Sengal 49

3.3K 92 0
                                    




           

Rizqi's POV

Aku membuka pintu bilik. Kelihatan Mahveen sedang duduk bersilang kaki sambil mengerintingkan rambutnya. Dia bergaun merah dan tersangat singkat menampakkan pehanya yang putih gebu. Pantas aku menutup pintu kembali. Gulp! Betulkah apa yang aku nampak?

"Rizqi," dia meleretkan panggilannya.

"Aduhhhhh... Janganlah macam ni. Aku tak kuat," gumamku.

Aku kuatkan juga semangat dengan melangkah masuk.

"Abang dah balik?" katanya sambil mendekati aku.

"Apa? Abang dengar macam sayang panggil.."

"Iya, Veen panggil abang. Abang," bisiknya di telinga aku.

Dia menjengket bagi menyamakan paras diri kami. Jarinya bermain-main di dadaku. Harap-harap dia tak dengar debaran aku.

"Kenapa pakai macam ni?" tanyaku.

"Panas," katanya walaupun ketika ini aircond dipasang dengan agak kuat.

Dia cuba menarik bajunya ke atas. Erti kata lain, dia cuba buka baju!!

"Wow! Wow! Jangan!" aku mula gelabah.

Aku merendahkan sedikit tubuh supaya dapat mencapai tangannya untuk menghentikan tindakkan dia. Tanpa sedar, level wajah kami adalah sama. Mata Mahveen menikam mataku. Dia mencium daguku. Pantas aku terundur sedikit.

"Apa tu?" kataku melalut.

Terkejut punya pasal sampai tersalah tanya.

"Salah aim," katanya.

Aku pantas melangkah ke almari. Mencari baju untuk ditukar. Terasa Mahveen datang mendekat. Fuh! Sabar Rizqi. Jangan berdebar.

"Abang, cantik tak baju yang Veen pakai ni?" soalnya.

Dia berdiri di hadapan aku.

"Suka sangat warna merah. Warna nakal," komenku.

"Aduh, abang tolong tengokkan ni. Rambut tersekat dekat baju," katanya.

Aku menyelak rambutnya di bahu, ke belakang. Aku memandang ke belakang bahunya. Tak ada pula rambutnya tersangkut.

"Merah bukan nakal. Merah tu seksilah, sayang," desisnya di telinga aku.

Aku memandang matanya. Aku memegang belakang kepalanya. Pipinya kukucup. Mata bundarnya masih memandang aku. Aku menarik tangannya supaya memeluk leherku.

"Jump," bisikku.

Dia melonjak lalu aku menyambutnya. Kakinya dililitkan di pinggangku. Kedua-dua tapak tangannya memegang pipiku.

"Abang pun cintakan sayang," kataku sebelum bibirnya mengucup bibirku.

Dia tersenyum dalam kucupan kami. Yeah. Malam ni akanmenjadi malam yang panas.

Merah bukan nakalWhere stories live. Discover now