SENGAL Part 36

3.2K 108 2
                                    




           

Veen's POV

Aku tersedar dari tidur apabila terasa dadaku memberat. Aku lihat, Aus merebahkan kepalanya di dadaku. Tubuhnya terasa sejuk. Satu perkara yang aku tahu pasal Aus, dia tak tahan sejuk. Tangan aku menarik selimut sehingga ke bahunya. Perlahan-lahan aku menolak kepala Aus ke bantal. Tanganku mencapai phone. 3:00 am. Aku tak boleh tidur kembali.

Aku memandang Aus yang sedang tidur. Entah kenapa aku terlalu mempertahankan ego aku. Telingaku terdengar notification dari phone Aus. Aus sedikit pun tidak terganggu tidurnya. Aku ambil phone dia. Perempuan mana pula ni yang chat dia?!! Tengah pagi pula tu!

Aku membuka chat Aus. Aku scroll ke bawah. Ramai juga perempuan yang chat dia. Okay, aku hampir berdekah. Dia bluetick aja?

"Sayang?" tegur Aus.

Aku terkaku. Alamak! Habislah aku kena marah sebab main phone dia.

"Kad kahwin kita, abang dah edarkan," katanya.

Aku tergelak. Mengigau pula dia.

"Kita dah kahwin dah. Buat apa nak edarkan lagi," kataku.

Aku meletak kembali phone Aus.

"Dahlah, tidur," kataku.

Aku menarik selimut ke bahu Aus. Aus memeluk aku. Jarinya bermain dengan cincin perkahwinan kami di jari manisku.

_____________________________

Veen's POV

Kami dalam perjalanan pulang ke rumah Aus. Okay, Aus kata rumah 'kita'. Aku selalu percaya, hanya dengan sedikit kebaikkan, Tuhan pasti akan merahmati hambanya. Asalkan kebaikan tu dilakukan dengan keikhlasan. Agaknya, disebabkan itulah, mama Aus boleh terima aku. Aku tak sangka. Perkahwinan yang di rancang tak sampai sebulan berjalan dengan jayanya. Rasa macam main pondok-pondok.

"Sayang, menung apa tu?" tanya Aus yang sedang memandu.

"Tak ada apa," kataku.

"Sayang.. Ermm... Ada terfikir tak kita nak honeymoon dekat mana?" tanya Aus.

Aku memandang Aus.

"Buat apa? Tak payahlah. Membazir aja," kataku.

Aus membuat wajah marah.

"Alah, yang dekat-dekat pun boleh," katanya.

"Rumah kita," kataku.

Aku dengar Aus berdecit.

"Tak best betullah dia ni," gumam Aus.

Menyengat telinga aku dengarnya.

"Nak best, kahwinlah dengan perempuan lain," marahku.

"Mana boleh!" marah Aus.

Aku memandang Aus.

"Apa yang tak boleh? Kau ada 3 lagi kosong. Lebih dari tu pun kau mampu," kataku.

"Bagi bidadari pun abang tak naklah. Abang nak sayang je," katanya.

Amboi! Bukan main lagi pepatah dia.

__________________________

Veen's POV

Aku meletak beg pakaian di depan pintu.

"Oh mak kau sayang!" latahku apabila bahuku dilanggar secara sengaja.

Aku memandang Aus yang sedang melangkah masuk.

"Kau sengajakan?!" marahku.

Aus berpaling memandang aku. Wajahnya masih lagi masam. Dia menjeling aku lalu terus berlalu ke dalam rumah. What?!!! Dia jeling aku ke? Guys! Dia jeling aku! Nasib baik dah jadi suami aku. Kalau tidak memang dah kena settle dah. Kalau dia jeling lagi, memang aku, waa chaaa!!

Merah bukan nakalWhere stories live. Discover now