Bir Uyarı Bir Rica

62.2K 1.3K 340
                                    

Rahatsız olduğum bir konudur bu. Sırf tıklanma sayısı diğerlerinden daha yüksek diye Acemi Hırsız'ı kendi çıkarları doğrultusunda kullanmak isteyenler ve reklam yapanlara bu satırlar.

Yap-ma-yın.
Lütfen!

Ben ve bu kitabı okuyanların hakkına giriyorsunuz. Üstelik bu çok çirkin bir davranış şekli. Siz yoruma “beni okuyun!” yazdınız diye sizi ciddiye alıp okuyacak kimse yok ve artık buna bir son vermeniz gerekiyor.

Bakın herkesin sosyal medya hesapları var. Facebook ve de Instagram’da Wattpad içerikli sayfalar, gruplar var. Diğerleri, bizler gibi siz ve sizler de o şekilde kendi reklamınızı olması gerektiği gibi yapabilirsiniz.

Saygılı olun efendim. Bencil olmayın. Biraz kafanızı çalıştırın, düşünün, EMPATİ yapın ve gelen eleştirileri kabul edin, edin ki; sizi kale alınacak kadar değer versin bir başkaları.

Burada birçok kişi kendi yazdığı okunsun istiyor, istiyor da kendi bencil hislerine esir olarak başka birinin emeği üzerinden kendine nasıl pay çıkarabiliyor. Günün birinde bir kitap çıkarır ve söyleşilere katılırsanız bu saydıklarımı da ilave edin sözlerinize. Çok fazla araştırın, çok fazla gezip görün ve çok fazla okuyun. Okuyun ki başkasından gördüğünüzü kopyalamak yerine özgün bir kurgu oluşturup özgür bir kaleme sahip olun.

Kelimelerinizin anlatacağı şeyler artsın.

Siz, benzer şeyleri yazarken, sıkıcı şekilde anlatırken daha özgün daha özgür kalemlerden anlatmaya çalıştığınız şeyleri çoktan okumuş olduğumuzu da anlayın.

Siz, saygısızlık ederken size saygı duyulmayacağını da fark edin. Hayaller kurmak güzeldir fakat bu hayaller temelsiz şekilde kurulmaz. Desteğe bilgiye araştırmaya gerçeklik payına ihtiyacı olur ve yeniden tekrarlıyorum, kafanızı çalıştırın.

Ayrıca -türü hiç fark etmez- kitap okuyun! Basılı bir kitaba dokunmak nedir bir öğrenin. Kitap okuyun ve öyle yazmayı deneyin. Öyle Wattpad kitaplarını sadece okumayın. Çeviri kitaplar okuyun. Birçok yazı okuyun, teknolojiyi kaleminizi daha iyi hale getirmek için kullanın. Gelişmek istiyorsanız kitap okuyarak bu işe başlayabilirsiniz. Belli bir birikim elde etmeniz gerekiyor. Temelsiz bir bina, kat çıkıldığında çöker. Yazmakda bunun gibi.

Mümkün mertebe yazım kurallarına da uyun!

Türkçe yazın ve Türkçe okuyun ki sizi anlayan olsun.
Daha fazla bu konuda söz söylemek istemiyorum.
Sizden rica ediyorum.
Buna bir son verin!
...

Son bir ekleme daha yapmam gerek sanırım buraya. Bu kitap her harf ve her cümlesi bana aittir. Uzun yıllara dayanır yazılma evresi.

ÖNEMLİ NOT;
    ACEMİ HIRSIZ, DOKUZ SENELİK BİR HİKAYE OLMAKLA BİRLİKTE, DÜZENLENDİKTEN SONRA YENİ HÂLİYLE WATTPAD'E DÜZENLENMİŞ BÖLÜMLERİ EKLENMİŞTİR.

    Kronolojik sayfa yayınlanma tarihleri:
1. Fks Öykü Klubü : 26 Kasım 2011 (Sayfa silinmiş, bulunamıyor.)
2. Vampir Hikayeleri : 19 Şubat 2012
3. #Sahte sevgilim : 1 Ağustos 2012 (Sayfayı silmiştim.  Kendi adımın olduğu bir sayfayı 2014'te açtım. Hayat-I Roman, Facebook'ta okurlarımı beklerim. 🥰 )
4. Kitap AşkıM : 5 Ekim 2013 (Sayfa silinmiş, bulunamıyor.)
5. Wattpad: 2013 yılında burayı bir okur sayesinde keşfettim. Hikayeyi olduğu gibi düzenlemeden paylaşmaya başladım. Daha sonra düzenlenen halini kitap içine değiştiremediğim için, kitabı silerek 2014 yılında yeni baştan bu kitabı paylaşmaya başladım. 2014 de yayınladıktan sonra defalarca sefer düzenleyerek ekledim. Eklenen sahnelerle bölümlerin güncelleme sebebiyle 2015 yayın yılı olarak görülüyor.
•••
Sevgilerle.
Nurhayat Turna

Acemi HırsızHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin