Di Sebalik

790 85 34
                                    

Gempa's POV

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gempa's POV

"Hahaha."

"Hahaha."

"Hahahahaha."

"HAHAHAHAHHAHAHAHHA."

"HAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH"

"JANGAN GUNA POV AKU,SIAL."

"APA SEMUA NI!???"

"MAKKKKKKKKK"

"PAKKKKKKKKKK"

"TIDAKKKKKKKKKK"

"TAK MUNGKINNNNNN"

"AKU KATA UBAH POV NI!!!"

"UBAH CEPAT KALAU TAK AKU BUNUH SEMUA ORANG!!!"

"AKU BUNUH KORANG SEMUA!!!!!"

"ARGHHHHHHHH"

Normal POV

Gempa menumbuk TVnya sehingga pecah berantakan.Dipijak-pijak di pulas-pulas TV tu.Namun yang cedera bukan TV,tapi dia.Habis calar kedua-dua tangannya.

"K-kenapa..Apa salah..aku??Apa salah diorang??Siapa salah???SALAH SIAPA NI???" Gempa terduduk atas lantai.Badannya menggeletar.Air matanya deras sekali mengalir,lencun seluarmya akibat air mata.

"Mama dan papa..Dah tiada.HAHAHAHAHA DAH TIADA.DIORANG DAH MAMPUS HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAH,DIORANG DAH MATI AHAHHAHAHAHAHAHAHAHAH" belum sempat Gempa mengambil serpihan TV untuk mencederakan dirinya,tiba-tiba ada satu tangan menghalangnya.

"Tenang,Gempa!!"

Membuntang mata Gempa melihat Fang tiba-tiba mengenggam tangannya.Wajah Fang tampak risau sekali.Gempa menolak Fang.

"Kau buat apa kat sini,hah!??Pergi!!!" tidak dapat menahan diri,serpihan TV dihalakan ke arah Fang.Fang cemas.

"S-sabar Gempa!!Kau kena sabar!!Terima je semua ni!!" Fang mengundur beberapa langkah apabila menyedari Gempa makin mendekatinya.

"Sabar apa!??KAU TAK FAHAM HIKS HIKS PERASAAN BILA NAMPAK MAK BAPAK KAU HIKS HIKS LENYEK DIHENTAM KERETA!!KAU TAK FAHAM!!" seraya menjerit,kepala Gempa terasa semakin pening.

"Gempa..Kau lupa ke?Mak bapak saya pun baru meninggal sebulan lalu!!Hiks hiks kau tak ingat ke??Saya faham kau!!" Fang mengungkit masa lalu.Rupa-rupanya Fang juga telah kehilangan kedua-dua ibu bapanya.Gempa terkelu.Terlepas serpihan TV tu dari tangannya.

"Tapi..hiks hiks..Kemarin kami baru luang masa bersama..hiks hiks..aku dah gembira..kenapa diorang perlu pergi s-sekarang.." Gempa jatuh terkulai lemah atas lantai.Fang panik dan terus mengangkat Gempa untuk baring atas sofa.

Sementara menunggu Gempa sedar dari pengsan,Fang juga tidak henti-henti tangisannya mengenangkan ibu dan ayahnya yang meninggal disebabkan pekerja yang iri hati dan meracuni mereka.

Mine(BBB Gempa)✔Where stories live. Discover now