Bab 19

85 10 0
                                    

"HAHAHAHA!" 

Grov ketawa sambil berjalan kearah Max yang sedang terbaring. 

"10 tahun lagi sekalipun belum tentu kau boleh bersemuka dengan aku la budak"

Grov meletakkan kakinya diatas belakang badan Max. 

' uhuk, uhuk,' 

Max terbatuk-batuk. 

"aku agak kagum kau masih belum pengsan walaupun kena teruk macamtu, tapi kau masih budak. HAHAHA" 

Grov memijak pula kepala Max.

"Oi lama lagi ka kau nak berlakon tu takguna!"

Satu suara dari belakang tiba-tiba berbunyi.

Grov terkejut lalu terus mengambil posisi sedia untuk bertempur.

Kelihatan Rex sedang duduk diatas dahan pokok sambil bersandar.

Grov agak tekejut.

"oi kau lari dari Mulgogi ka budak!"

Grov bertanya kepada Rex

"takdalah. aku dah bakar ikan tu rangup."

Rex tersenyum sinis.

" sial siapa budak ni"

Bisik Grov dalam hati

"takpa biar aku setelkan kau"

belum sempat Grov menyerang Rex, tiba-tibanya lehernya dicengkam kuat.

"kau lawan aku bukan dia!" 

kedua-dua kaki Grov terangkat dari tanah.

Max mencengkam dan mengangkat Grov tinggi.

Grov mula meronta-ronta. Dia salah sangka. Dia fikir Max telah disudahnya.

Max kemudian membaling Grov yang kemudiannya melambung merempuh pokok.

Grov yang merempuh pokok itu masih terpinga-pinga. Dia nampak Max dari jauh berlari kearahnya. 

" Wood Shield"

Satu lingkaran pokok menutupi Grov seperti sebuah pertahanan.

"Oi kau ingat selamat ka buat camtu. Aku kena pon melambung"

Rex menjerit kearah Grov.

Max berlari laju kearah Grov yang sudah ditutupi oleh pokok-pokok.

Max menarik nafas dalam sambil melompat dan menggenggam penumbuknya.

"Full Impact"

Max melepaskan tumbukannya. Pokok-pokok yang bertindak sebagai pelindung kepada Grov hancur berkecai lalu menghantar Grov jauh ke udara. Bunyi Grov jatuh kedalam air jauh kedengaran. Kemungkinan dia cedera parah atau sudah mati.

"lambatnya kau" Rex tetiba mencelah.

"hahah aku saja ja" Dada Max naik turun. Nafasnya tercungap-cungap. Mungkin penat dari mengfokuskan tenaga yang sangat banyak tadi.

" aku kena banyak latih lagi kuasa aku ni." kata Max.

"Ya bro. dengan berlatih la kita menjadi semakin kuat. kau sekarang pon dah kuat tapi tak boleh fight aku lagi la" Rex berseloroh.

Max memandang kearah Rex sambil mengangkat keningnya

"Kau nak 1 vs 1 ke?" Max melihat kearah rakannya itu.

"HAHHAHAH takdalah takdalah hahaha" Rex ketawa lalu turut diikuti Max.

Max dan Rex pernah bertarung satu ketika dulu. Pertarungan mereka tersebut berlanjutan sehingga 3 hari tanpa henti. akhirnya terpaksa berhenti tanpa pemenang. Malah bukit yang menjadi arena pertarungan mereka turut menjadi cacat cela serta hancur dan pelbagai kemusnahan dasyat. 

Ada masyarakat percaya ianya hasil perbuatan haiwan purba yang terjaga dari tidur padahal sebenarnya ia merupakan hasil perbuatan dua sekawan ini.



RexWhere stories live. Discover now