Harga

656 61 23
                                    

Normal POV

Gegem memegang memimpin tangan Gemmy dan Geggy semasa melintas jalan.Gemmy di kanan,Geggy di kiri.Dia pegang sungguh erat sekali.Disebabkan dua sebab.

Satu,dia takut adik-adiknya tiba-tiba melepaskan diri dan lari ke arah kereta yang bakal bergerak.

Dua,dia takut dia takkan pernah pegang tangan adik-adiknya lagi,atau melihat muka mereka.

Dia takut sangat.

Dia bersyukur adik-adiknya masih kecil dan tak faham dengan situasi yang dialami Gegem sekarang.Tentang pekerjaan Gegem,diorang mana tahu apa-apa.

Gegem berpakaian sekolah.Tapi sejurus dia mengahantar Gemmy dan Geggy ke rumah anti mereka,dia akan pakai semula pakaian seksi tu.

Semestinya dia akan bagitahu antinya yang dia telah dibeli.Dia tahu antinya tak dapat buat apa-apa selain menolong Gegem menjaga adik-adiknya.Sebab mereka hanya ada anti.Itu sahaja keluarga terdekat yang mereka ada.

Keluarga yang lain,semua dah tiada ataupun tak ambil kisah.

Gegem sedih akan nasib dia dan adik-adiknya.Mengapa ibu bapa mereka perlu pergi tinggalkan diorang sendirian.Mereka ditinggalkan sejak 6 tahun lalu.

Ibu mereka kahwin lain dan murtad.Kerana lelaki yang dikahwinnya bukan Islam dan ibu mereka perlu menukar agama baru boleh kahwin.Ayah mereka tidak dapat menerima kebenaran yang ibu mereka telah pergi dan murtad.Dia sakit tenat akibat terlalu memikirkan ibu mereka.

Akhirnya selepas beberapa bulan,ayah mereka meninggal akibat tekanan perasaan.Sejak hari itulah bermula belenggu penderitaan keluarga Gegem.

Gegem belajar bersungguh-sungguh untuk mendapatkan sijil yang terbaik semasa SPM.Dia mahu mengubah hidupnya.Tapi semasa dia Tingkatan 3,bos satu syarikat pelacuran jumpa dia dan berminat.

Baginya wajah Gegem yang cantik mampu menarik ramai lelaki datang ke tempatnya dan dia dapat mengaut keuntungan.

Gegem tolak mentah-mentah.Tapi apabila bos syarikat tu tahu tentang kesengsaraan hidup Gegem,dia menggugut untuk menculik adik-adiknya dan menjadikan adik-adiknya pelacur apabila sudah membesar.Gegem tidak mahu itu semua berlaku.

Jadi dia korbankan kedaraannya.

Namun gaji yang dia dapat tidaklah besar.Hanya RM800 sebulan.Sungguh tidak adil.Gegem tidak dapat menyewa rumah baharu kerana dia terpaksa melayan permintaan adik-adiknya yang lebih sukakan makanan dan mainan.

Gegem mahukan rumah baharu agar lebih selesa tetapi adiknya seperti tidak kisah dengan keselesaan.Mereka akan menangis apabia tidak mendapat mainan barbie kegemaran mereka.

Jadi mereka hanya tinggal di rumah usang peninggalan arwah datuknya.Ini kerana rumahnya semasa ibu dan bapanya masih belum bercerai,telah dibeli oleh orang lain.Duit tu diambil oleh ibu mereka yang murtad itu.Sungguh Gegem tidak dapat memaafkan ibunya.

Tapi dia tetap berdoa setiap hari agar ibunya bertaubat ke arah jalan yang benar.

Sebelum beredar,dia menceritakan kepada antinya tentang masalah yang dia hadapai sekarang.Antinya sangat memahami dan sanggup menjaga kedua orang adik kecilnya itu.

Gegem menangis lagi dan berterima kasih lalu memeluk erat antinya.Dia berpaling ke arah Gemmy dan Geggy.Dipeluk kuat mereka sehingga tidak dapat bernafas.

'Saya tahu'

'Saya tahu ini bukan pengakhiranya.'

'Saya akan cuba meloloskan diri dari pembeli tu.'

'Saya takkan tinggalkan adik-adik saya' batin Gegem bersuara.

Gegem beredar dari rumah antinya dan mula berjalan ke pusat pelacuran rahsia itu.

👄Strawberry Bar👄

Pembeli itu berjalan masuk ke dalam pejabat bos syarikat itu yang berada di tingkat paling atas.Bos syarikat itu tersenyum sinis.Tidak sabar menerima wang dari pembeli itu.

Pembeli itu lagilah tersenyum.

"Saya akan beli sekarang.Harga dia RM50 000,kan?" tanpa dijemput,pembeli itu duduk di atas kerusi hadapan meja bos syarikat.

"Ya..hahha ya.Itulah harga Gegem.Dia sedang berada di bilik no 207 sekarang.Isi borang ni dulu dan berikan cek sebelum kau pergi dapatkan dia." bos syarikat itu menghulurkan pembeli itu sehelai kertas borang.Pembeli itu menyambutnya.

"Dah,beres.Di bilik mana dia sekali lagi?" pembeli itu meletakkan cek bernilai RM500 000 di atas meja.

"Bilik 207."

"Okay,terima kasih banyak-banyak." ucap pembeli itu.

"Kau juga." balas bos syarikat.

Mereka saling berbalas senyuman,pembeli itu berjalan cepat ke arah pintu dengan perasaan yany membuak-buak tidak sabar.Belum sempat dia memulas tombol pintu,pintu sudah dibuka dari luar.

Gempa masuk ke dalam dan menutup pintu pejabat itu.Dia ditenung pelik oleh pembeli dan bos syarikat.Bos syarikat berdehem.

"Ehem,sejak bila kau diberi kebenaran masuk dalam pejabat saya sesuka hati?Kau ada urusan ke?" tanya bos syarikat itu.

"Saya nak beli Gegem."

"Gegem dah dibeli oleh dia." bos syarikat itu menunjuk ke arah pembeli itu.Pembeli itu menyeringai ke arah Gempa.

"Hahaha lambat budak.Kalau kau awal pun,kau takkan mampu bayar harga perempuan tu." pembeli itu sempat gelakkan Gempa sebelum dia berpaling untuk membuka pintu pejabat sekali lagi.

"Berapa harga dia?"

"RM50 000." jawab bos syarikat.

Gempa mengeluarkan cek dan menulis sesuatu di atasnya.Kemudian dia berjalan ke arah bos syarikat dan menampar kuat kertas cek itu atas meja.Bos syarikat itu mengambil cek itu.Terbeliak matanya hampir tersembul keluar apabila melihat angka-angka yang tertulis pada cek itu.

"RM150 000 cukup ke?" tanya Gempa.Mulut pembeli jatuh ke lantai.

Bilik 207

Gegem sudah selesai menukar pakaian sekolahnya kepada pakaian tidak menutup aurat itu.Dia malah memakai mekap,namun hanya simple.Sekadar bedak dan gincu sahaja.Dia melihat dirinya hadapan cermin.

"Saya tahu Tuhan dan ayah sangat murka akan saya sekarang..Tapi..apa saya patut buat..Apa saya patut buat sekarang,ya Allah.." Gegem menahan dirinya daripada menangis.

Sesekali dia rasa macam nak bunuh dirinya tapi setiap kali dia fikir akan adik-adiknya yang masih kecil,niatnya terbatal serta-merta.Dia juga sedar bunuh diri itu suatu dosa yang tidak termaafkan.Neraka terus jawabnya.

Bunyi suara komputer bergema dalam bilik apabila password bagi bilik itu telah dibuka.Gegem bersedia untuk menerima apa yang bakal dia akan lakukan dengan pembelinya.Dia mula menyimpulkan senyuman palsu pada bibirnya.Dia berjalan ke arah pintu untuk menyambut pembelinya.

"Hai,bang~Saya Gegem,perempuan yang dibeli oleh abang.Saya akan melayan abang dan mengikut segala arahan abang~" suara Gegem mendayu sekali,agak tidak bagus untuk didengar.Gegem tunduk untuk memberi hormat pada pembelinya.Selepas beberapa saat,barulah dia angkat semula kepalanya.Senyuman di bibirnya pudar serta merta.

"Hah!??K-KAU???" Gegem menjerit dengan begitu lantang sekali.Jantungnya seperti ingin tercabut kerana terlalu terperanjat.

Mine(BBB Gempa)✔Where stories live. Discover now