NADHIRAH mengemas alatan tulis yang bersepah dimejanya. Kelas tambahan Bahasa Inggeris sudah tamat. Sir Hakim sudah keluar tadi. Nadhirah perlu bergegas pulang ke rumah. Hujan dah nak turun. Dah la first day tunggang motor datang sekolah.
"Yasmin, kau balik dengan daddy kau kan?"
Yasmin menggalas beg laju mengangguk.
"Asal? nak tumpang?" Nadhirah selalu juga tumpangnya sekiranya mama Nadhirah tidak mengambilnya sewaktu kelas tambahan.
"Tak lah. Aku tunggang motor harini."
Yasmin membulat mata. Bila masa kawan aku tunggang motor datang sekolah ni?
"Sejak bila papa kau bagi tunggang motor datang sekolah ni?"
"Haah, sejak bila?" Muncul Shafiq dari belakang mereka. Dia terdengar sesuatu. motor? Nadhirah tunggang motor?
"Sejak pagi tadi. Dah la, gerak lu. dah nak hujan."
Nadhirah memakai helmet. Dia berura-ura mahu keluar dari sekolah tiba-tiba...
"Alamak, hujan!"Nadhirah segera menunggang dengan laju.
"Singgah kat bus stop dulu lah. hujan lebat ni."Shafiq berada disebelah Nadhirah bersama motor yamahanya menjerit.
"Aku okey."Nadhirah memecut laju.
Khairul menutup Al-Quran dan merapatkan ke dahi dan kedadanya.Dia melipat sejadah dan membuka kopiah dikepalanya dan letak di meja solek.Baju melayu cream lembut dan kain palekat coklat tidak diganti. Jam di dinding dikerling. 5:09 petang.
Tiba-tiba hujan lebat. Khairul segera keluar dan menuju ke pintu utama.
"Mana Nadhirah ni?Tak sampai-sampai lagi ni. Kalau bukan sebab dia goda aku pagi tadi mesti dah terpacak kat rumah ni." Bebel Khairul.Nadhirah sampai di rumah dengan basah kuyup.helmet dikepala dibuka.enjin motor dimatikan. kaki diayun menuju ke arah Khairul. tangan Khairul di cium.
Nadhirah memeluk tubuh dan duduk disebelah Khairul. Haih, confirm demam ni. dah la aku tak boleh kena hujan sikit. rungut hati Nadhirah.
Khairul menyentuh dahi Nadhirah. Bibir pink itu bertukar biru. Muka pun dan pucat lesi. Khairul jatuh kesian dengan Nadhirah.
"Dah panas ni."Nadhirah mengangguk lemah.
"Kenapa tak pakai baju hujan ataupun sweater?"
"Perlu ke?" Nadhirah menyoal kembali.
"Haip, jawab soalan abang dulu."Nadhirah mengeluh lemah.
"Tak sempat tadi."Nadhirah menyandar lemah di kerusi. mata dipejam.
"Kalau pakai baju hujan atau sweater tak ada la Nadhirah nampak menggoda macam ni?"bisik Khairul nakal.
Nadhirah membuntang mata luas.
"Awak merepek apa ni?"
Khairul menggeleng kepala dan ketawa kecil. Dia menunjuk baju sekolah putih Nadhirah.
"Tu, you look sexy."Fuh, asal suara menggoda semacam ni?
Erk? apa yang seksi? Nadhirah melihat baju ditubuhnya.pipi mula kemerahan. Bajunya yang basah kuyup itu menampakkan susuk tubuhnya.
"Hish, gatal dia ni!"Nadhirah mencubit perut Khairul. Beg sekolahnya diletak ke riba. tutup semua yang tak sepatutnya tengok oleh Khairul.
Khairul ketawa mengekek.Nadhirah menarik muka masam.
"Naik atas and mandi.Dee pun dah panas ni."Arah Khairul. Dia bangun dan ingin berlalu masuk ke dalam rumah tetapi lengan baju melayunya ditarik.
Khairul mengangkat sebelah kening.
YOU ARE READING
SUAMIKU USTAZ KOREA (COMPLETED)
RomansFirst story by najwain: WARNING: * CLICHE AND CRINGE STORYLINE :) * Nama watak utama bertukar atas sebab tertentu. Khairi = Khairul Natrah = Aireen Nadhirah SIPNOPSIS Khairul telah memendam perasaan sukanya terhadap Nadhirah 7 tahun yang lalu. Mere...