Sengal 29

3.3K 125 6
                                    




           

Veen's POV

Aku bergegas pulang setelah mendapat panggilan dari Nazmi. Serabutlah! Life aku yang dulunya simple terus menjadi complicated. Nazmi kata ada orang datang nak meminang aku. Orang tu adalah family Aus.

"Tapi dia meminang kau untuk Adam"

Shit! Apa lagi yang Adam rancangkan ni?! Aku kena buat sesuatu. Aku tahu, master mind mesti Qaseh. Betul kata Nazmi, entahkah aku mati nanti, kubur aku pun sanggup digalinya. Aku kena buat sesuatu. Dulu aku tak kisah kalau hal ini hanya melibatkan aku sahaja. Sekarang, aku dah berdua. Aku bakal ada anak. Aku tak nak anak aku pula tanggung nasib yang sama.

_______________________________

Aus' POV

Aku termenung di dalam pejabat. Nazmi baru sahaja call aku. Damn! Apa lagi yang Adam rancangkan ni?! Aku tak boleh biarkan semua ni terjadi. Mahveen tak boleh jatuh ke tangan Adam. Even, ke tangan orang lain pun tak boleh. Aku tak akan lepaskan Mahveen. Dia aku punya! Aku tak boleh berdiam diri macam ni. Aku kena rampas semula Mahveen. Aku kena curi semula hati dia. Apa yang pasti, aku tak akan biarkan anak aku berbin atau bintikan orang lain. I'll take what is belong to me.

________________________________

Veen's POV

"Kenapa kau ni bodoh sangat? Kau pergi pesan dengan emak dan abah, setuju aja kalau ada orang nak meminang kau. Nasib baik aku ada balik. Aku ingatkan untuk Aus tapi Adam. Siapa Adam tu? Kenapa dia pula yang nak kahwin dengan kau?" tanya Nazmi.

Aku hanya diam.

"Aus cakap, dia ajak kau kahwin tapi kau tak nak. Belajar bertingkat-tingkat, lembap pun bertingkat! Kau tunggu perut kau dah nampak baru kau terhegeh nak kahwin? Aku dah cakap, selagi kau tak buat sesuatu, hidup kau akan terus macam ni. Aku tak tahu sama ada kau ni terlalu baik atau bebal. Tengoklah sekarang ni? Kau juga yang kena pijak. Dah terang-terang orang buat jahat dekat kau, tapi kau? Apa kau buat? Lari dari masalah. Ha, inilah yang jadi. Kau dah besar Veen. Life kau dah tak sesimple dulu. Kau dah tak boleh chill bila orang dengki dengan kau.."

"Enough Nazmi. Dan kau pun kena stop dari masuk campur hal aku. Jangan nak serabutkan aku lagi. Aku tahu apa yang aku buat. Benda ni tak akan jadi kalau tak ada orang ke tiga," kataku.

"Kau seorang aja Veen. Aku sebagai abang, aku nak tolong kau," katanya.

"Aku tak minta dan aku tak nak! Thanks Nazmi sebab nak membantu tetapi aku tak nak. Kali ni, aku akan bertindak. So, back off. Jangan tolong bila aku tak minta. Ya, cuma kau aja back up yang aku ada. Lepas ni, aku sendiri yang akan minta kau tolong aku. Satu aja aku nak ingatkan. Pastikan kau mampu nak tolong aku lepas ni," kataku sambil tersenyum sinis.

Aku akan buat sesuatu sebelum perut aku membesar. Sebelum segala kerja susah untuk aku lakukan. Aku janji, aku akan buat sesuatu. Aku janji, aku akan jadi Mahveen yang baharu. Aku janji, lepas ni tak akan ada yang ganggu hidup aku. Mungkin betul, sebelum ni aku terllau chill. Aku terlalu baik. Tapi tidak kali ni. Aku tak akan biarkan orang pijak kepala aku. Aku tak akan biarkan diri aku termakan dengan tipu muslihat orang. Kau tunggu Qaseh, kau tunggu Adam. Aku tak kisah dah siapa kau orang berdua. Kali ni aku pula yang akan hancurkan hidup kau orang. Then, aku akan hantar kau orang sejauh mungkin. Kalau dunia ni ada penghujung, memang aku akan hantar kau orang ke sana. Huh! Aku akan dapatkan apa yang aku nak dan aku akan hapuskan apa yang aku tak nak.

Aku akan kembali jadi Mahveen yang seksi macam dulu. Tapi aku akan lebih bitch dari sebelum ni. Extra bitch.














#vote me!

#PewrrleyssVOTE

Merah bukan nakalWhere stories live. Discover now