Alfa

34 3 1
                                    

Vrátili sa asi o hodinu neskôr ako ich vlčí priatelia a Shadow vedela že je zle. Všetci vlci si posadali k Vysokej skale ako bolo zvykom a Shadow ako posledná alfa na ňu vyskočila. Bol tam aj jej dedko Hun spolu s ďalšími betami. Nol si ako vždy sadol vedľa svojho brata Kemžiho a vypočul si alfu.

"Porazili sme ich, už nás nemôžu napadnúť. Všetkých nebezpečných sme zabili a mladé vlky sme priniesli do tábora. Sme tu všetci?" opýtala sa Shadow a otočila sa na svojho dedka. On len pokrútil hlavou na znak súhlasu a Shadow sa opäť otočila ku svorke. "Musím vám oznámiť že náš vodca bol zabitý alfa vlčicou našej znepriatelenej svorky." ako to povedala všetci vlci sa začali znepokojúco rozprávať a keď Shadow konečne upútala ich pozornosť mohli venovať chvíľu ticha svojmu vodcovi. Shadow nevedela čo má ďalej povedať tak strašne ju bolelo myslieť na svojho otca. Nevedela kde má hľadať útechu a tak očami behala po okolitých vlkov až jej pohľad narazil na Nola. Ten jej signálom naznačil nech sa upokojí sa trocha sa pousmial aby jej bolo lepšie. "Niekto musí vyraziť po prúde rieky a nájsť telo nášho mŕtveho vodcu." povedala Shadow a prezerala si vlkov. "Holly, Any a Hun. Vy pôjdete a nájdete ho, keď tak urobíte pôjdete tam kde sa pochovávajú naši vlci a zavyjete. Ja potom prídem za vami a spoločne ho pochováme." povedala Shadow a Holly, Any a Hun pokorne zohli hlavu dole. Malo to znamenať súhlas a vďaku za takú poctu. "Máte nejaké otázky?" opýtala sa Shadow a za ňou sa ozval hlas starej bety. Bol to už veľmi starý vlk, asi ako jej dedko. Mal ziazvený kožuch ale stále mal sily na bojovanie.

"Áno, ste teraz alfa a máte sa stať novou vodkyňou. Kedy vymenujete nového vodcu?"

"Nový vodca...toho vymenujem počas hľadania môjho otca nech ostane viac času na ostatné veci." povedala Shadow a mrkla na toho ziazveného vlka. Hun, Holly a Any odišli a Shadow znova pokračovala vo svojej reči. "Novým vodcom bude Nol! Je to statočný a múdry vlk a veľa-krát nás zachránil. Zabil vodcu svorky Razov a tým našu svorku zachránil a navyše má o mnoho viac skúseností ako iný vlci v jeho veku." povedala Shadow a usmiala sa na Nola.

"Ale Nol nie je právoplatným členom svorky a zákon zakazuje aby sa niečo také to stalo." povedal ziazvený vlk a prebehol pohľadom na svorku aby aj ostatný uznali že má pravdu. "A ty vodkyňa by si mala dobre poznať pravidlá, či nie?"

"Nol už je dávno právoplatným členom svorky Lúnovcov a áno ja dobre poznám pravidlá, len neviem či ty priateľu pretože jeden z našich zákonov hovorí že ak je vlk, ktorý ešte nedokončil výcvik presunutý do inej svorky má právo byť jej právoplatným členom a to nezávisí od jeho minulosti. Pretože ak tento vlk vsúpi do novej svorky môže vykonávať rovnaké veci ako ostatný vrátane toho že sa môže stať vyššie postaveným vlkom ak mu alfy dovolia. A pretože ja som jediná alfa v tejto svorke a dovoľujem Nolovi že sa môže stať novým vodcom tak s tým nikto žiaden problém mať nemôže." tento argument každého vlka vo svorke ohromil a najmä Nola a ziazvený vlk musel uznať že sa mýlil.

"To si sa musela učiť? Nezávidím." povedal potichu Nol.

"Správne nezáviď pretože teba to čaká tiež, si nová alfa, vodca svorky a ako alfa sa musíš naučiť pár zákonov." odpovedala mu Shadow a potichu sa zasmiala a potom dodala: "Ale neboj, ja ti pomôžem." Po tejto udalosti sa z Nola stala nová alfa a ako Shadow povedala musel sa naučiť všetky zákony, podľa ktorých alfy rozhodujú o osude svorky. Ešte v ten večer započula Shadow zavytie vyslancov, ktorý mali nájsť telo jej otca. Okamžite ako to započula sa rozbehla ta kde sa pochovávajú mŕtvy. Došla k vyprahnutej krajine, stromy na nej nerástli tak ako kry, malá zakrpatená tráva bola väčšinu roka žlto-hnedá a obloha tmavo-modrá až šedá. Veľké šedé mraky zakryli oblohu a slnko na nej, ktoré príjemne hrialo kužuchy obyvateľov tejto nehostinej krajiny. Hun, Holly a Any sedeli ponad telu mŕtveho Fanga a ticho čakali na Shadow a keď ju zbadali Any sa veselo za ňou rozbehol a pozdravil ju. Ona mu pozdrav opätovala a zároveň pozdravila aj ostatných, potom si ľahla k telu svojho otca a ticho za ním smútila. Hun zatiaľ s Anym vykopali veľkú a hlbokú jamu a Fangove telo s pomocou Shadow do nej uložili a jamu potom zahrabali. Holly medzi tým ulovil zajaca a keď sa jama zahrabávala zajaca do nej hodil aby Fang mohol jesť a nehladoval kým si medzi hviezdami nenájde potravu a svoju rodinu. "Teraz je už s matkou." potichu povedala Shadow a ďalej smútila za svojim otcom. Potom bez slova odišli a nikto z nich sa neopovážil prehovoriť dokým nedošli do tábora. Shadow potom znova zasadla na Vysokú skalu a prehovorila po boku svojho partnera: "Náš starý vodca, a môj otec už leží a odpočíva na hviezdach. Ako nová vodkyňa mám nové úlohy a jednou z nich je aj vymenovanie dnešnej nočnej stráže a tak isto aj dennej. Dnes v noci budú pri severnom vchode strážiť Winn a Hor..." ako to povedala zahľadela sa na starého zjazveného vlka a potom prešla pohľadom po svorke až narazila na druhého vlka. Mal čierno-bielu srsť a priam krvavo červené oči. Oni prikývli že rozumejú a Shadow pokračovala vo svojej reči: "Počas dňa vezme hliadku na tomto mieste Zen a Johr, v noci budú pri južnom vchode strážiť Suri a Por a cez deň to bude zasa... Chiprron a Xixi." povedala a zahľadela sa na štyroch vlkov, ktorý sedeli hneď vedľa seba. "Hun so svojimi učňami by mohli strážiť cez deň hranice na juhu a západe a ostatné svetové strany si zoberú na starosť Kemži a Čil." mladý vlk, ktorý bol bratom vyhnanca len sebaisto prikývol a pozrel sa na Kemžiho ale ten len odvrátil zrak a zahľadel sa niekde inam aby nemusel vidieť pohľad hnedého natešeného vlka. Po tom sa schôdza u Vysokej skaly skončila a všetci sa rozišli a vybrali sa do svojich úkrytov, až na Winna, Hora, Suri a Pora, ktorý mal v ten deň hliadku. Nol sa už vybral zoskočiť z Vysokej skaly ale Shadow ho jemne schytila za šiju a povedala: "Kamže kamže? Si teraz alfa a to znamená že budeš spať so mnou v jaskyni, zabudol si?"

"Ale kdeže. Vieš to bolo zo zvyku." odpovedal jej Nol a spolu so Shadow vykročil do jaskyne kde si ľahli vedľa seba a poddali sa snom.

" odpovedal jej Nol a spolu so Shadow vykročil do jaskyne kde si ľahli vedľa seba a poddali sa snom

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
OSUDWhere stories live. Discover now