Yang Terbaik

666 64 47
                                    

Normal POV

Perlahan-lahan Gegem tarik Solar masuk ke dalam kereta Gempa yang di parking kan di hadapan rumah jiran Solar.Matanya sungguh tajam memerhati keadaan sekeliling.Walaupun keluarga Solar tidak berada di rumah,tetapi jiran sekeliling masih ada.

Dalam hatinya merungut,mengapakah Solar begitu berat?Nak patah tangan Gegem dibuatnya.Dia ibarat menarik batu lesung sebesar badan manusia.Gempa sudah menguap menunggu kehadiran Gegem dan Solar di hadapan keretanya.

Apa yang telah terjadi tadi?Sebaik saja Gegem membuat keputusan untuk menghapuskan Solar,tanpa berfikir dua kali,dia terus mengambil batu di atas lantai dan menghentakkannya pada kepala Solar.Solar terus pengsan dengan dahi yang berdarah.Gegem bernasib baik kerana keluarga Solar telah keluar ke sesuatu tempat,meninggalkan dia dan Solar berduaan di rumah.

Gegem terus menelefon Gempa menggunakan telefon Solar yang disimpan di poket.Gegem menarik nafas lega kerana Gempa terus menjawab panggilannya.Gempa tanpa pakai selipar terus memecut ke rumah Solar,meninggalkan Gemmy dan Geggy yang kebingungan di rumah.

Gempa masuk ke taman rumah Solar kerana ketidaksabarannya diuji.

"Apasal lambat sangat??"

"Kau tolonglah saya yang keberatan ni!!Kalau saya sorang je tarik mamat ni,sampai besok pun belum tentu sampai kereta kau tau tak?? " Gegem pula yang terlebih marah.Gempa mengeluh dan hanya menurut.

"Allah!!Apa ni??Manusia kah batu lesung??" Gempa ikut terkejut.

"Kan saya dah kata!!Mari tolong saya!!" kata Gegem tergesa-gesa.Dia sudah mula menarik kaki Solar tapi Gempa masih tidak berbuat apa-apa.

"Kau kenapa,Gem??"

"Kejap!Saya nak tahu." Gempa mencangkung di hadapan Solar yang berbaring tidak sedar.Tiba-tiba dia mengangkat baju Solar dan terserlah otot six packs Solar yang berketul-ketul.Anak mata Gempa membesar.

"Woahh dia ada abs rupanya patutlah~"

Gempa dibelasah teruk oleh Gegem.Lebih teruk daripada dia hantuk kepala Solar tadi.

"BODOHHH SEMPAT LAGI PERANGAI SETAN GAY KAU KELUAR!!"

"S-sorryyyy janganlah mar-" belum sempat Gempa menghabiskan ayatnya,dia diludah berkali-kali oleh Gegem.

"Woii perempuan kau kenapa!??" Gempa mengelap air liur Gegem di mukanya dengan lengan bajunya.Mukanya merah memanas.Belum pernah lagi dia diludah oleh manusia,di muka pula tu.

"Supaya SYAITAN NIRAJIM dalam badan kau keluar." Gegem terus-menerus meludah.

Gempa menyambar kolar baju Gegem lalu menarik Gegem mendekatinya."Dah,cukuplah dengan semua kemerepekan ni.Mari urus Solar ni dulu."

Gempa dan Gegem melupakan kejadian sebentar tadi dan bersatu hati untuk mengangkat Solar masuk ke dalam kereta Gempa.Nasib menyebelahi mereka.Tidak ada seorang pun yang perasan kehadiran mereka.Gempa bersorak riang namun Gegem masih kelihatan risau.

"Kenapa,Gegem?Kita dah berjaya lah!" pelik Gempa.Pandangannya fokus ke arah Gegem yang berkerut dahi.

"Kita sebenarnya tak pasti adakah orang nampak kita atau tidak.Mungkin ada orang nampak dari jauh?Dia sengaja diamkan diri supaya kita tak perasan diri dia dan bila kita dah bertolak,dia akan tengok plat nombor kereta kita dan buat laporan polis?" Gegem menutup mulut,perasaan cemas mula timbul dalam dirinya.

"Sampai ke sana kau fikir.Tapi betul juga tu.Benda tu boleh berlaku.Tapi kita fikir positif jelah." Gempa cuba menenangkan Gegem dengan memberikan senyuman kepadanya.

Mine(BBB Gempa)✔Where stories live. Discover now