Qistina POV
Hello guys. I'm Qistina. Ian is one of my bestfriend. I like him very much because we understand each other and I know exactly his situation and all that. Now, I'm on the way to meet him at Hospital Putrajaya. Don't worry. He is fine but somebody else sustained injury somewhere. Haha...
"Ian... you look sad. Why?" setelah dapat berjumpa dengannya dan pergi IOI City Mall. Tapi dalam kereta, Ian senyap dan tidak berkata sepatah pun. Riak wajahnya tidak seceria seperti mana aku bertemu dengannya.
"Qis, sorry. Aku sepatutnya happy bila kau datang tapi sekarang aku sedih sangat."
"Why? What happen? Tell me!" pelayan menghantar pesanan kami dan makanan pun terhidang di depan mata. Aku mengajak Ian makan terlebih dahulu walaupun Ian kelihatan kurang selera. But, aku paksa je dia bila aku cakap aku belanja dia makan. barulah dia ada selera sedikit.
Ian menghulurkan sepucuk surat padaku. Aku takut nak baca surat ni sebab itu privacy Ian tetapi Ian berkeras. Aku pun buka surat tersebut. Surat itu merupakan surat Shaqeer pada Ian. tulisan Shaqeer ni pun buruk gila. I guess most of us doctors don't have much time to write nicely readable words.
Slowly I try to read it.
Ian yang aku sayang,
Pertama, izinkan aku mohon maaf padamu kerana luka yang telah aku berikan padamu. Aku tahu maaf aku sekarang akan menyembuhkan secebis daripada luka yang besar. Aku sedar bahawa maaf aku ini tidak berguna apabila kesalahan yang aku lakukan ini kesalahan yang tidak boleh dimaafkan. Tapi tidaklah bermakna aku ingin berdiam diri seperti tidak kisah walaupun sedikit dengan apa yang telah aku lakukan serta kepahitan yang telah aku tanamkan dalam dirimu.
Tidak ramai orang mampu hidup apabila di curangi. Tidak ramai juga orang yang mampu meletakkan semuanya dibelakang dan menghidupkan kembali hubungan yang penuh masalah. Tidak ramai juga yang mampu, sekali lagi, mencari kebahagian dengan pasangan yang telah menghancurkan kepercayaan yang pernah dibina. Aku faham sepenuhnya. Luka yang aku telah toreh di hatimu memerlukan masa untuk sembuh dan ianya boleh sembuh sekiranya aku memberikan ruang untuk mu untuk melakukannya.
Perhubungan kita ini sudah berada di persimpangan jalan. Tetapi aku tahu keputusan untuk pergi kemana bukanlah lagi keputusan untuk aku laksanakan. Kerana hak aku telah dipadam apabila aku curang dibelakangmu. If you feel that you can no longer find it in your heart to love me the way you used to do, I will accept your decision, although it will be with a ton of regret and sadness. Because deep in my heart, I still love you and wish fervently for a chance for our relationship to bloom once again.
Tetapi pada diriku, apa yang penting ialah kebahagian dan kegembiraan engkau. Kalau sudah tidak rasa cinta, percaya dan selamat dalam perhubungan dan ingin bergerak ikut haluan masing-masing, aku takkan menghalang engkau. Sekali lagi, aku betul-betul minta maaf dengan apa yang aku dah buat dulu. Apa pun keputusan kau bermula kau baca surat ini, aku cuma inginkan engkau bahagia and for the pain in your heart to go away. And hopefully, it will, one day, very soon.
Thinking of you,
Shaqeer.
"Macam mana kau boleh ada surat ni?" soal aku hairan. Kerana, Shaqeer sekarang masih berada di unit rawatan rapi (ICU) disebabkan motor vehicle accident. Dia ada head injury and also closed fracture at midshaft of right femur. Jadi, dia bukannya sedar pun.
"Umie yang bagi. Aku dapat tahu diorang berdua ni accident bila Umie call aku untuk datang hospital. Aku pergi tanpa tahu apa-apa. bila aku dapat tahu, aku tak percaya. Lepastu dia bagi surat ni." jawabnya teresak-esak. Aku hulurkan tisu.
"Kau okay tak ni?"
"Aku cuma nak Shaqeer sembuh." Bertambah lagi airmata Ian.
"Kalau dia dah sedar and sembuh, apa kau nak buat seterusnya?"
"Aku nak Shaqeer balik." Jawabnya perlahan.
"Gosh Ian! stop it already. He doesn't deserve you la!" bengang aku.
"Aku sayang dia, Qis..."
"Yes you love him and he loves you but the point is he doesn't APPRECIATE you and your love towards him. Its totally clear cut. For me, I think Shaqeer is guy yang not speak of his mind. Kadang-kadang aku tak faham dia tu. Tapi aku rasa dia tu:
1) He is straight tapi he is playing with your heart.
2) He is bisexual and that's why dia kahwin
3) He loves you but accidentally fell in love with his wife
Dia tak layak nak menerima cinta you lagi." tegas aku
"Aku tak sure la dia number berapa sekarang. and then, Umie bole cakap kat aku sorry sebab kahwin dengan Shaqeer. Alasannya, Shaqeer masih sayangkan aku dan dia rasa belum bahagia dengan Shaqeer. And dia tak bagi aku jumpa Shaqeer langsung tadi dan selama-lamanya sebab dia nak tunjuk yang dia tu perfect wife untuk Shaqeer." Terang Ian lagi. Patutlah dia sedih sangat sebab tak dapat ziarah Shaqeer. Kalau aku pun, sedih bila di layan macam ni.
"Aku faham kalau kau sedih sebab tu. Aku rasa macam dia tak nak you muncul lagi dalam hidup Shaqeer. Dia dah tak kesah dah your past with him. As long as Shaqeer loves her back. Dia cakap sorry tu as if she did something wrong."
Ian mengangguk. Pelayan datang mengambil segala pinggan yang kami dah makan. sambil tu aku menambah order air. Macam lama lagi je perbualan ni.
"Umie salahkan aku apabila Shaqeer terlibat dalam kemalangan." Cerita Ian.
"Why you?!"
"Sebab album gambar. They fought really hard about that album." Tambah Ian. kemudian, Ian cerita lagi tentang pergaduhan mereka dan pada aku tak perlu blame Ian for everything. Apa yang dah berlaku, telah pun berlaku.
"Aku kecewa dengan abang Sabri sebenarnya." Ian bersuara tiba-tiba.
"You what?"
"Yup. Few days ago dia ajak aku keluar makan kat mall. Aku pun excitedlah sangat-sangat. Lepas tu, aku datang ke tempat dia suruh. Tiba-tiba, ada seorang wanita dan budak kecik perempuan datang kat dia. Bermesra-mesra aku tengok. Entah kenapa, aku jadi kecewa. Aku ingat dia masih single. Tak pun duda. Rupanya masih terikat." Ujar Ian lagi.
"Aku pernah dengar juga dia tu duda. Tapi aku tak tahu la yang lain-lain. Jadi, kau suka dia ke sebenarnya?" teka aku.
"Haah. aku suka dia. Dah lama aku pendam rasa suka aku dengan dia. Aku rasa tenang dan bahagia bila dia ambil berat tentang diri aku. even small things kot. Which I didn't expect its really good when people care about small and simple things."
"Kau makan sekali tak dengan dia haritu?"
"Aku lari. Aku tak mahu. Dia call pun aku tak angkat. Aku tak nak dipermainkan."
"Ian, sabar kay. Aku tak tahu sekarang ni waktu yang tough buat kau. aku ada kat sini. Aku akan temankan kau." kata aku untuk menenangkan Ian.
To be continued MSP FINAL V...
thanks guys for reading and click VOTE too if u like.
the last part i will upload by the end of this week bcoz i got classes.
how would you think of the ending?
YOU ARE READING
My Sweaty Palms
RomanceSemanis gula sepahit peria dalam perjalanan menghabiskan pengajian untuk bergelar seorang Doktor. Sukar bagi Shaqeer ingin meluahkan rasa cintanya pada Ian (Sufian). Dia sangat sayangkan Ian tapi dirinya tidak sempurnya untuk hidup bersama-sama deng...