Lázár Bence emlékére

1.2K 22 0
                                    

Bence...

Ez így nagyon nincs rendben... 26 évesen meghalni...

Emlékszem arra a meccsre, amikor bemutatkoztál a felnőttek között. A Kaposvárral játszottunk itthon, reménytelen játékkal. Aztán beálltál. Először csak legyintettünk mi, kevésbé tájékozottak. Mit akarnak egy ilyen fiatal gyerekkel? De Te megmutattad. Bejöttél, és a te két góloddal fordítottunk. 3-2 lett. Ígéret voltál, nagy tehetség, akinek élvezet volt nézni a játékát. Azt gondoltuk, ez a srác egy jó tíz évig meghatározó lesz majd nálunk. Hogy egy új lila legenda született. Sajnos nem így lett. Egy kupát nyertünk közösen, majd útjaink szétváltak. A karriered nem úgy alakult, ahogy kellett volna, nem tudtál igazán kibontakozni, igazán nagyot alkotni. A sérülések nem engedték, a tested nem engedte.

Nyíregyházán ugyan még megpróbáltad, de nem  ment. Majd jött a következő nagy meccs, életed nagy meccse. A leukémia. Hallottuk a szót, és beleborzongtunk. Leukémia. 23 évesen abba kellett hagynod a focit, hogy megvívj egy sokkal fontosabb meccset. Életed meccsét. És megvívtad. És győztél. A pályára már nem térhettél vissza, de a tévében sokat láthattunk szakértőként. Örültünk a győzelmednek. Drukkoltunk a jövődnek, a terveidnek.

Aztán tegnap jött a hír. Bencének vér kell. Akkor még nem gondoltuk, hogy ekkora a baj. Csak azt, hogy a démon visszatért, és Neked újra meg kell küzdened vele. Az Újpest-család egy emberként fogott össze. Véradást szerveztünk, Neked. Aztán jött a hír. A betegség győzött. Te elmentél.Lázár Bence. Élt 26 évet.

Nyugodj békében!

„Az égi futballpályán már melegítettek a csapatok. A nagyok játszottak az ifivel – ahogy ők mondták. Az egyik csapatban a magyar foci nagy legendái melegítettek. Puskás Öcsi épp egy tréfát mesélt, Szusza Feri tizenhatról lődözte kapásból a gólokat, Bene a kapu elé érkezést gyakorolta. Albert Flóri a kezdőkörben állt már, derékre tett kézzel, a kezdést várva.  Gyere már Zolika – kiáltott oda a kispadon ülő Vargának, aki szórakozottan, arcán széles mosollyal dekázott egy teniszlabdával. Az edző, Sebes Guszti bácsi nyugodt arccal figyelte a legendáit.

A másik oldalon, az ifi csapatban is melegítettek már a fiúk. Kovács Gabi, a RAFC legendája beadott még egy szögletet (apja a lelátóról büszke mosollyal figyelte őt), Dárdai Balázs és Bánka Kristóf egymással versenyezve erőteljesen melegítettek. A kapuban most Rakaczki Bence kezdett, Fülöp Marci melegítette őt. Ez az kicsi, jó lesz ez! – kiáltotta neki egy szép vetődés után. Gyerünk gyerekek! – hangzott a biztatás a csapatkapitánytól, Fehér Mikitől. Ő is már a kezdőkörben állt, arcán angyali mosollyal figyelte társait, miután az előbb kezet fogott a Császárral.

Ekkor egy sípszó hallatszott. A játékosok felkapták a fejüket és megálltak egy pillanatra. Ismerték ezt a sípszót, ezt a semmibe belehasító fémes hangot. Most nem a meccs kezdetét jelezte. Most valaminek a végét jelentette. A játékoskijáróban megjelent egy alak, egy fiatal férfi sziluettje rajzolódott ki lassan az épületből kivezető folyosó félhomályából. Ahogy közelebb jött, egyre többen ismerték fel. Bence az. Lázár Bence. Sokszor látták a klubházban levő tévéken, amikor figyelték az utódok, a lentiek meccseit. Kedvelték a játékát, még az igen kritikus nagy öregek is – látták benne az egyéniséget, a stílust. Őszintén sajnálták, amikor abba kellett hagynia.

Bence lassan átsétált a futópályán, majd kissé tanácstalanul megállt a pálya szélén. Kezében egy Újpest-mez volt, de a játékhoz még nem volt átöltözve. Rakaczki Bence, a kapus lassan kikocogott hozzá. Ő tudta miről van szó – Ő is átélte ugyanazt, amit Ő. Átölelte, majd annyit mondott: gyere, játsszunk egyet. Bence felvette mezét, és bekocogott a gyepre. Újra focizhat – gondolta. Végtelen boldogság öntötte el. A szenvedések véget értek. Valami új kezdődött. A játékvezető a sípjába fújt. Kezdetét vette a mérkőzés."- I. L

Olvastam fel egy cikket, amit az internetről nyomtattam ki. Lázár Bence megemlékezésén vagyunk a Szusza Ferenc stadionban. Rengetegen gyűltünk össze. A stadiont ellepte a sok rajongó, volt csapattársak, ellenfelek, barátok egyaránt. Szörnyű volt megtudni, hogy egy fiatal tehetséges fiú elment közülünk. Mindenki nagyon szerette őt.

Viszlát Bence, reméljük szép életed lesz fenn- köszöntünk el tőle utoljára. Ő megvívott egy nagy csatát, amit sokan egyből feladtak volna. Rendkívüli focista volt.  Nyugodj Békében!!


К сожалению, это изображение не соответствует нашим правилам. Чтобы продолжить публикацию, пожалуйста, удалите изображение или загрузите другое.
Varga or Varga ( Varga Roland Fanfiction )Место, где живут истории. Откройте их для себя