Gempa's POV
Saya dan Fang sedang jalan beriringan selepas siap melawat Hali.Hali akan keluar hospital besok.Keadaannya sudah pulih cuma ingatan dia je yang belum pulih.
Hilang ingatan dia tahap tertinggi.
Dia ketawa terbahak-bahak bila saya bagitau yang saya punca dia hilang ingatan.
Saya sedar Fang hanya melihat saya dari tadi.Tapi saya sengaja tidak melayan dia.Takut² dia tanya pasal sebab tangan saya berdarah kalau perbualan dimulakan.
Janganlah bercakap dengan saya Fang.
"Gempa."
Aish.
"Ya?"
"Ceritalah dengan saya pasal masalah kau.Saya tahu kau ada masalah." Fang menggoncang lembut bahu saya.
Saya mengendahkan dia.
Mood saya hilanglah.
Sepatutnya bila Fang sentuh saya,saya akan jadi gembira tahap infiniti.Sekarang,tak.
Kenapa?Cara dia layan HALILINTAR kat hospital tadi.
Disuapnya makanan,dilap-lapnya mulut si baka Hali tu.Saya yang cedera parah di tangan nilah yang sepatutnya disuap!
TAK ADIL!
JAGA KAU HALI,AKU AKAN CUBA BUNUH KAU SEKALI LAGI!
Kau mangsa aku yang seterusnya. :)
"Kau tak perlu tahu,Fang." saya jawab dengan dingin,tidak memandang pun wajah Fang walau hanya sekilas.Dia mengeluh.
"Yelah..Kalau kau dah bersedia,bagitaulah saya k?" akhirnya dia mengalah pun.
Saya takkan bersedia.
Nak bagitau saya suka kau?
Nak bagitau saya anggap kau lebih daripada kawan?
YA
SAYA DAH SUKA DAN SAYANG DIA LEBIH DARIPADA KAWAN
KORANG RASA APA PANDANGAN DIA BILA SAYA BAGITAU YANG SAYA SUKA DIA??
SAYA GAY???
KENAPA FANG BUAT SAYA SUKA DEKAT DIA??
I wish I was born a girl..
Tidak sedar berjalan,akhirnya tiba pun kami di hadapan rumah saya.Fang melambai ke arah saya.Saya balas je lambaian dia walaupun saya masih tak puas hati dengan dia yang melebih-lebihkan perhatian dekat Hali.
HALIIIIII
AKU AKAN BERSEDIA DENGAN SEGALA PISAU PARANG KAPAK CHAINSAW AKU DEKAT RUMAH
KALI NI KAU AKAN BETUL² MATI,AKU JANJI DAN BERSUMPAH
Keesokan paginya
Hari Isnin.
Bencinya.
Saya kena bertugas masa perhimpunan.
Saya boleh lihat ramai manusia mengerumuni Hali dan jerit beramai-ramai.
Hali dah berubah dari sikap dinginnya kepada sikap innocent periang macam Thorn.
Dia makin menarik perhatian.
Takpe.Yang penting aku penolong ketua pengawas.
Heh.
Entah kenapa,makhluk yang sepatutnya dah arwah tu jalan ke arah saya semasa saya mengunci pintu dewan lepas perhimpunan.Saya memandangnya kosong.
"Hai,Gempa!" dia berdiri tepat di hadapan saya,senyum dan melambai-lambai tangannya walaupun jarak dia dengan saya hanyalah setapak.
YOU ARE READING
Mine(BBB Gempa)✔
FanfictionSaya mesti jadi yang terbaik. Saya mesti jadi yang paling baik. Saya mesti memiliki semua tu. Saya mesti dapatkan semua tu.. Jangan halang saya. Sebab saya tahu apa yang kepunyaan saya. Semua.. Adalah.. Milik.. Saya.. Apa yang kamu ada,adalah...