Bab 8

133 12 1
                                    

Debu memenuhi ruang pandangan Max. Matanya pedih akibat dimasuki debu tanah. Anak matanya masih liar memerhati keadaan sekiling.
"Gebbukk!"
Satu sepakan deras menghinggap belakangnya. Max berganjak beberapa langkah. Dia masih berdiri gah.
" Gebbukk!"
Sepakan deras menghinggap dadanya pula. Max terpelanting ke belakang namun sebelum mencium tanah reflek tangannya lebih laju menahan badannya dari jatuh sepenuhnya.
" HAHAHAHA! Kau ingat kami nak blah macamtu ja? HAHAHA BODOH!"
suara Mog kedengaran di sebalik debu. Nafas Max naik turun. Matanya masih liar mencari arah suara tersebut. Debu masih tidak menunjukkan tanda-tanda ia semakin hilang
Belum sempat Max bertindak berpuluh biji batu yang sederhana besar saiznya terbang entah dari mana menghinggap badannya seperti peluru yang deras. Max menutup mukanya menggunakan kedua tangannya yang disilang.
"Senang ja nak setel budak ni HAHAHA. Tak ada siapa yang boleh serang benda yang dia tak nampak" suara bender tanah tadi pula kedengaran.
Max tersenyum sinis.
"Thanks bagi idea!" Max menjerit. Dia kemudian mengfokuskan kuasa dayanya ke kedua-dua tapak kakinya. Max kemudian melompat sekuat hatil"
"Force Hop!"
Dia kemudian melompat terbang tinggi keudara.  Lebih kurang 50 meter tinggi lompatannya.  Penglihatannya kini kembali
"Hehe" Dia tergelak sendiri apabila melihat dua orang tadi yang sedang bersembunyi di dalam debu tadi atas.
"Target locked" Max berbisik sendiri.
Dari atas udara dia menjatuhkan badannya ke arah target pertamanya, si Bender tanah.
Max menjunam laju ke bumi. Penumbuk tangan kanan sudah digenggam erat. Daya yang agak kuat difokuskan di situ.
"Boommm!" Bunyi deras kedengaran. Debu tadi serta merta hilang. Mog terkebil-kebil apabila debu yang dia sedang bersembunyi tadi hilang. Rakannya si bender tanah sudah tidak meyederkan diri. Kaki kanan Max memijak kepala si bender tadi. Max tersenyum dengan pandangan yang sangat berbahaya kearah Mog.
Mog terkaku. Pandangan Max sudah cukup menghentikan segala gerak badannya. Mog tidak pernah jumpa mana- mana mangsa mereka yang  sekuat ini. Ini kali pertama mereka gagal dalam menumpaskan mangsa mereka. Tangannya terketar. Dia sudah hilang akal. Max masih disitu tidak bergerak. Max kelihatan seperti haiwan liar yang masih belum puas memburu magsa. Anak matanya bersinar-sinar sedia untuk beraksi lagi. Melawan balik adalah jalan yang bodoh. Mog terfikir sendirian. Dia mengambil keputusan untuk menyerah kepada nasib.

RexWhere stories live. Discover now