6 bölüm

321 56 72
                                    

"Geliyorum" dedi. Kapıyı çekip çıktılar. Samet, yirmili yaşlarında genç ve kabiliyetli oyunculardandı. Ünlü sayılmazdı, daha hayatının başındaydı. Önceden tanışıklığı olmasa da tanıdıkça sevmişti. Uzun saçlarını lastikle arkadan toplamış, kaytan bıyıkları, kirli sakalları ve tek küpesi ise ona modern bir hava katmıştı. Filmde Ali'nin oğlunu oynuyordu. İyi rol arkadaşı olduğu kadar da iyi yol arkadaşı olmuştu. Samet   Avrupa'da yaşamak isteğini zaman zaman dillendiririyor,  oturup kalkıp "belki buraya yerleşirim." diyordu.

  Davet edildikleri lokanta, kaldıkları otele yirmi dakikalık mesafedeydi. Onun için –soğuk olmasına karşın -yürüyerek gitmeyi tercih ettiler. Lokanta her zaman dışarıda yemek yemeyi seven yerlilerle dolup taşardı. Türk yemeklerinin yanısıra Avrupa yemeklerinin de sunulduğu restoranda onları güzel karşıladılar. Buraya ilk gelişleri değildi. Çekimler boyunca, vakit buldukca sık sık gelmişlerdi. Onları Ahmet Bey'in hazırlattığı masaya buyur ettiler. İşletme Ahmet Bey'e ait olsa da oğlu Ferruh Bey çalıştırıyordu. Selamlaşma faslından sonra sofraya geçtiler. Zaten gide gele akraba gibi olmuşlardı, o yüzden yemekte samimi ortam oluşmuştu. Sofrada her şey konuştular. Sohbet sohbeti  açtı. Önce filmi sordular, çekimlerin nasıl geçtiğini. Daha sonra ne zaman döneceklerini merak ettiler, siyaset üzerine bile konuştular. Hatta bir ara vatanı onlara emanet de etmeyi unutmadılar. Bazen de coşup "uzakta olduğumuza bakmayınız, vatanın her türlü arkasındayız." dediler. Ali onları anlıyordu, vatanda olup bitenden uzak kalmak kolay değildi. 

Samet'se kendi yaşıtını bulmuş, buraya nasıl yerleşe bileceğinin yollarını öğreniyordu. Ali sohbete kapılmış giden Samet'e bakıp içinden "yaşanan bunca şeyden sonra ne olur olsun cazibeni hiç kaybetmedin, be Avrupa" diye geçirdi. Vakit epey geç olmuştu Ali, 

"bize müsade, hadi Samet kalkalım" deyip ayağa kalktı. Vedalaştılar, helalleştiler. 

Restoranda müşteriler seyrelmişti, garsonlar boşalan masaları topluyorlardı. İçlerinden biri Ali'ye tanıdık geldi. Gözlerini kısıp dikkatle baktı,  oydu, evet, evet oydu, uçaktaki kız.

Yarısını kurtaran adam veya Aktör(TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin