de schrik van de dag.

103 2 0
                                    

We lopen zo samen verder. Na een poosje vertrouw ik het niet en zeg ik tegen de jongens " Jongens verstop je! " De jongens knikken en verstoppen zich goed. Ik verstop me ook goed en de wolf die onze vriend is geworden verstopt zich ook. Ik kijk goed om mij heen en zie dan opeens een vuurbal. Ik zie een jongen lopen en die word geraakt door de vuurbal. Hij kon wel net oprijd weg springen, maar hij is wel geraakt. Na een tijdje beweegt hij niet meer en geef ik het teken dat we nog heel even wachten. Na een tijdje komen er geen vuurballen meer en lopen we naar de jongen toe. Hij opent zijn ogen en houd zijn wapen voor zich. Ik zeg tegen shane " Shane kom hier met de medicijnen tas. " Ik krijg de tas aangereikt en ik begin met het verzorgen van de wond. De jongen houd nog steeds het wapen vast en kijkt ons door dringend aan. Als ik klaar ben zeg ik " Of je komt nu met ons mee of je blijft weg rotten. " Hij knikt en probeert op te staan. Ik help hem en ondersteun hem. Ik zeg " Oke zoek een goed verstop plekje. Zorg voor iets waardoor ik jullie kan vinden. " Ze knikken en zeggen " Wat ga jij dan doen Ayden? " Ik denk even na en zeg " Ik ga reserve zooi halen. Zorg dat jullie veilig zijn, want ik wil geen doden zien. " Ze knikken en ik ga op pad naar het midden. Ik ren een heel parkour en kom eindelijk weer bij mijn vertrouwde boom. Ik ga erin zitten en zie een briefje Ik open het en lees hem er staat in.

Ik wist dat je terug zou komen,

dus heb ik geregeld dat er nog een paar dingen extra liggen zoek het uit

en dan heb jij je spullen.

Hmm een uitdaging. Ik kijk om mij heen en zie niemand. Oke dit is mijn kans. Ik loop van de bosjes vandaan en scan de grond. Hmm heel slim mannetje ondergrondse bommen ( Ik weet heel even niet hoe dat heet. ) Ik scan de grond en zie lichtere vlakken en donkere. Wat had ik ook alweer geleerd over grond bommen. Ohw ja dat als meer en deel van de grond die kleur is dat dat dan de juiste grond is om over te lopen. Ik loop zo snel als de wind erover heen en bereik al snel het midden. Ik kijk om mij heen en zie camera's. Hmm camera's wat zou ik met die camera's doen? Hmm ik laat ze nu even rusten en ga bezig met mijn speurtocht. Ik pak tassen en stop er nog een paar pakken in. Ik pak de munitie en zwaarden en messen en prop ze ook in een tas. Ik kijk onder de kisten en vind nog een paar papieren die prop ik ook bij 1 van de tassen en ga nu opzoek naar dat ene bijzondere. Ik zie iets liggen op een grondbom. Are you kidding? Het is een blaadje? Ik kijk er snel op en zie dat het best belangrijke informatie is. Ik pak een ander papiertje en verwissel hem snel. Niks gaat af. Ik vlieg zowat over het veld en ga in mijn boom zitten. Iemand bedenkt vast en zeker het zelfde als mij, maar denkt niet na over de grondbommen. En toen baaam alles was weggevaagd. Een blaadje vloog naar mij toe en ik pak hem snel en ren terug naar de jongens. Als ik in de buurt kom van de bomen komen erop eens allerlei mensen op mij af. Ze zeggen " Jij daar wat moet je hier? " Ik zie een paar jongens en een paar meiden dus hun zijn ook een team. Ik kijk om mij heen en maak een onzichtbare afwijking naar de boom. Ik zie de jongens bang kijken en ik zeg heel droog. " Hmm Even denken wat zou ik hier toch kunnen doen? " één jongen die schreeuwt aanvallen en ik zeg snel " Ik zou het uit je hoofd laten. " Hij begint te grijnzen en ik zeg snel " Ik ben uitgekozen om iemands plek in te nemen en ik ga het niet opgeven! " Iedereen rent op mij af en ik pak snel een gun en schiet iedereen neer. Iedereen die schreeuwt van de pijn en ik zeg " Je zult het niet verwachten, maar ik ben al 5 jaar de beste spion over de hele wereld. " Ik loop naar de boom en zeg " Kom jongens we moeten hier weg. " De jongens klimmen de boom uit en ik geef snel een pak aan de nieuwe jongen. Hij trekt het snel aan en we ren lopen vlug weg. Na een poosje komen we op een veilige plek en kijk ik nog eens naar de wond. Het ziet er beter uit dat is een heel goed teken. Ik kijk om mij heen en zie dat het niet veilig is. Ik zeg snel tegen de jongens " kom op jongens we moeten een veilige plek vinden." Ze knikken en we rennen snel door. Na nog een halfuurtje gerend te hebben zien we een mooie grot bedekt met mos. Nou ik zag de grond en 1 jongen die viel er in. Ik wou ze nog waarschuwen, maar ik was een beetje te laat. We zitten gezamenlijk in die grot te eten zonder kampvuur natuurlijk, want anders zijn we er geweest. Opeens vliegt er weer zo'n stom blaadje naar binnen. Ik open het en lees fluisterend voor aan de jongens.
" beste kandidaten,
Zoals jullie weten is Ayden niet zomaar iemand, maar is het een zij.
Ik wil dat jullie haar afmaken." Ik kijk geschrokken naar de jongens en de jongens kijken geschrokken naar mij ze zeggen " Ayden we gaan je niet verraden je hebt zoveel voor ons gedaan." Ik knik en geef ze snel een knuffel. Na een poosje horen we geschreeuw " hier ergens moet ze zijn!" Iemamd anders hoor ik weer " yes ik heb het gevoel dat we der bijna hebben. Ik heb zin in die prijs." Hmm ze hebben dus een prijs geloot op mij. Slim uhum maar niet heus. Ik fluister naar de jongens " jongens als ik dit niet overleef zorg ervoor dat jullie het wel overleven. En pak een geweer met veel munitie." Ze knikken en pakken allemaal een geweer. Ik pak ook een geweer en sta op. Ik zeg " ik zie jullie snel." Ze knikken en ik loop snel weg. Ik wacht totdat de stemmen iets vervaagd zijn en stap dan de grot uit. Opeens hoor ik een stem roepen " hier is ze!" Ik kijk snel om mij heen en zie een meisje ik zeg snel en duidelijk " ik dacht dat meisjes slimmer waren dan jongens?" Ze denkt snel na en roept gelijk " ohw wacht sorry vals alarm het was een eekhoorn." Ik begin te grijnzen en loop voorzichtig naar haar toe. Hoe snel ik meiden kan laten twijfelen. Ze blijft rustig staan en kijkt om haar heen. Als ze iets ziet seint ze dat ik moet gaan bukken. Een jongen die komt naar haar toe en schreeuwt " Doe dit niet meer oke! Ik wil die prijs en ik zou hem krijgen ook! " De jongen draait om en zijn ogen kruizen de mijnen. " Kijk kijk kijk, wie hebben we daar? " Ik sta op en kijk hem aan. Oke wat ga ik nu doen. Hij pakt zijn geweer en richt hem op mij. Ik kijk snel naar mijn geweer en kijk dan weer terug. Hij ziet het en wilt schieten. Ik pak snel mijn geweer en schiet. De jongen vliegt de lucht in en ik zie het geweer de andere kant op vliegen. Ik richten op zijn pistool en die kaatste uit zijn handen. Hij schrikt en valt op de grond.

Eyes Of A Nerd Spy (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu