66 - skrenten

1K 37 2
                                    

"Vil du gå en tur?" spørger jeg ham. Han nikker som et ja og hopper ned ad bordet. Vi går ned og tager sko og jakke på. "Jeg virkelig ked af det der skete til din fødselsdag idag.." mumler jeg da vi er gået ud af døren. "Det fint.. men det bare irriterende at Marcus hele tiden tænker på dig.. ikke fordi han ikke må, men jeg føler bare at han har glemt mig og de gode minder vi havde.." siger han. "Martinus... det er fint at være irriteret. Jeg vil ønske at det snart holdt op, så dig og Marcus kan være mere sammen?" Siger jeg. "Tak Jose" siger han og krammer mig. Vi går fordi deres hus og jeg ser Marcus kigger forvirret ud af vinduet.

Vi går mod et sted som Martinus kalder skrenten. "Det minder om.." siger jeg før jeg får et flashback.

"Nu må du kigge" siger han. "Wow! Det flot?!" Udbryder jeg. Der er et tæppe, en kurv med sandwich og juice. Omg! En lille gave!! "Her" siger Marcus og rækker mig gaven. Jeg pakker den langsomt op. "Wow!" Siger jeg da jeg opdager at det er en halskæde hvor der står J+M. "Den er.. smuk?" Siger jeg. "Tag dit hår væk" siger han. Han hjælper mig med at få den på. "Ej Marcus! Tusind tak!" Siger jeg. "Josephine, jeg er rigtig ked af det der skete for en måned siden! Jeg sav..." når han kun at sige før jeg placer mine læber på hans...

"Hvad minder det om?" Spørger Martinus. "Om da Marcus og jeg var på en slags date?" Siger jeg så.

The true love - M.G (AFSLUTTET)Where stories live. Discover now