Langzaam maar zeker druppelt de tuin vol met klasgenootjes en mensen die ik nog nooit heb gezien. In het begin ben ik nog erg voorzichtig met de muziek, maar naarmate het feest op gang komt durf ik steeds meer. Het duurt twee uur voordat ik twijfelend naar de bestandsnaam van mijn eigen nieuwe nummer sta te staren. Zou ik het aandurven?
'Zeg Magic Flo, ga je mijn verzoeknummer nog doen?' schreeuwt iemand plotseling boven de muziek uit.
Als ik opkijk, kijk ik recht in de groene ogen van Lux. Ik besluit te doen alsof mijn neus bloedt. Misschien is dit toch nog niet het goede moment. 'Verzoeknummer?'
'Ja, dat van jou. Ben je dat nu alweer vergeten?'
'Nee hoor. Helemaal niet.' Maar dat ik het niet vergeten ben, wil niet zeggen dat ik het ook echt ga draaien.
'Nou dan,' dringt Lux aan. 'H;e, schaam je je of zo?'
Bingo. We spelen door voor de koelkast. 'Nee.'
'Mooi, want dat is ook nergens voor nodig. Ik ga nu naar de dansvloer en als ik daar ben, wil ik het horen, oké?'
Ik geef geen antwoord, maar dat heeft ook geen zin. Hij is namelijk al weg. Met een zucht staar ik naar het scherm van mijn laptop. Laat ik het maar gewoon doen dan.
In een reflex knijp ik mijn ogen stijf dicht op het moment dat ik het nummer start. Dit is het moment van de waarheid. Nu gaan al mijn klasgenoten me uitlachen omdat ik denk dat ik muziek kan maken.
Het duurt een paar seconden voordat ik mijn ogen weer durf te openen. Tot mijn grote verbazing is er aan het uitzicht niks veranderd. Er wordt nog steeds volop gedanst. Er zijn geen feestgangers stilgevallen omdat ze de muziek te vreselijk vinden. Nee, ik weet niet of ik het me verbeeld, maar het lijkt eerder op het tegenovergestelde. Ledematen vliegen in het rond alsof iedereen spontaan spastisch is geworden van mijn muziek.
Tussen alle dansende lichamen heen worstelt Amy zich naar me toe. 'Goed bezig, Flo! Iedereen vindt het te gek. En terecht. Dit is het beste nummer dat je ooit gemaakt hebt.'
Inmiddels ben ik zover dat er een klein glimlachje vanaf kan. 'Dank je.'
Amy vist een watervaste stift van een hangtafel niet ver bij me vandaan en begint haar plastic bekertje ermee te bewerken. Pas als ze het voor mijn gezicht houdt, zie ik wat ze erop heeft geschreven. Magic Flo.
'Hou op met die bijnaam. Heb je nog een voorkeur voor het volgende nummer?'
'Laat me eens kijken wat je allemaal hebt.'
Terwijl Amy als een speurhond in mijn laptop begint te snuffelen, kan ik een glimlach toch niet onderdrukken als mijn blik op het plastic bekertje valt. Misschien is het helemaal zo slecht nog niet om een artiestennaam te hebben. Ik zou echt dj kunnen worden.
'Hé Magic Flo.' Een klap op mijn schouder doet me uit mijn gedachten ontwaken. Lux. 'Bedankt. Kun je die straks nog een paar keer draaien? En je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Wie is de zangeres? Iemand die ik ken?'
Dat is niet moeilijk, gezien hij de halve stad kent. 'Ik eh... Het is Amy.' In een impulsieve beweging trek ik mijn beste vriendin naast me. Geen idee waar het vandaan komt, maar ik kan hem gewoon niet zeggen dat ik het zelf ben. Dat legt te veel druk op me.
Zijn ogen worden groot terwijl zijn blik naar het meisje naast me glijdt. 'Jij? Wauw. Die had ik niet aan zien komen. Je klinkt echt goed. Misschien moeten we een keer iets gaan doen samen. Een drankje of zo.'
'Ja, is goed,' antwoordt Amy alsof ze dit voorstel elke dag krijgt.
'Cool,' grijnst Lux. 'Even een nieuw biertje halen, hoor. Jullie ook nog iets?'
JE LEEST
Chip #Netties2017
Science FictionIn het Nederland van de toekomst hebben alle inwoners een chip in hun pols waarmee de regering ze in de gaten kan houden. De zestienjarige Flo weet niet beter. Haar enige zorg is dat ze haar eigen droom na wil jagen in plaats van die van haar vader...