas katil melebarkan senyumannya.

"dah tidur dah budak ni."

Khairul mengambil handphone  di tangan Nadhirah dan diletakkan kemeja lampu dan mengucup lembut dahi Nadhirah.

"goodnight sayang."

Khairul mengerling jam di dinding. jam sudah mengajak ke pukul 1:03 pagi. Khairul baring disebelah isterinya. kemudian, dia terlena.


AZAN subuh berkumandang. Khairul terjaga dan bangun melihat isteri di sebelahnya. dia tersenyum dan mengusap ubun-ubun Nadhirah. Khairul mengucup dahi Nadhirah.

"morning sayang."

Khairul beredar ke bilik air untuk mandi dan mengambik wudhuk.

Nadhirah membuka matanya selepas Khairul beredar.

dia sudah tersedar apabila ada seseorang mengusap ubun-ubunnya. tetapi dia hanya membiarkannya.

Nadhirah bangun dan memegang dahinya yang dikucup Khairul tadi. Dia tersenyum.

"morning too" ucap Nadhirah perlahan.

"ha, dah bangun dah?"Khairul sudah bersiap dengan baju melayu dan kain palekatnya.

"eh, er.. dah. heheheeh"

"Dah pegi mandi. kita solat sama-sama ."Khairul sudah menghampar sejadah.

Aik, tahu pulak dia kiblat.

"Ha, termenung apa lagi? pergi mandi cepat. ke nak abang dukung bawa Dee ke bilik air?"Khairul mengangkat-ngangkat kening dan menghampiri Nadhirah.

SUAMIKU USTAZ KOREA (COMPLETED)Where stories live. Discover now