MSP 10

2.6K 126 41
                                    


Nancy Ajram - The World Is Sweet

p/s: kat bawah ada video asal lagu ni.

Kanak-kanak riang.

Tapi tak jadi riang dah kalau masuk hospital. Masuk wad paediatric, tangisan demi tangisan dapat aku dengari. Not bad. Memang budak-budak ni tak reti berhenti menangis agaknya. Mostly, sebab sakit. Kesian diorang.

Anyway, I hate kids actually. But I need to learn everything. Siapa suruh jadi doctor? Aku rasa enjoy je bila tengok budak-budak ni. Kena pandai buat-buat mesra dengan patient paeds ni. Supaya waktu exam nanti, takdelah dorang nangis.

Kalau dorang nangis time exam, we definitely FAIL.

Aku bergerak ke Temerloh dengan Shaqeer lah. Sweet tak? Aku rasa aku bertuah. Hidup aku dan dia memang tak pernah berpisah. Dari 1st year hingga 5th year sama group je. Aku harap sampai final year nanti still sama.

"Ian, bagilah aku drive. Kesian kau drive dari tadi." Pinta Shaqeer. Aku tak nak dia drive sebenarnya. Nanti dia tak boleh bagi sepenuh perhatian kat aku sebab dia kena focus dengan bawa kereta.

"Aqer duduk jelah kat tepi tu. Selalu takde pulak nak drive. Tiba-tiba sibuk nak drive ni." Balas aku.

Aqer? Jangan muntah ye kawan-kawan. Cuwit cemut-cemut kan? Hahahaha... since that day, I called him like that and he loved it. Oh! Apa jadi haritu? Malulah nak cerita. Meow~~~

"Bosanlah tengok kau je. Kalau aku drive, aku akan tengok depan je." Rungut Shaqeer.

"Kau nak kata kau bosanlah tengok muka aku ni?" Soal aku dengan nada yang tidak puas hati. Geram pulak rasa.

"Aku pun nak kau tengok aku jugak. Macam sekarang ni, kau tak boleh focus kat aku pun." Jawabnya sambil merenung ke luar tingkap.

Sentap dengar. Itu rupanya yang Shaqeer nak. Aku terus meletakkan tangan aku di pehanya sambil tersenyum lebar apabila memikirkan alasannya itu. Attention seeker pulak jadinya. Tangan yang aku letak pada pehanya, Shaqeer sambut dengan menggenggam tangan aku kembali.

Erat betul. Makin hari makin erat.

Setibanya kami di Temerloh, endingnya aku yang drive, kami terus menuju ke rumah semi D yang disediakan oleh fakulti. Not bad la sebab dekat dengan hospital. Rumah tersebut mempunyai 4 bilik. Setiap bilik mesti mempunyai 4 orang penghuni kecuali bilik yang paling kecil. Dan bilik itulah menjadi pilihan kami.

Aku dan Shaqeer, masing-masing memunggahkan barang dan susun dalam bilik. Bilik itu ada satu katil double decker. Then, someone have to sleep at top and someone at the bottom.

"Aqer... Aqer ambil katil atas boleh?" pujuk aku dengan nada suara yang manja. Selalunya, bila aku buat suara manja ni dia akan cair. Konfem aku akan dapat apa yang aku nak.

"Tak nak. Ian tidur ataslah." jawabnya dengan serius. Alahhhh... kacau je. Aku tak nak...

"I cannot... takut tidur atas sebab pernah jatuh sebelum ni. Habis sakit satu badan lepas tu. please la Aqer. Ambil katil atas. Please..." rayu aku padanya dengan penuh kesungguhan.

Dia senyap.

Aku pun senyap...

Krik3...

Setelah mengemas semua barang kecuali pasang cadar kat katil, kami pun bersiap-siap untuk keluar makan. Makan kat mana tu belum sure lagi kat mana. Selalunya aku makan je apa-apa. Tapi untuk malam ni entahlah sebab aku dah penat drive sebenarnya.

My Sweaty PalmsWhere stories live. Discover now